Annons:
Etikettandlighet
Läst 5064 ggr
Jane-Lyzell
8/9/15, 1:07 PM

Ande sa mitt namn

Ja idag hände det igen - precis när jag vaknar så hör jag en mans röst säga mitt namn 2 gr - frågade min man som gick upp precis då - men det var inte han

Jag tolkar det som att det är dags att fokucera på det andliga igen - då det legat i vila under sommaren - mycket har hänt i mitt liv under dessa sommarmånader och jag har inte mått så bra. 

Men nu blir det fokus igen 😃

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Kyllan56
8/9/15, 1:30 PM
#1

Så tråkigt att höra att du inte mått bra! Det önskar jag att du kommer att göra f.o.m. nu!❤️

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Jane-Lyzell
8/9/15, 1:33 PM
#2

Tack Kyllan56 ❤️

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Maikailoa
8/9/15, 5:03 PM
#3

Ett meddelande riktat till dig Jane, så din tolkning är rätt.

[Smulan_88]
8/10/15, 12:04 AM
#4

Hur kommer det sig att man hör någon annan säga ens namn? Jag hade en liknande upplevelse, och det var så verkligt! Men personen som jag hörde säga mitt namn sa det inte mindre än tre gånger för att jag skulle höra det. På morgonen/natten för att jag skulle höra det. Personen i fråga lever, men bor på ett helt annat ställe i Sverige så det kan omöjligt varit "hon", om inte hennes ande.

Jane-Lyzell
8/10/15, 12:36 AM
#5

3 - tack - ja det är så och jag vet nu varför

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
8/10/15, 12:38 AM
#6

4, vist kan det vara en levande person du hör med dess ande om den behöver dig på ett eller annat sätt🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Maikailoa
8/10/15, 8:41 PM
#7

Inom det andliga och ESP har avstånd ingen betydelse, varken i tid eller rum.

Maikailoa
8/10/15, 8:44 PM
#8

Lustigt nog så hände det mig också nu i morse.
Jag vaknade av att jag hörde en dörr öppnas på nedervåningen och jag hörde mitt namn. Men sedan hände inget mer. Den här gången tror jag det var mest ett ande-bus.

Jane-Lyzell
8/10/15, 11:41 PM
#9

Ja så kan de vara - lite ande bus😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

lizaohman
8/11/15, 9:39 AM
#10

I min ungdom vaknade jag väldigt ofta av att höra mitt namn. Mitt fulla namn, inte smeknamnet, antingen av en man eller en kvinna. De verkade turas om. Jag kände mig verkligen "kallad" men visste inte vart.

Jane: skönt att höra att du är på dina andliga fötter igen! ❤️

Jane-Lyzell
8/11/15, 11:53 AM
#11

10. tack Lizaohman🌺 Det känns bra . lite halt . lite lytt men på G 😃

spännande du hört ditt namn du med - Ja det är ju inte första gången jag hör dessa röster säga mitt namn - en stark sådan upplevelse var första gången som jag sov (som elev) på Ramsbergsgården , jag sov i gamla fysiska seans rummet - så att höra rösten igen känns kanon 😃

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
8/12/15, 12:42 AM
#13

12 istället för att lägga ut en Google sida kanske du ska specificera vad du menar och vill säga !?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Joggan
8/12/15, 8:45 AM
#14

#13 …som jag sa…Jag skulle utreda det istället för att tolka eller tro vad det betyder!…men men kanske du ha koll på det!?

Maikailoa
8/12/15, 10:02 AM
#15

Ah, utredningar är för skeptiker, det leder ingenstans.
Lita på intuitionen.

Istället för att utreda så kan man träna den högra hjärnhalvan.

Joggan
8/12/15, 11:31 AM
#16

#15 du menar att utredningar är kopplat till skepticism?

Förstå mig inte fel…jag ifrågasätta ju inte den ande som ropa existera på riktigt men denna tolkning varför de gör så där! Bara att nämna en exempel…  …hos hmongfolket sammanlagt upp till 4-5 miljoner människor ha de en annan uppfattning varför andarna ropa efter en! dem ser det mera som en varning! …men kanske dem ligga fel!? dessutom.. inom filosofin betyda intuition en ingivelse! ….men visst kan man lita på sin intuition och speciellt när man inte vet varifrån den ingivelse kommer ifrån!

Jane-Lyzell
8/12/15, 2:40 PM
#17

16 Varför skulle andar som säger ens namn vara en varning !?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Joggan
8/12/15, 3:31 PM
#18

…efter deras uppfattning är det en trick av dem lågfrekventa för att man öppna sig för dem så att dem få tag i varas livsenergi.  Efter att dem få i den mår man dåligt och i värsta fall kan man bli sjuk. ( Hmong shamanism) Dem högfrekventa vi kan kalla dem för "Angelic forces" gör inte sånt.

Det är ju bara deras uppfattning och det finns ju många olika i folkloren  och i vittnes rapporter.

Jane-Lyzell
8/12/15, 5:11 PM
#19

18, hur gör dom då ? 

"Dem högfrekventa vi kan kalla dem för "Angelic forces" gör inte sånt."

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Joggan
8/12/15, 6:16 PM
#20

..genom Drömmar, järtecken/omen och ibland telepatiskt vid sol och nedgång. och det viktigaste att dem kommer vanligtvis inte utan man ha bett dem. …men läs själv i T.ex…

An Encyclopedia of Shamanism av Christina Pratt

Shamanism: An Encyclopedia of World Beliefs, Practices, and Culture

från Mariko Namba Walter

A People's History of the Hmong  från Paul Hillmer

Annons:
Jane-Lyzell
8/12/15, 7:16 PM
#21

20. jag vet du är shaman - och vi är spiritualister - vi delar inte samma synsätt och skrämselhickor gillar jag inte som tyvärr ofta de som håller på men shamanism kommer med. 

ser ingen skillnad på det du beskriver och mina ande röster

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[kajmal"]1
8/12/15, 7:26 PM
#22

mina andevänner kallar mej ofta med namnet

Joggan
8/12/15, 7:32 PM
#23

#21 så klart!….men mitt synsätt ha jag ju inte meddelad  bara deras visst!

vinden är min mor
8/18/15, 7:27 AM
#24

Hm blir lite förvirrad här.

Jag har också valt den shamanska vägen men jag anser att man ska lita på den egna känslan när andar/ det undemedvetna kallar.

Vi är ju faktiskt själva andar fast i fysisk form så våra andar har nog inga större problem att kommunisera med andra andar.

Ingen vet bättre än du själv vad som händer runt dig.

☀️Mörker är bara brist på ljus

signemo
8/19/15, 9:34 PM
#25

Intressant att Du hör namn. Själv kan jag ibland känna av dofter, eller att  en nära anhörig helt plötsligt utan anledning dyker upp i huvudet på mig och  jag inbillar mig eller så är det så att den säger mig något.

Shaman, ja. vid två  sittningar ( har gjort 4 i mitt liv.  varav 3 på distans)  Och av seriösa o duktiga personer. Så är framför allt en så träffsäker och jag känner mig så hemma med beträffande känslor inför  andra liv jag kan ha levat. . Denna person har nämnt att jag i tidigare liv  ( jo, nått säger mig att det är så, men kan inte förklara det), påfallande ofta har haft den sådan funktion, eller  med kunskap som en  shaman eller vad det kallas i lika världsdelar besitter, lite beroende på var jag levde.

Jag kan känna mig hemma i detta, utan att för den skulle tro att jag skull vara sådan nu.

Har fått för mig att jag i detta liv , ödmjukt skall vara den naiva , som med både barnslighet o gammal mognad skall lära mig mer. Kanske utan att vara medveten om att jag lär mig.

Många skulle argumentera o tycka att nu är jag mer än lovllgt lättlurad.  Och det bjuder jag på.   för min egen del så lever jag mitt liv och försöker att lära mig , det detta livet villa lära mig.  Kan tacka för att jag har min tro.  Då jag inte känner någon rädsla eller oro för vad som kommer sen, utan bara är trygg i att live fortsätter även om jag är död.

Var rädda om varandra

karinina.h@gmail.com
2/20/16, 6:35 PM
#26

Hej,

Nu är det här ett halvår gammalt inlägg men för ca 1-2 månader sedan hände detta mig också fast när jag lagt mig för att sova. Till 95 procents säkerhet vet jag att det var "verkligt". En kvinnlig röst som nästan liknade min egen röst sa mitt namn jättenära mitt öra. Jag har också undrat över vad detta betyder och varför detta hände just då.

Jane-Lyzell
2/21/16, 11:38 PM
#27

härligt :-)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Upp till toppen
Annons: