Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1519 ggr
Valkyrija
6/2/15, 3:32 PM

Hjälp med namn på butik

Hej!
Min dröm är att öppna en egen esoterisk butik där jag kommer sälja stenar & kristaller, tarot- & orakelkort, prydnader, statyer, rökelser etc etc… Allt i esoterisk anda!
Jag behöver nu hjälp med lite olika namnförslag. Har några stycken själv men är inte nöjd med de.. Väljer att inte skriva ut de just nu så ni blir påverkade :D
Men jag tycker själv väligt mycket om inidaner, gudar(inte hinduismens gudar av någon anledning Funderar) men främst vargar, fjäll, fantasy etc. Länkar några bilder som jag känner att jag vill ha namn inspirerade ifrån här:

1. http://www.vampireskitchen.com/media/catalog/product/cache/1/image/950x950/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/a/n/anne_stokes_glass_picture_protector_image_1_1.png
2. http://41.media.tumblr.com/tumblr_m370ugPVPE1r78u6ao6_500.jpg
3. http://disruptivepublishers.com/sandbox/wp-content/uploads/2014/11/winter_guardian_masterart.png
4. http://imgfave-herokuapp-com.global.ssl.fastly.net/image_cache/139060813630449.jpg
5. https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-2/888135/images/2011/varg_166702886.jpg

Uppskattar ALL hjälp SkrattarHjärta

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Annons:
InkaAthilea
6/2/15, 3:46 PM
#1

Har du nån favorit sten/kristall. Kanske kan butiken heta tex ametisten?

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

InkaAthilea
6/2/15, 3:50 PM
#2

Eller "Hos fröken orakel"

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

InkaAthilea
6/2/15, 3:52 PM
#3

Eller namnet på nåt av dina favorit kort från nån tarotkortlek.. :)

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

Farwuq
6/2/15, 3:57 PM
#4

Vad sägs om:

Astralljuset, Kristallberget /Kristallklippan, Dragon breath eller Akasia-krönikan?

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

InkaAthilea
6/2/15, 3:57 PM
#5

Källan? Spåkulan? Innerligt? Rökelser och sånt? Förlåt… nu ska jag sluta bomba! :)

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

Valkyrija
6/2/15, 6:47 PM
#6

Bomba på! 😂
Tack för förslagen!

Har tänkt lite på olika kristaller och mina favoriter är just nu Aqua Aura, mossagat och Labradorit men jag vill gärna ha ett ganska lätt namn(helst på svenska) som folk kommer ihåg. Var inne på Bergkristallen men också Hekates Tempel och Silverkorpen men jag vet inte… Fortsätt gärna komma med förslag. Spamma 😂

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Annons:
Valkyrija
6/2/15, 7:02 PM
#7

Norrskenets oas kom jag på nu också men inte heller det är jag 100% nöjd med men det är forfarande det stuk jag vill ha på namn haha ;/

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

InkaAthilea
6/2/15, 7:50 PM
#8

Vintergatan? Nån av stjärnbilderna kanske? Altaret? Draken? Enhörningen? Nåt med totem kanske?

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

InkaAthilea
6/2/15, 7:56 PM
#9

Flamman Älvan Skogsråt ängeln

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

InkaAthilea
6/2/15, 7:58 PM
#10

Blå lagunen

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

InkaAthilea
6/2/15, 8:00 PM
#11

Tigerögat Nåt med nån ört eller växt kanske som har nån speciel betydelse eller verkan?

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

Farwuq
6/2/15, 8:02 PM
#12

Bolmört, Spikklubba, Stormhatt eller Trollsvampen.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

InkaAthilea
6/2/15, 8:10 PM
#13

Lotusblomman Nånting med ljus kanske? Eller nåt med Aura… Solkatten?

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

Annons:
InkaAthilea
6/2/15, 8:20 PM
#14

Fenix och kikaren (som stjärnbilderna) Stjärnfallet….stjärnklar Ljusglimt Ljusdammen Näckros Skimmer Månglans Måndansen Tidvattnet…. Äsch… nu ska jag sluta! :)

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

Valkyrija
6/2/15, 9:25 PM
#15

Trollsvampen och Tidvattnet tycker jag om ! 😃
Vad med totem? 🤔 Hade kunnat vara något!

Neej har du fler förslag så blir jag bara jätteglad !! 😂

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

InkaAthilea
6/2/15, 9:42 PM
#16

Som i totemdjur …. det är väl indianerna som tror att djur har speciella krafter. .. visst heter det så?

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

InkaAthilea
6/2/15, 9:44 PM
#17

Eller snarare symboliserar olika krafter….

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

InkaAthilea
6/2/15, 9:45 PM
#18

Jag ska sova på saken…kanske kommer på fler namn efter lite sömn. :)

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

Valkyrija
6/2/15, 11:01 PM
#19

Jo jag vet vad ett totem är men jag undrar bara hur man kan få in det lite snyggt i ett namn 😃

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

InkaAthilea
6/3/15, 9:58 AM
#20

Jaha. Du menade så. Ursäkta! ;) Ygdrasill, kanske kan va nåt? Trollsländan?

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

Annons:
InkaAthilea
6/3/15, 10:01 AM
#21

Totemkällan, totemkraften, totembäcken, totemljuset… totem… nä jag vet inte. ;)

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

Valkyrija
6/3/15, 11:52 AM
#22

Tack så mycket! Bor ju i Trollhättan så Trollsländan hade ju inte varit helt fel :D ;)

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

InkaAthilea
6/3/15, 12:00 PM
#23

Vad kul! Det låter ju passande iaf. :)

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

lizaohman
6/16/15, 4:23 PM
#24

Trollsvampen

Trollsländan

Solkatten

Dessa "röstar" jag på, de gav en bra vibration. Inte Tidvattnet. Vad nu mina 5 öre kan vara värda (5 öre kanske) 🤔

Upp till toppen
Annons: