Annons:
Etikettredskap-hjälpmedel
Läst 3975 ggr
Lilla Stjärna
2/25/15, 7:20 PM

Ljuset?

Jag har tidigare varit verksam som bl a  medium och fick från början lära mig att det var min uppgift som sådant, att föra över avlidna människors själar som "fastnat" här på Jorden till "ljuset". Jag ifrågasatte aldrig vad detta ljus var för nåt eller var det befann sig och så.

 När jag grubblar på det där nu i efterhand så tänker jag ungefär så här:

-"Ljuset" verkar helt obemannat, så att säja  - ingen som tar sig an de själar jag skickade dit! Hugaligen 😞

-Vad är ljuset?

Var finns ljuset?

Varför kunde inte mina omåttligt visa och mäktiga guider fixa detta åt själarna?

Jag brydde mig alltså inte ett dugg om att ta reda nåt överhuvudtaget om det där "ljuset"!!!

Likadant med Universum. Dit skickade jag "ut" alla dåliga energier t ex. Här på Jorden befinner vi ju oss mitt i smeten, i Universum så att säja. Också det obemannat i så fall, om ingen tar hand om skräpet 🤔  

Är det nån som har svar på mina funderingar?

Annons:
white lady
2/25/15, 9:56 PM
#1

# 0  Ljuset finns väl i varje människa  här på jorden. Det gäller väl bara att tända det med hjälp av ett medium el.dyl. Och om det inte är tänt så kan det upplevas som både jorden och universum är obemannat.☀️ Finns många som inte vaknat ännu.

Ja det var mina tankar.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Jane-Lyzell
2/25/15, 10:22 PM
#2

Lilla stjärna - bra inlägg tycker jag och en fråga blir - jag antar du menar som arbetande medium (för medium är man ju från födseln)  

Av  din beskrivning av hur du sände själar till ljuset - så känns det som det var något som lärdes ut på kurser (vilket jag anser oansvarigt och helt förkastligt)

Jag brukar säga till dem som skickar andar hit o dit i ljuset - är du säker på att anden tål ljuset !? (sen anser jag inte vi medium kan sända dem någon stans- det sköter de själva )

Kanske ljuset inte är den vibration den anden klarar - då blir det puff(finito) 

Nää medium gör sig alldeles för behövda i dessa saker - Jag är helt övertygad andevärlden tar hand om de sina (alla har en andlig ledare) Mediumens uppgift är endast förmedla information emellan världarna där det behövs - inget annat!

Det med skicka saker ut i universum- ja  kanske inte så bra 😎

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2/25/15, 10:24 PM
#3

pst såg på fb att några tar betalt per ande de rensar ur hus - herregud - de kan ju hitta på hur många andar som helst - kan bli snor dyrt - herregud😕

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2/25/15, 10:25 PM
#4

1 Ditt ljus kan bara du tända själv😊

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

white lady
2/25/15, 10:33 PM
#5

4  Men lite vägledning att hitta knappen är ju inte fel 😂

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Jane-Lyzell
2/26/15, 12:42 AM
#6

5. Nä det är ju klart 😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
[Wolf.]3
2/27/15, 7:13 PM
#7

Jane läs det här så förstår du 😕snälla jag fick kämpa  och även om vi har olika åsikt inom spiritualismen så kan jag inte tro vi står för det här ???

Läs snälla och se vad för avsikt Lilla Stjärna har 😕 den är otäck med andra ord 😕 och dömer allt  vad spiritualism heter

Lilla Stjärna
2/27/15, 8:42 PM
#8

# 1

Men vad roligt att få ta del av dina tankar kring begreppet ljuset 👋! Jag trodde faktiskt inte att jag skulle få ett enda svar, eftersom jag aldrig har diskuterat kring det tidigare.

Jag såg det där ljuset utan problem och likaså när de avlidna människorna försvann in i det. Men  -det fanns liksom ingen föreståndare där…..🤔…

Lilla Stjärna
2/27/15, 9:46 PM
#9

# 2

Ja, jag menar som arbetande medium.

" (för medium är man ju från födseln)"     -Ja, jag tror att alla varelser, som har ett medvetande är mediala, som man säjer, för att kunna ta emot budskap.

Ja, det var på kurser. (Spirituell förening + privata grupper) Sen tog min ledare och guiderna över.

"… (vilket jag anser oansvarigt och helt förkastligt)"  "…sen anser jag inte vi medium kan sända dem någon stans- det sköter de själva .

Precis! Det jag vet idag är ju att detta är inget som vi människor kan eller ska ens lägga oss i . Det är den som har skapat oss som har den befattningen. Iså fall borde det ju hänga på medium, att se till att vi föds in i den här i världen också, och inte fastnar på vägen 🤪!!

Jag blir förvirrad så här i efterhand: när det var storseans så brukade någon be "Fader vår", Herrens bön" eller en annan bön innan. Då ber man ju till sin skapare i Himlen -sen i nästa stund skickar man då själar till "ljuset", hur kan detta hänga ihop?  Jag menar -Himmelriket är ju i alla fall bemannat av Gud…förstår du hur jag menar? Ingen vill till Himlen, utan till det där ospecifierade ljuset..

"Nää medium gör sig alldeles för behövda i dessa saker"    👍 🏆

"Det med skicka saker ut i universum- ja  kanske inte så bra Cool"   -Nä., vem vet var det hamnar…

Lilla Stjärna
2/27/15, 10:14 PM
#10

Tack så mycket själv, Jane-Lysell, för intressanta synpunkter 🙂! Hoppas det kommer in flera och filosoferar!

# 3

Himmel o pannkaka 😮 🤤😢säj mig att det bara var en mardröm!

Jane-Lyzell
2/28/15, 2:41 AM
#11

7 vad ska jag läsa ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2/28/15, 6:16 PM
#12

9. Nä här skiljer sig vår syn på medium - medium föds man till (mediumistisk = kontakt med andar /andevärlden)  samma som bibeln kallar för helgon eller siare - de som kan föra guds ord vidare. 

Medial är alla som har en ande - men det är inte per definition ett medium bara för du är en människa !- ett medium är alltid medial, medans en medial inte nödvändigt vis är ett medium.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Lilla Stjärna
2/28/15, 10:43 PM
#13

# 12

" Nä här skiljer sig vår syn på medium - medium föds man till (mediumistisk = kontakt med andar /andevärlden)  samma som bibeln kallar för helgon eller siare - de som kan föra guds ord vidare." 

Försöker 🤔…hm.. Ja, så tänkte jag också förr.  Men jag tycker det verkar som att var och varannan människa tar emot ande-kontakt numera. Alla möjliga som inte alls kallar sig medium har berättat om så mycket.  De blir kontaktade både i vaket tillstånd och i Drömmar.

Däremot att - som du skriver -föra Guds ord vidare, verkar inte mera vanligt i nutid. Eller också behåller de det för sig själva och är rädda för att andra ska ringa mobila teamet om de berättar. Jag känner mig osäker på det där! Hur som helst så sitter allt i på mig även om jag inte är ett arbetande medium längre!

Klurigt 🚬

Annons:
Jane-Lyzell
3/1/15, 12:34 AM
#14

13, tyvärr mycket konstiga irrläror därute - det beror på att de som inte vet håller kurs för andra - de har i sin tur lärt sig av de som inte vet - ja också vidare - det är som en blind leder en blind.🤦‍♂️

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Lilla Stjärna
3/1/15, 10:06 AM
#15

# 14

Ja, det är ju så det är! Klockrent 👍! Grannarna håller tom kurs för varandra osv   😕.

Jane-Lyzell
3/1/15, 2:02 PM
#16

15. Ja tyvärr är det lite så……….🤔

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Pia B
3/1/15, 2:29 PM
#17

Hur ska man vet vilka som lär ut det sanna?

Jane-Lyzell
3/2/15, 12:16 AM
#18

17. Ja du det är frågan - inte lätt veta för en lekman

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Tigerbeer55]
3/2/15, 9:00 AM
#19

Det som känns rätt i ens innersta hjärta. Fast då måste man lyssna och känna djupt.

Jane-Lyzell
3/2/15, 12:21 PM
#20

19. så sant 🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Pia B
3/5/15, 5:19 PM
#21

Det finns alltså inget sätt att undvika att bli lurad?

Elvreus
3/7/15, 8:26 AM
#22

Alla har kraften om de tror sig ha den. Alla kan utvecklas. Alla är en spegelbild av en själv utifrån faktumet att vi upplever i känslor. Ljuset är abstrakt. precis som allt, det gör det inte mindre verkligt. Snarare är det ett ord för alla att (helt oundvikligt) fylla i utefter egna erfarenheter (tanke+känsla). Så ser jag det :) 

Jag försöka leva efter kärlek som filosofi och därifrån också forma mina val. Hjälper hellre någon med sin egna resa än att försöka tvinga ut  denne på min väg. Samma åt andra hållet; ber om hjälp med resan på min väg, men låter mig inte missledas. Respektera kärlek inåt och utåt. Mitt egna yin och yang.

Ha det gott :)  vet inte om det hjälpte dig något :) Intressant frågeställningar! Det finns nog inga direkta svar, utan kan nog mest se hur man bör agera till de som frågar om hjälp

fridaelvreus.blogspot.se

Lilla Stjärna
3/14/15, 6:00 PM
#23

# 22;

"Ha det gott :)  vet inte om det hjälpte dig något :) Intressant frågeställningar!"

Det var intressant att få läsa dina upplevelser av ljuset -tack! Ha det gott du också!

Ja, det är en väldigt intressant frågeställning, tycker jag. Särskilt som ingen (liksom jag) verkar ha ifrågasatt det minsta om detta ljus! Man skickar människosjälar in dit, men vad gör ljuset med själarna sen då när det har absorberat dessa? Ingen verkar veta nåt om vad det är för slags ljus?

I den spirituella förening som jag blev medlem i, sa mediumen att människor var ett visst antal år i "ljuset" och att djuren bara behövde en mycket kort tid där…. Ingen hade dock den minsta information om det där speciella ljuset. Vi bara skickade iväg själar på löpande band…..vind för våg🤔!

Upp till toppen
Annons: