Annons:
Etikettmedialitet
Läst 1347 ggr
Imperialiss
2015-04-10 12:29

Hur/när upptäckte ni att ni är mediala?

Hej! Har ni vetat om sedan barnsben att ni är mediala? Var det någon speciell händelse som inte gick att förklara bort, kom det smygande, eller var det fullt naturligt hela vägen? Är det någon som upptäckt och utvecklat medialitet i vuxen ålder? Jag har aldrig trott att jag är medial, mest kanske för att jag är ganska rädd för det. Tyvärr låtit mig bli uppskrämd av filmer och historier osv. Jag vet ju med skallen att man inte ska tro på sånt, men det sitter ändå i ganska hårt. Bland annat därför jag läser mycket härinne för att få en mer vettig och liksom sansad bild av det. Tack för att ni är så naturliga med det! Jag förstår ju att man kan uppfatta saker skrämmande framförallt när man inte vet vad det är, men det är ju en annan sak än skräckfilmernas demoner osv. Jag ser aldrig på skräckfilmer el liknande sen säkert 10-15 år tillbaks då jag är så lättpåverkad/lätt att skrämma upp. Flera vänner och ett par medium har sagt att jag nog är medial och borde utveckla det. Jag ser mig inte som medial alls. Högkänslig som i HSP är jag och känner ofta in stämningar och måenden hos människor och ibland djur, men inte medial eller har kontakt med andra sidan. Hoppas jag använder rätt ord här, är inte så hemma på området. Dela gärna med er hur ni upptäckte/utvecklar/förvaltar eran medialitet. Är ni glad åt det eller tycker ni det är en "betungande" gåva ni fått? Ha en härlig dag alla, Kram Linda

Annons:
Jane-Lyzell
2015-04-10 12:51
#1

Hej - jo jag har vetat sen jag var barn at andevärlden finns med mig och att min medialitet är stark. 

Jag tror många väntar till vuxen ålder innan de utvecklar sin medialitet - man kommer till en punkt i livet där man vill ta reda på mer vad är alla de där" tillfällena"

Rädslor är något man behöver arbeta med om man ska utveckla sin medialitet - allt skrämmande kommer upp först - det måste arbetas bort.

Andevärlden är ren kärlek och man måste komma till den tilliten.

Jag satt i 3 års tid i min utvecklingscirkel och bara jobbade med mina rädslor - saker man har med sig från skräckhistorier , filmer, och annat…… det tar tid - även i dag 15 år senare i crikeln kan sådant dyka upp - men då vet jag att det kommer från mig själv och jag troligen är i obalance eller stressad.

Om du inte känner dig medial behöver du ju inte utveckla det - men något säger dig ju att du är intresserad av det mediala - du skriver ju här 😉

så fortsätt du att förstå vad du har - lycka till och hoppas fler ger sina upplevelser.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: