Annons:
Etikettövriga-mediala-områden
Läst 1214 ggr
Jane-Lyzell
2015-05-13 11:37

I Vof trollens spår i humanismens tecken

Tony Eckardt - skriver

VoFs och de sekulära Humanisternas dagordning och plan för oss människor.
Att CSI, VoF och Humanisterna har en dagordning för oss övriga har framgått. Den har utarbetats centralt i USA av tankesmedjor och lärs ut på kurser och seminarier. Planen är ett sekulärt samhälle och ”den befriade människan”, fri från tron på högre makter. Parapsykologi utgör ett hot mot den materiella vetenskapen då den i förlängningen visar på Mind over Matter. 
Man vill att staten skall vara strikt materiellt vetenskaplig, men tillåter var och en att ha sin egen tro. Dvs staten blir en materialistisk vetenskapsreligion. Man ser en kamp, där det ena lägret segrar och utplånar det andra lägret. VoF påtar egenmäktigt sig rollen som vetenskapspolis och skall försvara vetenskapen mot vidskepligheten. Dit räknas då parapsykologi.
Planen är hos VoF och Humanisterna för att lyckas införa vetenskapstro?
Man börjar med att försöka inbilla politiker och massmedia att Sverige är sekulärt. Vilket bara var fjärde innevånare är. Då ingen kontrollerar uppgifter så sväljer de bytet. Detta ger tillgång för Sturmark till TV soffor och egna TV program, av rättviseskäl. Kyrkan och religionen har redan sina program i TV. Det skall vara balans i utbudet. Sen Tar vetenskapspolisen VoF vid och anmäler sig som skeptiker till Radio, TV, tidningar och förklarar att det finns ingen substans i parapsykologi det är vidskeplighet. Strategin är utarbetad centralt i USA och de har egna "forskare med den rätta tron" som experter som arrogant dementerar alla parapsykologiska bevis. Journalister som inte är forskare kan inte bedömma vad som är sant i detta utan tycker det blir bra program med konflikter mellan parter.

Läs mer i hans blogg om detta ; http://secretgalaxycom.blogspot.se/

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Maikailoa
2015-05-13 22:20
#1

Det oförstånd som humanisterna och skeptikerna driver med är uppenbart skadligt.

Jane-Lyzell
2015-05-13 23:19
#2

1. Kan bara hålla med 🤪

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2015-05-19 09:16
#3

Det är märkligt att de får husera som de gör tycker jag

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Maikailoa
2015-05-19 11:09
#4

#3

När man blir medveten om de här fenomenen så framstår de som märkliga, och om man fördjupar sig i ämnet så blir det blir det oändligt mycket mera märkligt.

Världen fungerar inte som man kan tro.

Dessa organisationerna, som humanisterna, används som redskap, och den enskilde humanisten är inte medveten om att han blir utnyttjad i ett geopolitiskt spel.

Jämför med kommunismen och dess delvis sekulära idéer. Det var inget som uppstod spontant, utan det är en skapad ideologi; På samma vis som humanismen, (dock ej skepticismen, som är en attityd, men även dessa kan utnyttjas).

Det är högst märkligt och invecklat hur det hela fungerar.

Jane-Lyzell
2015-05-19 11:18
#5

3 , Ja verkligen😕

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: