Annons:
Etikettmentalt-mediumskap
Läst 2247 ggr
Jane-Lyzell
2015-05-11 17:21

Är mediumskap = Kändiskap ?

Är mediumskap = Kändiskap ?
Hör det ihop!?
Varför jag frågar - jo Medium behandlas som idoler, särskilt om de medverkat i Tv. Då sätt de på pidestal.
Är TV programmen verkligen = mediumskap eller skapar TV- tvmediumskap för att dra tittare och pengar.
Ja vad tror du ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
white lady
2015-05-11 22:21
#1

Vad tycker du Jane ?

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Jane-Lyzell
2015-05-11 22:59
#2

Jag tycker Nej

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Tjohalia83
2015-05-12 07:36
#3

Jag tycker inte att TV-program = mediumskap, men jag tycker inte att mediumskapet skulle förringas för att man är med på TV. Det finns bra och dåliga program, och som i alla andra branscher finns det alla sorters personligheter: Ödmjuka, falska, bittra, glädjespridande, generösa, giriga m.m. m.m.

Jag tycker att det är bra att det finns duktiga medium i media så att fler kan få en insikt i hur andevärlden fungerar. Det är bra att det finns en motvikt till programmen som mest verkar syfta till att skrämma upp människor. Utan ett av dessa program och utan några av dessa duktiga medium så hade jag nog fortfarande varit livrädd för dem "på andra sidan". Ett stort tack till dessa medium.

Gör det något att de sätts på en piedestal? Att de idoliseras? Människor har en tendens till att idolisera människor som de känner att de kan lära sig av, som gör dem glada eller som är som de själva vill vara. Idoliserar man någon med ohälsosamma åsikter eller motiv så tycker jag inte att ansvaret ska läggas hos den person som idoliserats, då det är vårt eget val. Gällande medium så tror jag att de som vill gott och gör gott kan hantera ett kändisskap betydligt lättare än dem som inte gör det, även om det måste vara svårt oavsett. 

Ingens sanning är en absolut sanning. Det är upp till oss att finna vår egen. Summa summarum av alla dessa program kanske inte gör det lättare, men jag tror heller inte att det gör det svårare. (Känslor som avund och bitterhet gör det däremot svårare kan jag tänka.)

Jane-Lyzell
2015-05-12 11:12
#4

Vad för kändiskap med sig ! Hur mår våra kändisar igentligen- Man ska vara oerhört stark att inte påverkas av det - det är därför jag anser det inte hör ihop och en annan anledning mediumskap får inte idoliseras- det är inte till för det anser jag- det är ett sätt att leva sin filosofi.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Tjohalia83
2015-05-12 13:15
#5

Som jag skrev om kändisskap, "…det måste vara svårt oavsett.", men jag tycker fortfarande inte att det är ett hinder om de själva känner att de klarar av det. Personligen skulle jag hellre ligga under en sten än att vara kändis. 🤮

Inget eller ingen bör väl idoliseras egentligen, i och med att idolisering oftast gör att vi inte ifrågasätter. Men det ligger tydligen i människans natur att idolisera både filosofier, religioner och andra människor. Att beundra/uppskatta men att samtidigt vara kritiska till det vi ser/hör vore ett bättre förhållningssätt.

Ska inte medium få synas i media alls? Hur ska de kunna hjälpa människor om ingen vet att de existerar?

Sist med inte minst så tycker jag att det är en stor skillnad på att bli känd och på att sträva efter att bli känd. 🙂

Kyllan56
2015-05-12 17:58
#6

Det kan ju vara så att man som medium får rucka lite på sina principer för att få vara en del av produktionen. Produktionen vill ha dramatik, som andar som måste föras till ljuset o.s.v. 

Om man som medium inte tror att andar fastnar kommer man i en konflikt med sig själv. Det kan vara ett dilemma. 

Är då behovet att vara med i tv större än principen, har kändisskapet ett pris.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Jane-Lyzell
2015-05-19 09:14
#7

5 . så sant 

6. Ja mycket konstigheter sprids via TV

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Kristina79
2015-05-20 20:57
#8

Huvudsaken är väl att man aldrig sätter sig på pedistalen oavsett om man är på tv el inte sen om andra sätter ngn på pedistalen så kan man inte rå för det. Finns många säkerligen som sätter icke verksamma medium på tv -på pedistal och säkert medium som gör det med sig själva med. Tv kan göra ett gott syfte för mediumskapet med tror

🌸

Kristina79
2015-05-20 20:58
#9

Jag, det är inte lika hokus pokus och kanske mer accepterat och naturligt idag 😊

🌸

white lady
2015-05-21 11:19
#10

2 Jane   då undrar jag varför man talar om över huvudtaget att man skulle vara medium. När alla  människor har förmågan att själva kommunisera med nära o kära.

Med eller utan TV,Medium och dyl.?

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Jane-Lyzell
2015-05-21 11:53
#11

10. Att vara medium är att ha förmågan förmedla andras nära o kära - som du vet litar inte den enskilda människan på sina egna förnimmelser - det är då medium behövs🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
2015-05-27 10:50
#12

Kan bara relatera till "kändis" pastorer, där själva kärnan i budskapet faller bort i takt med att kändisskapet ökar! Från början har det fungerat bra, de har haft vettiga saker att säga. Men ju mer ljus de får på sig ju längre från det de predikar kommer de. 

De blir uppfyllda av sin egen suveränitet, och den plattformen är ingen bra grund att stå på alls!

Jane-Lyzell
2015-05-27 10:51
#13

12. Kan bara instämma 🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Upp till toppen
Annons: