Annons:
Etikettandlighet
Läst 896 ggr
Ians
11/4/15, 3:18 PM

Hur ser ni på livet?

Skrev ett långt inlägg på min blogg ang just denna frågan idag. hur människor rusar runt i livet och söker svar på vad som är just deras uppgift i livet.

hur vi värderar vissa saker större än andra, och strävar efter att uppnå dem.

Min syn på saken är att vi är en pusselbit i den stora bilden och att vi alla har en plats hur liten och oviktig den än kan verka i våra ögon, för stunden.

Alla är inte moder Theresa eller Dalai Lama, väldigt få har den rollen i historien. Trots det hade inte ens de heller haft den rollen utan oss. Allt är en stor mäktig plan som skall tillgodose allas behov och inte enbart ge våra egon en kick. 

Världen runt oss består inte i att vi skall få glänsa så mycket som möjligt med andra ord. Och vad vet vi nu om vilken roll vi spelar eller har spelat i någon annans liv? Kanske får vi inte veta det förrän långt senare, eller först när vi gått vidare. Då kanske vi får en "aha" upplevelse, "aha, det var så det var och det var varför det hände"

Dvs du kanske glänser och lyser mer än du tror 😉

Klart för mig är att alla vi möter har en plats i våra liv och vi har en plats i deras oavsett hur korta mötena blir och vad de utmynnar i. Och vi är alla viktiga på vårt sätt, universum förlitar sig på att vi gör exakt det vi skall göra vid exakt rätt tidpunkt hur stort eller litet det än tycks verka så kan det vara livsavgörande för någon annan. Alla andra dagar skall vi bara var a upptagna med att leva våra egna liv i harmoni med vår magkänsla. Kan det var så enkelt?

En kram, en sockerkaka eller bara ett litet leende kan ändra allt en pissig dag för någon runt oss, och kanske starta upp händelser som vi inte ens kunde drömma om!

Vi är alltså alla viktiga i livets väv, oavsett om vi känner av det eller inte. Stora mäktiga tal och händelser är saker som skall ge oss aha upplevelser, som en dessert. Men det är på den dagliga goodfeeling knslan vi får vår riktiga själsliga föda, och det är den som får våra själar att växa och gro. 

De stora mirakulösa händelserna faller efter ett tag i glömska, när känslan för dem mattas av, den är ju starkast i början. Men vad en medmänniska gör i det fördolda lite nu och då värmer våra frusna själar på bas nivå.

Så tänker jag….hur tänker ni runt detta?

Annons:
Jane-Lyzell
11/4/15, 7:10 PM
#1

Ians en stor och viktig fråga 🙂 En gammal vis man gav mig svaret på livet för inte så länge sedan - resan i livet är det som är livet - alla händelser gör livet och det som är meningen med det 😍

Så att njuta så mycket det går under resan är bra - dra lärdom av motgångar och följa medgångar - Ja vi alla är viktiga i livets väv- vi bygger o bygger ……

Låt oss hoppas vi sprider glädjen och kärlek för andra 🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
11/4/15, 7:13 PM
#2
Elpida
11/10/15, 8:12 AM
#3

Så klokt skrivet Ians. 

Vi kan alla vara Moder Theresa eller Dalai Lama - i det lilla. För som du säger så är det oftast de små sakerna i livet som påverkar oss mest. Just den här konversationen hade jag med en kollega för ett år sedan . Hur man påverkar människor runt omkring sig varje dag, med ett leende, ett vänligt ord, eller bara att bli mött av en blick - att bli sedd. Att vi inte alltid får bekräftelse på det är inte det viktigaste, för det är ju när vi kan göra de här sakerna utan att söka bekräftelse hela tiden som vi har vuxit i själen. <3

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Ians
11/10/15, 12:21 PM
#4

Precis ! #3 

Tack!

Valkyrija
11/11/15, 9:48 AM
#5

Enligt mig så har vi alla en viktig roll. Kanske inte för världsfreden eller den globala uppvärmningen men vi har en stor roll för någonting! Jag har märkt mer och mer att det finns saker i livet som jag måste klara av för att ta mig vidare till en ny tid och en ny del av mitt liv. Till exempel nu… Jag får bara jobb inom ett område jag avskyr och mår väldigt dåligt inom men jag tror att jag bara får dessa jobb då ja vinner oerhört mycket på om jag tar mig igenom det. Jag vet inte… Det kanske låter galet, men jag tror att vi alla har milestones som vi måste ta oss till innan vi kan komma vidare. Därför är det så viktigt att inte stressa utan låt saker och ting falla på plats. Ta dig an utmaningarna som kastas framför dig! Det är mina tankar och åsikter 🌺

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Jane-Lyzell
11/11/15, 6:34 PM
#6

5. så sant och vist

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Upp till toppen
Annons: