**Om sajten

Onsdags bubbel

2015-04-08 16:19 #0 av: Jane-Lyzell

Hej alla - här blåser det i dag och solen har svårt titta fram :-)

Det är lite dålig aktivitet på vårat forum och det skulle vara jätte kul om fler skrev lite inläggBlomma fråga på ? och berätta mer ?

finns ingen fråga som är för liten eller stor Glad

Ju mer vi delar  med varandra desto trevligare - önskar er alla en fin dag SkrattarBlomma

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Anmäl
2015-04-08 16:24 #1 av: VSK

Jag tror många är i nån sorts dvala mellan vinter och vår. Den här dvalan är nåt ont som följer mig 365 dagar om året Yrar

Skrattar

33 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 1 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2015-04-08 16:27 #2 av: Jane-Lyzell

aha - ja så kan det vara - hoppas alla vaknar snart då GäsparSkrattar

Anmäl
2015-04-08 16:28 #3 av: VSK

Glad

Det går ju förkylningar lite här och där, samt många människor känner sig trötta och slitna. Blir nog bättre sen när de får lapa lite solstrålar. 

33 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 1 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2015-04-08 16:35 #4 av: Whippet

Blå himmel, 15 c ute :)

I'm out Vilar huvudet i handen

Anmäl
2015-04-08 17:06 #5 av: SaraU

Jag kan väl dela med mig om att min spirituella sida börjar komma tillbaka :)

Anmäl
2015-04-08 17:22 #6 av: Cristine

Alla min sajter går på sparlåga!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2015-04-08 18:47 #7 av: NeferNefer

Då vill jag fråga en sak. Just nu har jag stora problem med att koppla bort tankeverksamheten när jag ska ha kontakt med andra sidan eller läsa av någon/något. Jag ramlar in i logiska resonemang ... har du något bra tips?

"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)

Anmäl
2015-04-08 19:30 #8 av: Jane-Lyzell

7  Kanske din logik vill göra dig uppmärksam på ett nytt sett att se saker, vad tror du själv ? - ge gärna ett exempel?

Anmäl
2015-04-08 19:30 #9 av: Jane-Lyzell

5. Vad härligt - berätta gärna hur Glad

Anmäl
2015-04-08 19:32 #10 av: Jane-Lyzell

6. aha .- kanske något generellt på många sajter då !

Anmäl
2015-04-08 19:34 #11 av: NeferNefer

#8: Ska fundera över ditt svar. Tack! Exempelvis när jag skulle läsa av ett par bilder. En blev det full pott på, men den andra blev helt fel för jag började tänka i stället för att känna in. Jag har svårt att sluta tänka, och det kan också vara svårt att skilja mellan mina tankar och det jag får in.

"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)

Anmäl
2015-04-08 19:43 #12 av: Jane-Lyzell

11. aha - ja då kommer ditt logiska sinne in om du tänker -eller din prestations ångest. Det gäller att inte tänka bara känna in Glad

Anmäl
2015-04-08 19:58 #13 av: Jane-Lyzell

11. egentligen bara träning som kan göra dig säkerSkämtar

Anmäl
2015-04-08 21:00 #14 av: Indiania

Jag är inte särskilt aktiv på sajterna numen skall försöka bättra mig!

Vill passa på att fråga: Vid flera tillfällen har jag vaknat av att en gestalt stått bredvid min säng och ibland böjd över mig? Varje gång skriker jag till och blir rädd.

Hinner aldrig med någon kontakt på det viset, har du någon teori om vem det kan vara?

" Var nära naturen - var när dig själv "

Anmäl
2015-04-08 21:06 #15 av: Annisangel

Jag är inte så aktiv heller, men mest för att jag har så turbulent runt mig just nu... Jag hoppas att jag kan få lite ro och glida runt bland de härliga trådarna... :)

Anmäl
2015-04-08 21:09 #16 av: NeferNefer

Tack, Jane, för dina svar. Jag övar vidare Tummen uppBlomma

Anmäl
2015-04-08 21:34 #17 av: Jane-Lyzell

14 - Ja allt går ju i perioder Glad

Troligen din guide eller dina nära som är där - eller så ser du din väktare(druid) som vaktar din kropp då du sover och kliver ur den själsligen(andligen)  den sista brukar ses som en man i kåpa.

Anmäl
2015-04-08 21:36 #18 av: Jane-Lyzell

15 . skickar lite ro till dig Blomma

Anmäl
2015-04-08 21:37 #19 av: Jane-Lyzell

16. Ja gör det Skämtar

Anmäl
2015-04-08 22:07 #20 av: Indiania

#17 Tack Jane Blomma Önskar bara att jag kunde låta bli att bli rädd! Glad

" Var nära naturen - var när dig själv "

Anmäl
2015-04-08 22:17 #21 av: Jane-Lyzell

20. Se dem som kärlek

Anmäl
2015-04-09 20:55 #22 av: ixtab

#11 Nefer Nefer. Är det inte just det att man måste känna och inte låta det flyga upp i huvudet. Känslan brukar ha rätt medans huvudet bara ställer till det. Jag brukar börja all andlig verksamhet med meditation där jag tömmer mig från mina egna tankar och öppnar mig till det jag ska göra.  Om det går upp i huvudet, avbryter jag och börjar om. :)

Blomma

Live long and prosper

Anmäl
2015-04-09 22:42 #23 av: NeferNefer

#22: Jo, precis. Jag har fått höra av en annan person att jag har för bråttom, så jag ska tänka över dina ord vid nästa tillfälle, låta det ta sin tid och verkligen tömma mig från egna tankar och sen öppna upp. Tack så mycket Blomma

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.