Annons:
Etikettandlig-inspiration
Läst 2924 ggr
Jane-Lyzell
9/16/15, 2:27 PM

Tappad identitet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ibland i livet - så tappar man sin identitet- ja mattan rycks undan benen och man tappar livslusten eller känner sig helt lost in space !

Då är det viktigt förstå du står inför en vändpunkt i livet - en nystart🙂

Ville bara påminna Er alla som kanske känner så just nu - se det som en ny början🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
[NeferNefer]
9/16/15, 2:32 PM
#1

Tack 🌺

Jane-Lyzell
9/16/15, 2:42 PM
#2

🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Bybo
9/24/15, 12:17 AM
#3

Tack, ska få in det i min lilla skalle :))

Jane-Lyzell
9/24/15, 3:22 PM
#4

3 Ja det är svårt ibland att förstå - när man är mitt uppe i det hela - kram

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Bybo
9/24/15, 3:32 PM
#5

Kram Jane. Egentligen så fattar min hjärna…men…ja, du vet

Jane-Lyzell
9/24/15, 3:34 PM
#6

5 . Jo men det är mänskligt❤️

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Bybo
9/24/15, 3:44 PM
#7

Tack. Hm…jag är allt en riktig människa jag ;)) Närå…är liksom less på allt, och allra helst mig själv, som ej kommer ur mitt lerstampande

Jane-Lyzell
9/24/15, 5:08 PM
#8

7. hmmm … du behöver göra lite nytt 🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
9/27/15, 10:31 AM
#9

Tack vännen, just nu är det svårt att se fröet men jag vet att det kommer 😢

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
9/27/15, 2:15 PM
#10

9.❤️ Kram

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Tarotstollan
9/29/15, 6:17 AM
#11

Tack för påminnelsen men varför skall alltid "att gå vidare" mena att man måste såra andra?!🤔😕

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Jane-Lyzell
9/29/15, 9:51 AM
#12

11. Inte alltid 😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

VästkustFia
9/30/15, 1:27 AM
#13

För att vara lite krånglig 🤔tänk dig (er) följande scenario: En person har lyckats ta sig igenom en tuff period och känner sig äntligen ha fått en nystart… men då händer nästan genast något oväntat som rycker undan mattan igen… och detta upprepas flera gånger med ett antal års mellanrum.  "Den nya början" får liksom aldrig chansen att bli av. Vad skulle du (ni) säga om en sådan situation?

Annons:
Jane-Lyzell
9/30/15, 12:50 PM
#14

13. Man lär en läxa tills man lärt den färdigt  och det är alltid en ny start i varige förlorad identitet😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Kyllan56
9/30/15, 5:51 PM
#15

Jag håller med om att i en tappad identitet ligger fröt till en ny! 

För att bygga upp ett nytt Jag måste de försvar - man inte längre har nytta av - som som vidmakthållit det anpassade Jag:et brytas ner.

När upplösningen sker, känns det som att stå på ett gungfly där man inte riktigt vet vem man är. Ibland är man säker vem man är för att nästa dag känna sig som en bluff. Ensamheten är ens ständiga följeslagare och inte sällan ömsar man vänner som inte klarar den förändring man går igenom.  

Sakta men säkert kravlar man sig upp och ett uppdaterat Jag växer fram. Man kommer lite närmre den kärna av ens sanna Jag för var gång det sker. 

Kriserna för utvecklingen framåt förutsatt att man löser dem på ett konstruktivt sätt. 

Förr brände man näringsfattig mark (svedjebränning), för att ny näringsrik odlingsbar mark skulle växa fram.

Utbrändhet kan liknas vid det! Man bränner ut de delar av Jaget som inte längre fyller någon funktion mot en konstruktivare  och mer näringsrik del. 

När jag brände ut mig visste jag stundtals inte vem jag var. När jag kravlade mig upp ur djupet och började hitta mitt nya uppdaterade jag blev möten jag hade med människor, en stor del i mitt "tillfrisknande".

Nya möten med människor som bara såg mig för den jag var just nu och inte dömde mig för hur jag var igår. 

Ramsbergsgården med sin underbara energi, du Jane och många av de underbara människor jag mötte i Ramsberg, betydde oerhört mycket för mig!

Där hittade jag tillbaka till en del av mig jag trodde gått förlorad samtidigt som  många nya bitar föll på plats !

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Jane-Lyzell
9/30/15, 6:35 PM
#16

15 - Tack Kyllan 56 - så härligt få veta vi var en del i det - kramis ❤️

fast det största jobbet gjorde du själv🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Kyllan56
9/30/15, 9:00 PM
#17

#16 Tack själv Jane!❤️🌺

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Jane-Lyzell
11/10/15, 1:06 PM
#18

Just nu känner jag mig ganska rotlös - Jag börjar landa i flytten - plockade upp sista flyttlådan till mitt kontor i går och nu känns det som mitt nya kapitel börjar - känns lite som man hänger löst utan en rot - ja ja det blir ju bättre snart 🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
11/11/15, 6:01 AM
#19

För att något nytt skall kunna födas måste det gamla först dö.

Var det någon klok som har sagt. Just den processen att se det gamla dö, och innan man ser det nya födas, Det är en jobbig period som man kanske skall  vila i och inte hasta över. Vi vill ju gärna det, dvs ha bråttom in i något nytt, utan att sörja det gamla, tänka efter vad som var bra med det, vad vi kan ta med oss från det och sedan skala av det som inte skall med.

Pyss på pannan Jane, det kommer att bli bra detta ❤️

Valkyrija
11/11/15, 9:39 AM
#20

Det där känner jag igen så mycket. Tack 🌺

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Annons:
Kyllan56
11/11/15, 1:35 PM
#21

Skönt Jane att du är påväg att slå rot igen! 🙂❤️

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Jane-Lyzell
11/11/15, 6:28 PM
#22

19 Tack Ians - ja det är alltid mörkast innan gryning🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
11/11/15, 6:29 PM
#23

21  💋❤️

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Lummer]
1/13/16, 1:42 PM
#24

Befinner mig i en sån grop just nu och har så svårt att behålla min energi. Kan för en liten stund känna att ja nu får jag ork för att några minuter senare poff borta. Att det ska va så svårt att hela sig själv…. Har tagit mig ur gropen förr men nu är kanterna väldigt sliriga. Har hela tiden känslan att jag har bråttom att bli frisk och det är ju väldans kontraproduktivt. …. Ska ändå bli kul att se om huvudet eller kroppen blir samarbets villig först denna gång… upp upp och ivääg…….

Upp till toppen
Annons: