Annons:
Etikettandlighet
Läst 932 ggr
[postmortum91]
2015-04-18 01:19

trotsa pendeln?

Hej! 
När jag var 16-17 år körde jag mycket ouijabräde och kollade hur många barn jag skulle få via pendeln. Jag har alltid velat ha en dotter så jag blev lite besviken när pendeln visade ETT barn och det var en son.
Ouijabrädet berättade att mitt barns pappas namn skulle börja på "Da" och att vi skulle träffas när jag var 17. Nu har jag träffat honom, och hans namn börjar på "Da". I början av vårt förhållande ville jag kolla vad pendeln sa till honom och även han ska bara få ett barn, en son. 

Tänk om vi vill ha två barn då?
Jag har under så många år tänkt på vad pendeln sa, även fast jag är lite skeptisk till hokus pokus. I sommar ska vi försöka skaffa barn, och om vi nu får en son kommer jag inte våga försöka skaffa ett andra barn, för tänk om jag dör för att det inte är menat att jag ska ha två barn?

Annons:
Jane-Lyzell
2015-04-18 09:30
#1

Oj - pendel ska du ta med en stor nypa salt - det är endast förlängning av dig själv - pendeln har inget eget liv!

Risken är att du gör det till en självupplevd profetsia- gör inte det 

Du skriver du funderat under många år vad pendeln sa - då antar jag du är äldre en 17 år  som pendeln sa du skulle träffa din man. så där hade alltså pendeln fel ?

Det finns en anledning varför jag inte gillar framtidsförutsägelser det är för det styr människan till just självuppfyllande framtid - så släpp pendeln den har ingen makt mer en det du ger den- Lev ditt liv som du vill och oroa dig inte för att du inte skulle kunna få fler barn.

Tyvärr kommer din pendling sitta där tills du fått ditt andra barn och allt gått bra - innan du förstår hur fånigt det är att tro på sådant !

Jag hoppas du kan tänka om och våga omfamna livet - 🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[postmortum91]
2015-04-18 20:38
#2

#1 Nej jag träffade min nuvarande sambo när jag var 17, så den hade rätt. Vi har varit tillsammans sen jag var 17, alltså i 7 år i år. 

Tack för att du säger att jag ska strunta i vad pendeln säger, för även fast jag inte vill så har jag tänkt mycket på vad den sagt och nästan haft det som någonting att vila mig tillbaka på. Exempelvis, när jag varit i en farlig situation så har jag tänkt "Jag kommer inte dö idag, jag ska få en son först".

Jane-Lyzell
2015-04-18 23:52
#3

2. tycker du ska våga leva och inte fokusera så mycket på din egen död -njut av att skaffa barn och lev. Strunta i pendeln - 😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: