Annons:
Etikettspiritualism
Läst 1193 ggr
ChristineL
4/18/15, 8:40 PM

Barns förmåga att se saker

Jag funderar lite. Jag själv har i stort sett hela mitt 31-åriga liv känt att jag vet saker innan de händer, jag känner ofta på mig vad som ska hända och vad folk ska säga, även folk jag inte känner. Jag har dock aldrig utvecklat detta till något mer.

Nu har jag en dotter på två år och jag funderar mer och mer på om hon ser saker som ingen annan gör. Är barn mer öppna till det spirituella? Hon kan peka mot diskbänken och säga "Titta!", jaha tänker vi, titta vad? ;)
Om man tänker på sagor och sägner, det är ju alltid barnen som ser småfolket, tomtar, vättar, féer osv och aldrig dom vuxna…

Annons:
Jane-Lyzell
4/18/15, 11:49 PM
#1

Man brukar säga barnen är mer öppna för det andliga fram till de börjar i skolan och då brukar det dala. - så nog ser din dotter mer saker en ni ser 😃

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

ChristineL
4/19/15, 7:57 AM
#2

#1 - Sen kommer skolan med all "fakta" :(

Jag ska läsa på lite och så om/hur jag själv kan utveckla det för att uppmuntra henne :)

Jane-Lyzell
4/19/15, 9:19 AM
#3

2. finns där för henne - shåsa inte upp hennes upplevelser  - ignorera dem inte - men blås inte upp hennes fantasi utan ta det naturligt när hon själv kommer med det  och bekräfta hennes upplevelser då - tala alltid om det i positiv anda- en gåva - lycka till🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

ChristineL
4/19/15, 9:37 AM
#4

Tusen tack! 🌺

Upp till toppen
Annons: