Annons:
Etikettövriga-mediala-områden
Läst 1162 ggr
lolobo
2015-04-11 11:30

Visioner? tredje ögat? hjälp!

Vet inte alls vad jag skulle kategorisera inlägget under, speciellt inte eftersom att jag inte vet vad som hände. Jag hade hoppats på att någon har vart med om liknande eller har någon förklaring!

Jag har på senare tid börjat meditera allt mer, allt från chakra-meditation till självhypnos osv. Tänkte om det kan ha någon förklaring: Det har börjat hända att jag ser saker även fast jag blundar. Jag vet inte hur jag ska förklara det riktigt men jag ska göra mitt bästa. 

Det har hänt en gång innan för någon vecka sedan: jag var vaken/vid medvetandet, låg endast och blundade och försöka komma till ro i sängen. Plötslig börjar jag se "saker" - lika tydligt som om jag hade haft ögonen öppna. I det här läget tror jag även att mina ögon är kisande, det är svår att förklara men jag får en känsla av en klarare bild när jag får in lite ljus (?). Blev chockad över hur klart jag såg och öppnade ögonen - och då var jag tillbaka mitt rum igen såklart, men blundade jag och fokuserade igen så kom jag tillbaka till samma ställe. Jag måste dock fokusera, eller "titta" på ett annat sätt medan jag blundar, typ inåt upplever jag det (?). Det har även kommit upp ansikten som stannar ett tag och sedan försvinner. Detta var dock inte lika tydligt som inatt.

Inatt låg jag i sängen och blundade, bara fokuserade på andningen och kopplade av. Först kom jag in på annorlunda tankebanor. (Te.c så upplevde jag mitt liv som en spiral av rutiner, jag såg inte mitt liv som dagar, definitionen av tid kunde jag inte längre greppa, det försvann helt. När jag tänkte, "vad gjorde jag igår och dagen innan det?", samt ifrågasatte min livsstil och vardagliga händelser som att gå en kvällspromenad, köpa godis eller sova så lade de sig som en händelse spiral. Konstig känsla. Jag tappade känslan om tidsbegrepp då allting verkade gå på en linje med rutiner.) Jag tänkte då att för att somna måste ja fokusera på annat, så jag började liksom titta när jag blundade, det jag menar med "inåt", så som jag upplever det. Då började det svagt, en bild långt borta och sedan måste jag liksom fokusera.  Det var som ett avlägset filmklipp/bild som rör sig som jag försöker få grepp om genom att fokusera och suga tag i med mitt medvetande(?). Då kommer den närmre och blir starkare/tydligare. Igår var det dock obehagligt. Det var mörkt, men en tjej hoppade uppåt i en smal tunnel, med händerna ovanför sig. Hon försöker ta sig upp och jag ser henne ovanifrån. (Föreställ dig en brunn och jag står och ser ner på henne från öppningen) Sedan flickrar det till och jag ser en tjej bli mördad, hur spelar ingen roll och jag kan inte se vem. Jag tänker, jaha det är såhär jag kommer att dö, eller har dött innan.. eller dör någon just nu? Jag fick panik och öppnade ögonen - då var jag tillbaka i mitt rum igen såklart. Och blundade jag så kom jag tillbaka till samma händelseförlopp igen, och igen. Även ansikten och lite annat kom och gick, men denna var starkast.

Jag är alltså vaken och fullt vid medvetande när detta händer. Jag måste anstränga mig, slappna av och liksom kolla inåt? Har någon varit med om liknande? Eller har någon en förklaring?

Annons:
Maikailoa
2015-04-11 15:43
#1

Låter som helt vanlig klarsyn. (Clairvoyance).

Har du ingen relation till det du ser så kan du nog inte mer än skriva ner det, så att du inte glömmer, och se om det händer något i framtiden som överensstämmer.

Kan ske i morgon, eller om hundra år.

Jane-Lyzell
2015-04-11 21:29
#2

Ts - håller nog med 1. klar seende - det kan vara visioner det kan även vara bilder från ditt eget sinne, som behöver släppas ut😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

lolobo
2015-04-12 00:17
#3

OKej, tack så mycket för svaren!! Blev skärrad först eftersom jag började spekulera kring om de var min egna död jag såg. Jag ska skriva ner vad jag upplevde i alla fall.🙂

Upp till toppen
Annons: