Annons:
Etikettandlighet
Läst 2749 ggr
Jane-Lyzell
7/27/15, 12:59 PM

Har du varit nära dött ? Upplevde du något ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

 " hur många utav er har dött eller vart nära men kommit tillbaka igen? Upplevde ni något då? Berätta gärna om det."

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Jane-Lyzell
7/27/15, 1:05 PM
#1

Har tyvärr varit på väg över ett antal gånger - ett av de starkaste minnet var när jag var en 8-9 år och höll på att bli dränkt av en för mig helt okänd man - jag var i tunneln i ett hav av ljus - sen kom det jordänglar som drog upp mig och återupplivade mig - sen försvann dem i tomma intet - ja en märklig upplevelse 🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

signemo
8/2/15, 5:54 PM
#2

Har du alltid kommit ihåg det eller förträngt det först?

Var rädda om varandra

Jane-Lyzell
8/2/15, 10:54 PM
#3

1 Har alltid kommit ihåg det

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

The_pearl
8/6/15, 11:21 AM
#4

Jag har aldrig dött och återupplevt. Men har upptäckt hur fint ens skyddsväsen jobbar för en. För ett år sen trodde jag att jag skulle dö, det fanns ingen chans att den mötande snabba traktorn med vagn(sån stor äldre modell med skär på) skulle ta sig förbi på vägen utan att skäret skulle ta sig rakt genom min bil. Ett av skären gick rakt mot mig. När man tittar såhär efter, där märkena efter traktorn är, så ser man att det är fysiskt omöjligt att den kunde ta sig förbi. Jag och min bil fick inte ens en skråma.

Jane-Lyzell
8/6/15, 11:57 PM
#5

4 Oj - häftigt - skyddsänglar 😇

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Blue_Lugia]
8/8/15, 1:42 PM
#6

Nja….varit nära att drunkna två gånger och kvävas (satt en stor matbutiker i luftstrupen) så ja, det kunde slutat illa, men jag har inte sett ljus eller liknande.

Annons:
Malin688
8/9/15, 5:39 AM
#7

jobbade som städerska, 2 medel kom i kontakt med varandra men inte med flit. ett innehöll klorin och det andra syra. Det bildades en giftig gas som jag andades in nere i en dåligt ventilerad källare. På nått sätt jag mig upp och ut för luft. Tanken slog mig att jag va tvungen att skölja bort det (det va i en dusch) Gick ned igen och gjorde det, och tuppade av pga ångorna. Tog mig upp och ut igen och ringde ambulans. 

Ambulans personalen förstod inte hur jag kunde ringa i mitt tillstånd, ännu mindre hur jag kunde stå upp. 

Läkarna trodde inte jag skulle överleva natten, min lungkapacitet låg på 17% när jag kom till akuten, under 80% är det livshotande. 

Under olyckan tuppade jag av flera ggr, hur många vet jag inte då jag va själv. Varje gång jag kom till medvetande kände jag en mans parfym och omfaming, en trygg och välbekant famn. Min morfars parfym.. Han tog mig tillbaka gång på gång och jag kände doften hela natten.. 

Mina lungor har nu en kapacitet på 97%, dom sista procenten är borta förevigt. 

Dom sa till min Mor och sambo innan besökstiden tog slut att det va nog sista gången dom såg mig, dom skulle ringa om läget försämrades. Kl 06.00 morgonen efter när jag skulle få medicinen för första gången för dagen satte jag mig upp och frågade när jag fick åka. Kl 13.00 blev jag utskriven med en kapacitet på 90%! 

Jag tror allt va tack vare morfar <3

Blandad kompott är en bra kompott :)

Jane-Lyzell
8/9/15, 9:53 AM
#8

Oj vilken berättelse - vilken tur du överlevde det - nog hade du andlig hjälp / ängla vakt som man brukar säga . Malin 688

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

stina63
8/23/15, 6:39 PM
#9

Nej har jag inte

Farwuq
8/23/15, 6:58 PM
#10

Oj Oj,

Blev det klorgas av det hela.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kyllan56
9/8/15, 12:53 PM
#11

Jag satte i halsen och kunde inte få in ett uns luft! Har ofta funderat på vad jag ska göra om det händer då jag är ensam. Det räddade antagligen livet på mig. Jag förlorade aldrig medvetandet, utan blev kolugn och rationell. Sa till mig själv att här måste du trycka dig mot diskbänken där jag stod. Sagt och gjort och upp kom hindret. 

Så nu har jag fått lite av en fingervisning hur jag är i skarpa lägen. Dessutom var jag inte rädd. Hann också att tänka nu kan jag dö och hur hemskt det skulle vara för min dotter och hitta mig död.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Farwuq
9/8/15, 3:49 PM
#12

Hu så hemskt.

🤗

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Jane-Lyzell
9/8/15, 4:58 PM
#13

Oj Kyllan56 så hemskt- tur det gick bra

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Kyllan56
9/8/15, 5:03 PM
#14

Ja efteråt fatar man alvaret Draken! 

Tack Jane! Ja det var skönt!😃

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Farwuq
9/9/15, 1:22 PM
#15

Jag har varit med om en del allvarliga bilkrascher.  Som tur är så hinner man inte bli rädd.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kyllan56
9/9/15, 1:44 PM
#16

Så bra att du klarade dig draken!🙂Nej man hinner inte bli rädd. Jag tror känslorna kopplas bort och självbevarelsedriften in! Annars hade man inte klarat sig.

Ser att stavningen på mitt lilla inlägg #14 är urusel. Ska naturligtvis vara fattar och allvaret.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

signemo
9/26/15, 2:52 PM
#17

Inte jag, men en anhörig som var med om en olycka , berättade att hen  var  som i en tunnel som snurrade.  Kom mig  inte för att fråga, vilket jag ångrar. Min anhörig dog ca 3 veckor efter olyckan.  Men när min anhörig berättade om tunneln så var det så med ro/förvåning/trygghet kändes det som.

Var rädda om varandra

Jane-Lyzell
9/26/15, 7:15 PM
#18

17. så fint men sorgligt 🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

signemo
9/26/15, 7:46 PM
#19

Ja, det var det Jane. En anhörig som betytt så mycket för mig, speciellt som barn. Men vi fick den förmånen att ta farväl, fira födelsedag, lyssna,  ta emot önskemål om vem som skulle fixa . Ja att bara vara, kram om, klappa om, lyssna, vara tyst med. Saknar, men unnar också fullt ut att personen fått en inre frid.  Det var väl meningen . Hen var sjuk i cancer,  men avlider i sviterna av en olycka..  Var för en tid sen vid graven.  När jag sakta går därifrån, kommer en go känsla. Det var som hen sa,  varför går du så sakta, jag mår väl nu. och förresten är jag inte här, åk nu iväg o hitta på nått kul. Jag log när jag satte mig i bilen. Fantasi eller inte. Det kändes gott.

Var rädda om varandra

Jane-Lyzell
9/26/15, 9:02 PM
#20

19. Så fint- klart det var en hälsning😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
[Patricia1993]
10/11/15, 9:49 PM
#21

Min mormor var nära att dö när hon var liten (4 år) hon och några kompisar var på isen och lekte och isen braka och hon föll i vattnet, efter att hon legat i vattnet en stund så såg hon sig själv ovanifrån ligga i vattnet men som tur var kom en 15 årig kille och drog upp henne.

Jane-Lyzell
10/11/15, 10:15 PM
#22

21 vilken tur 15 åringen kom - annars hade inte du funnits 😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Otyg
10/12/15, 1:02 PM
#23

Nope svart och ingenting båda gångerna.

Denna kommentar har tagits bort.
Jane-Lyzell
10/12/15, 2:40 PM
#25

23 intressant- vad tror du det svarta var och ingenting ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Kyllan56
10/12/15, 4:45 PM
#26

#21 Du fick mig att tänka på min mamma som hade tur!

Hennes pappa hade varnat henne för att gå över floden Rhen när den var frusen. Det var en genväg att gå över Rhen och inte använda bro övergången.  Min mamma trotsade förbudet och isen brast och hon hamnade i vattnet. På land kom en kille som i skolan retades för "rottopf" För att han var rödhårig. Mamma kallade på honom med det namnet - eftersom hon inte kom ihåg vad han egentligen hette. Han drog upp henne och räddade livet på henne.

Min mamma som var ett sladdbarn. Hennes pappa var 46 år när hon föddes och hon älskade sin far över allt annat. 

Men nu vågade hon inte gå hem. Så hon gick till en kvinna, som bodde på samma gata, som hon gillade skarpt. 

De försökte torka kläderna framför en brasa, men kläderna lät sig inte torkas och Lisa var tvungen att ringa efter mammas pappa, som kom med torra kläder.

På hemvägen sa inte min morfar ett knyst och när mamma och han kom hem fickhon för första gången stryk av sin pappa. En av två gånger. Min morfar hade då förlorat en dotter, en son och min mormor och slog  nog min mamma av ren rädsla.

Min mamma berättade alltid att hon bara fått stryk av sin pappa två gånger, vilket var mycket ovanligt i Tyskland på trettio- fyrtiotalet då aga ingick i barnuppfostran

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Tjohalia83
10/12/15, 5:45 PM
#27

#0
OT, men jag måste få fråga: Jane, vad är det för fin tavla på bilden? 🙂

Annons:
Jane-Lyzell
10/12/15, 6:44 PM
#28

27 en bild jag tyckte passade - föreställer uku eller drömm resor

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Tjohalia83
10/12/15, 10:03 PM
#29

Tack Jane. 🙂 Hade varit roligt att veta konstnären. Tavlan har verkligen en sagobokskänsla över sig. 🌈

Otyg
10/13/15, 8:57 AM
#30

#25 Hmm där sa du faktiskt något men minns inte riktigt om jag uppfattade mörkret som just ett mörker utan när jag vakna till liv igen så va det lite mer som en minneslucka.

Jane-Lyzell
10/13/15, 10:58 PM
#31

30 . aha - minneslucka är ju inte riktigt samma sak som det skulle vara svart 😉

Kanske du endast inte hade en medveten NDU- utan endast var i vila - ditt medvetande kanske inte klarade det av olika anledningar !

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Otyg
10/14/15, 2:02 PM
#32

Det är väldigt svårt att svara på men första gången var som en minneslucka. Andra gången med risk att låta flummig så tror jag mig nästan minnas att det var ett mörker.

Kan ju varit just vid "dödsögonblicket" eller vid uppvaknadet igen,

Jane-Lyzell
10/14/15, 5:11 PM
#33

32 Kanske du aldrig han till Ndu innan du återupplivades !

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
10/14/15, 8:23 PM
#34

Som liten tutade jag glatt ut på en brygga ropades att jag skulle simma………det blev en kvalificerad livräddningsaktion och jag överlevde som ni ser 😇. Jag klickade på "kanske", jag minns inte händelsen och troligen hann jag inte få en ndu men visst hade jag änglavakt

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
Jane-Lyzell
10/14/15, 11:27 PM
#35

34 vilken tur 😍 Men vist är det så att egentligen är det få som kommer ihåg sina Ndu!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

majlar
11/1/15, 11:44 AM
#36

Jag har inte haft någon Ndu, men var med om en märklig sak, som jag fick förklaringen till av ett medium.

Hon berättade när jag var hos henne att det kom in en kvinna som varit norsk lotta i andra världskriget. Hon ville tacka mig för att jag hade öppnat upp till himlen så hon blev fri. Hon hade varit fast på detta här tåget sen dess. 

 Det här hände mig för ca 15 år sedan. Jag åkte inlandsbanan och  jag tuppade av och blev hämtad med ambulans vid Ludvika station.  

Min mor var med och hon var övertygad om att jag hade dött, jag hörde hur hon sa : hon har dött, hon har dött, och så ropade hon på hjälp. Fick ingen förklaring till varför jag kollapsade, på sjukhuset. Men var lite medtagen i ett par dagar. 

Sen då efter flera år senare, var jag hos detta medium och hon fick fram den här norska damen, som var så tacksam för att jag hade hjälpt henne bli fri. Visst kan märkliga saker hända. Hade jag inte gått till ett medium, så hade jag ju aldrig fått reda på vad som hände egentligen.

Jane-Lyzell
11/1/15, 11:59 AM
#37

36. intressant - men ta tolkningen från mediumet med en nypa salt - mej veterligen fastnar ingen ande.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

majlar
11/1/15, 12:35 PM
#38

Nej, man får verkligen hoppas att man inte fastnar här. Men en märklig upplevelse var det.

Valkyrija
11/9/15, 7:52 PM
#39

Jag var död när jag föddes men har givetvis inget minne av vad som hände då. Tycker det är oerhört intressant att läsa era historier. En vän till några släktingar berättade om att han avled under en operation. Han var sövd innan han såg sin kirurg men när han vaknade igen kunde han veta exakt vilka som opererat honom. Han hade sett sig själv och kirurgerna ovanifrån under tiden han blev opererad. Ganska häftig berättelse. Kanske mer var en OBE men jag har i alla fall för mig att han avled under operationen 🌺

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Jane-Lyzell
11/9/15, 10:45 PM
#40

39. oj då - vilken start på livet - måste ha varit dramatiskt för din föräldrar.

Om det hände under op är det en NDU

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Valkyrija
11/10/15, 12:01 AM
#41

#40 Ja men det var inte så länge som tur var :) Navelsträngen hade lindats runt min hals och mina hjärtljud försvann men som sagt, det var inte så länge.

Ja jo men det låter ju rimligt faktiskt! 🌺

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Annons:
Upp till toppen
Annons: