Annons:
Etikettmedialitet
Läst 5012 ggr
Jane-Lyzell
2/19/15, 10:08 PM

Att lura människor i sorg :(

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har det hänt igen och jag blir så förtvivlad - Jag blir rent ut sagt arg - hur tv och just" det okända" går ut och säger själar fastnar emellan världarna - det är inte första gången jag har förtvivlade människor i djup sorg som är oroliga att deras nära fastnat på vägen över, just på grund de sagts på Tv programmet det okända - fy - att man kan skrämma människor i sorg så - det programmet borde förbjudas och alla med dem som påstår att människor själar fastnar emellan världarna ! Smiley frown

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
white lady
2/20/15, 11:24 AM
#1

Jag var tvungen att titta på ett avsnitt. Gillar inte  sådant.

Men en fråga  som återkommer,,, vad är det "egentligen" som skrämmer?

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Lilla Stjärna
2/20/15, 4:13 PM
#2

# 0

Att tro att några skulle fastna här på väg till nästa tillvaro är ju otroligt utbrett här i Sverige. Vet inte riktigt hur det är i de övriga nordiska länderna, om det har slagit rot så kraftigt som här -men jag skulle tro det -därav detta myller av "fastnade andar"-program.

I t ex USA har de kommit betydligt längre och har fått helt andra insikter om detta fenomen! Men jag har aldrig sett ett endaste medium t ex där, som  har fått grepp om hela fenomenet, bara vissa delar.

Vet inte hur många "bråkiga andar"  jag har hjälpt över till "ljuset", eller hur många hus jag har "renat" från desamma i mina dar…jag var helt säker om att de satt fast inne i hus.

Lilla Stjärna
2/20/15, 5:02 PM
#3

# 1

Jag tittar väldigt sällan på sånt men det händer, av eget forskningsintresse. Det okända klarar jag bara inte av dock, och inte heller det från Australien ( Ghosthunter Australia?)

De har tydligen lyckats hitta de sämsta medium någonsin 😞 Stor skämskudde, tack! Bara att beskåda den image de har byggt upp kring sig själva, med nyfixade naglar, 10 ringar på varje finger och andra attiraljer för att se coola och mäktiga ut…….

I ena stunden står de och säjer att de känner av en ande och i nästa rusar de gallskrikande ut, bara för att anden har svarat genom knackningar eller att slänga en pryl på dem 😃. Så pinsamt!

white lady
2/20/15, 6:28 PM
#4

# 2  Men nu förstå jag inte vadå " bråkiga andar"??`?

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Lilla Stjärna
2/20/15, 11:15 PM
#5

# 4

Jag tänker på de medium som tror så som Jane- Lyzell skriver om i inlägget;  att själar skulle kunna "fastna" här efter döden. Då brukar folk få höra att det är exempelvis en sån själ som stökar runt i deras hem och stör friden pga att den före detta människan har varit orolig i sitt liv, har något ouppklarat på platsen och så.

Eller, att det är kära mormor som vägrat släppa taget om sina kära och kanske flyttar omkring saker för att få familjen att uppmärksamma henne. Hon har viktiga budskap till dem………

Lilla Stjärna
2/20/15, 11:22 PM
#6

….eller att "andarna" drar folk i håret, knuffas, nyps…listan kan nog göras hur lång som helst!

Annons:
white lady
2/21/15, 10:12 AM
#7

Nu var ju min fråga varför de människor med djup sorg blir skrämda. Och det kan nog bara Jane svara på, eftersom det är det som tas upp i tråden.

Lilla Stjärna du verkar ju själv hålla på med detta eftersom du skriver i inlägg 2

så här:

"Vet inte hur många "bråkiga andar"  jag har hjälpt över till "ljuset", eller hur många hus jag har "renat" från desamma i mina dar…jag var helt säker om att de satt fast inne i hus. "

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Jane-Lyzell
2/21/15, 10:16 AM
#8

7 Jo det blir skrämda då deras nära dött ock deras rädsla för att deras nära skulle fastna har dom fått ifrån programmet det okända 😕 (trodde det framgick i TS)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

white lady
2/21/15, 1:35 PM
#9

8 Jo det framgår i TS. Men livet går väl ut på att möta sina rädslor?

Vore  trist att ha den rädslan själv när man dör😟

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Jane-Lyzell
2/21/15, 1:51 PM
#10

Nja - fast i dessa fallen möta andras rädslor som sanningar 🤪

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

white lady
2/21/15, 3:20 PM
#11

Ja jag kanske är trög i huvudet, hoppas du har överseende med mig.

För mig verkar det mer som att dessa medium plockar fram egenskaper hos personerna  som bor i husen.

Dom verkade ju inte rädda precis i det avsnittet jag såg, mer nyfikna.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Jane-Lyzell
2/21/15, 3:42 PM
#12

11. jag talar om dem som ser avsnitten och tror på att själar fastnar för att medium i Tv eller annat säger så

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

white lady
2/21/15, 3:57 PM
#13

Vad händer med en själ då. enl. din sanning Jane.

NYFIKEN  ✨

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Annons:
Jane-Lyzell
2/21/15, 5:37 PM
#14

13. De fortsätter sitt liv på andra sidan 😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

white lady
2/21/15, 6:07 PM
#15

🤔

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Lilla Stjärna
2/21/15, 10:58 PM
#16

# 7

Nej, jag är inte verksam som medium numera! Men det var just så jag blev lärd av medium bl a, att själar kan fastna efter döden, och jag tycker därför att det är så gräsligt att folk ska behöva leva med en sån ångest och rädsla för detta kring sin egen och sina anhörigas död 🤢.

Det finns ingen sanning alls i detta, men jag har alltså själv lurat folk att det är så och dessutom har jag lurat i både mig själv och andra att det är vår uppgift att föra över dem som fastnat till det där "ljuset"! 😞Och det beklagar jag från djupet av min själ.

white lady
2/22/15, 10:04 AM
#17

16  Så bra 😊

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Ians
2/22/15, 11:13 AM
#18

Funderar lite om inte Den gamla föreställningen kommer från gamla föreställningar om att de som inte kom i sk vigd jord inte fick ro?  

Det fanns ju många gamla skrönor förr om osaliga andar. då rörde det sig om människor som tex begravts utan för kyrkogårdar för att inte prästen ville ha dem på kyrkogården, av olika anledningar.

Om dessa sas att de inte fick ro. det kunde tex gälla dem som tagit sitt liv, eller var skökor…. "horbockarna" fick oftast en plats i vigd jord, men det är ju en annan sak 😉… tjuvar, och annat löst folk.

Tanken jag har är att dessa så djupt rotade föreställningarna har följt med in i moderntid och bara antagit en ny skepnad. blivit upp schausade av filmvärlden och på så  sätt lever vidare i människors föreställningsvärld?

Jane-Lyzell
2/22/15, 11:38 AM
#19

Där är du nog sanningen väldigt nära Ians🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Pia B
2/22/15, 11:44 AM
#20

Jag har för mig jag läst att Jane tagit upp detta tidigare att andar inte fastnar, men att många andra medium säger att det gör de.

Men jag undrar då, eftersom ni som är medium pratar med andarna så borde ni veta hur det är, andarna kan tala om det för er. Är alla de som säger att andar fastnar lögnare eller inte riktiga medium?

Annons:
Lilla Stjärna
2/22/15, 1:24 PM
#21

# 17

🙂

# 18

Ja, så var det förr i världen; att de som t ex  tagit sitt liv var grova syndare (missat målet) och inte var riktigt värdiga att få komma till Himlen förrän kistan med den döda kroppen burits på kyrkmuren ett visst antal gånger. Det var väl ett av många sätt att försöka blidka Gud. I många andra religioner var det ju vanligt med blodsoffer.

Jag tror också att det var -och fortfarande är -en föreställning bland folk om att det är den avlidna som har "fastnat", blivit "osalig ande",  "gengångare" och "hemsöker" oss andra.

# 20

I mitt fall var det dock mina "guider" som undervisade mig mest i ämnet. Det var alltså de som var de ursprungliga lögnarna, men jag och många andra förde det vidare.

Kyllan56
2/22/15, 1:33 PM
#22

Utan att veta för mycket så har jag fått den uppfattningen att det kan vara energiminnen,  hypnagoga hallucinationer i samband med Sömnparalys mm. Det kan misstas för andar.  Jag har själv haft en sådan erfarenhet att det stod en skugga i mitt sovrum på natten. Jag kunde inte röra mig och skräcken var outhärdlig. Det är lätt att tro att det är en ande. 

http://sv.wikipedia.org/wiki/Hypnagog_hallucination

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Jane-Lyzell
2/22/15, 5:41 PM
#23

20. Jag kan bara tala för mig själv - vad de andra mediumen säger eller gör får stå för dem- om jag säger så här många kallar sig medium men få är det!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2/22/15, 5:43 PM
#24

21.  # 20

I mitt fall var det dock mina "guider" som undervisade mig mest i ämnet. Det var alltså de som var de ursprungliga lögnarna, men jag och många andra förde det vidare. 

det är därför det är så viktigt veta vem som är ens andliga ledare

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2/22/15, 5:43 PM
#25

22. exakt den egna rädslan skapar mycket spöken

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Lilla Stjärna
2/22/15, 8:35 PM
#26

# 24

Ja, absolut! Det är minst sagt livsviktigt!

Annars kan man ju se hur det kan gå, som sagt var…….

[Segelvind]
2/23/15, 6:26 PM
#27

# 21 

Menar Du på fullaste allvar att det var Dina guider som var lögnare ?

Förlåt men dom är renheten själv som vill vårt absoluta väl.

Förklara gärna ditt resonemang i frågan !

Annons:
Pia B
2/23/15, 7:25 PM
#28

20 Jag förstår inte riktigt hur du menar med dina inlägg.

Vad jag förstår så kan du kommunicera med andarna, har du inte frågat dem om de kan fastna eller inte?

Om du gjort det och de säger att de inte kan fastna (som du säger dom inte kan), gör inte det de andra mediumen som säger att andar fastnar till lögnare?

Lilla Stjärna
2/23/15, 10:07 PM
#29

# 27

"Menar Du på fullaste allvar att det var Dina guider som var lögnare ?"

Ja, allvarligare än så kan jag knappast inte bli här i livet!

"Förlåt men dom är renheten själv som vill vårt absoluta väl."

Nej, jag fick uppenbarat för mig och blev visad att så inte var fallet. Tvärtom!

Nej, jag kan inte förklara mer i frågan! Jag läser och respekterar alltid sajtens regler (och andras tro)  innan jag skriver något och min förklaring passar inte härinne.

Jane-Lyzell
2/23/15, 11:06 PM
#30

28 . jag antar det är mitt svar i inlägg 23 du menar - och jag har redan svarat på det i hela tråden.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2/23/15, 11:08 PM
#31

29 . så länge du är en troende skeptisk så går det bra skriva - det är fanatiska skeptiker vi undviker på vår sajt!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Lilla Stjärna
2/24/15, 12:21 PM
#32

# 31

🙂Ja, att respektera bl a regler på sajter hör till vanligt folkvett, tycker jag! Tack för upplysningen 🙂!

Jag är minst sagt troende -ja, jag brukar numera säja att jag är " vetande". Men det går inte att stoppa in mej i ett fack,  för jag är samtidigt skeptisk till en himla massa.

Jag skulle aldrig ens drömma om att hoppa in på en sajt och knäppa värd /värdinna och medlemmarna på näsan med fula förtal , bara för att få ha "rätt"! Jag fick se rubriken på ditt inlägg i kanten och var bara tvungen att visa att jag ställer mig bakom allt du skrev. ✨

Ingen enda sörjande människa  ska behöva hantera sån ångest, att en avliden människas själ skulle kunna fastna. Det räcker med att sörja, det är en oerhört tuff process i sig! Att dessutom lura i de sörjande att vissa av oss människor har makten att lotsa en "fastnad" själ till "rätt"  ställe…🥶  Det går väl an för de som bara tycker att det är spännande och coolt att ha en ande inneboende samt imponeras av dessa medium, men många blir ju livrädda.

Har märkt att någon ibland har tagit mina svar på frågor som pekpinnar, och börjat attackera mig personligen (då mitt trossystem är väldigt hatat), så därför tycker jag det vore bättre att mötas på något av de två andliga forum, där jag är medlem för vidare svar. Eller i PM.

Jane-Lyzell
2/24/15, 2:12 PM
#33

32, Ingen fara att vi tar det som pekpinnar - ju fler som drar i handbromsen i mediala Sverige - som vet vad de talar om desto bättre - så känn dig fri skriva vad du tycker - Jag säger till om du skrider över gränser 🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Lilla Stjärna
2/24/15, 3:10 PM
#34

# 33

🙂 Låter kanonbra!

Nej, härinne har jag ju inte blivit utsatt för några förolämpningar, men redan på allra första iFokus-sajten som jag blev medlem på hände det. Det stod inget om i sajtens egna regler att man inte fick tro, tycka eller ha andra upplevelser än "ledningen".  Jag råkade ha en annan upplevelse i ett ämne och blev otäckt attackerad med ytterst grova kränkningar av 2 st. andra medlemmar. Någon dag därefter blev den ena tillsatt som Medarbetare!!!

Sen har det ökat med full styrka sedan folk har uppmärksammat att jag är kristen. Men, men  - sånt ingår i livet som kristen……Har sett ibland att du också har en del plågoandar…😕…En har vi visst gemensamt du och jag 😉!  Att diskutera, fundera och fråga är ju själva meningen med såna här forum!

" - ju fler som drar i handbromsen i mediala Sverige - som vet vad de talar om desto bättre - så känn dig fri skriva vad du tycker -"

  -  🥳 👋 🙂👍

 "…handbromsen i mediala Sverige "

Jo du, den handbromsen får vi dra i av alla våra samlade krafter  -för det hela löper fullständigt amok!  -  👍👍

"Jag säger till om du skrider över gränser Glad"              - 👍👍!

Annons:
Jane-Lyzell
2/24/15, 4:46 PM
#35

34.   Att diskutera, fundera och fråga är ju själva meningen med såna här forum!

exakt vist är det det - du får vara kristen här ingen fara - man får ha vilken religion som helst  :-) 

Du får väl testa oss med dina frågeställningar - som jag skrev säger till om du kliver över skacklerna - men du verkar vara ödmjuk i ditt sätt skriva - så tror inte det är någon fara - Ja det är lätt bli påhoppad för sina åsikter på forum tyvärr!

Kan ju bli intressanta diskussioner så våga ;)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
2/24/15, 7:31 PM
#36

Håller med Jane, Lilla Stjärna.

Att vända och vrida på saker, och diskutera har vi inget emot, men vi vill inte bli kallade för fula saker bara för att vi tror på ett visst sätt. Att vara Kristen är också en tro, på något högre som omger oss med sin kärlek. Något som inte går att förklara med en vetenskaplig forskning om hur det fungerar egentligen, trots att man Vet att det fungerar långt inne i sin själ.  Trots att Guds kraft inte går att mäta med ett instument, så är den stor och högst närvarande i ens liv.

Lilla Stjärna
2/24/15, 8:48 PM
#37

# 35;

"Kan ju bli intressanta diskussioner så våga ;)"

😎Absolut! Jag har faktiskt en klurig fråga på gång! Ska bara kolla om jag hittar svaret först.

Lilla Stjärna
2/24/15, 8:56 PM
#38

# 36

Sanna dina ord, Ians! Fint beskrivet av dig 🙂Precis min tankegång.

Nej, att bli kallad fula saker för sin tro (dessutom av vuxna människor!), sånt ska ingen behöva ta emot 😕!

Jane-Lyzell
2/24/15, 11:01 PM
#39

ska bli intressant🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Legaata
3/3/15, 9:18 AM
#40

#0 Jany Lyzell, du säger att de lurar människor. På vilket sätt då, menar du att det är en lögn att själar kan fastna mellan världarna?

Jane-Lyzell
3/3/15, 9:31 AM
#41

Ja

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Legaata
3/3/15, 9:45 AM
#42

#41 Du säger samtidigt att du vet inte hur många stökiga andar du hjälpt över till andra sidan (ungefärlig formulering). Så de satt inte fast mellan världar menar du då, vad menar du hade hänt med dem då?

white lady
3/3/15, 10:23 AM
#43

42 Du tar fel….Det ät Lilla stjärna som gjort….inlägg 2

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Jane-Lyzell
3/3/15, 11:15 AM
#44

42 . Nu har du nog läst fel😉 eller riktar ditt inlägg fel

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Legaata
3/3/15, 3:19 PM
#45

#43 Då kanske Lilla stjärna kan svara på frågan i stället. För hon verkar ju lika övertygad om att själar inte fastnar mellan världar.

Legaata
3/3/15, 3:24 PM
#46

#44, så Jane, du menar alltså att alla oförklarliga spökerier är resultatet av något slags restenergi som finns kvar på platsen? Ett slags minne?

Vad menar du att det är som medium upplever då, då de hjälper andar över till andra sidan? Är dessa andar enbart en illusion, en villfarelse?

Jane-Lyzell
3/3/15, 3:25 PM
#47

46. Deras tro om spöken- Ja det är restenergier eller nära o kära som vill något- eller hjärnspöken - till 99 %

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Legaata
3/3/15, 3:45 PM
#48

#47 "Nära och kära", syftar du på döda nära och kära då, som alltså gör återbesök i de levandes värld?

Annons:
Legaata
3/3/15, 3:46 PM
#49

#47 kan du också svara på denna frågan:

Vad menar du att det är som medium upplever då, då de hjälper andar över till andra sidan? Är dessa andar enbart en illusion, en villfarelse?

Jane-Lyzell
3/3/15, 4:52 PM
#50

48. absolut - de kan gå emellan världarna om så behövs - men de har inte fastnat!

49. Ja , ett spel för gallerin

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Legaata
3/4/15, 2:39 AM
#51

#50 Om jag har fattat dig rätt, så menar du med "spel för gallerierna" att medium enbart ljuger, då de säger att fört andar över till andra sidan?

eggebanroth
3/4/15, 10:06 AM
#52

Det är inte sanning att Medium kan föra andar till andra sidan. Men hjärnspöken kan man föra.. Så Jane har ganska rätt.

Man borde bedja att anden förs mot ljuset, den fastnar inte.

Jane-Lyzell
3/4/15, 10:13 AM
#53

51. Det jag säger är enligt mig och några fler medium - så sköter ande världen den biten själv - mediumet är endast till för människan på denna sidan att förstå varför anden är där - men den har inte fastnat och behöver alltså ingen hjälp av ett medium- mer en förmedla vad den vill ha sagt.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

eggebanroth
3/4/15, 10:33 AM
#54

Det är ett spel helt rätt.

Har jobbat under många år som Medium aldrig behövt ljuga.

Jane-Lyzell
3/4/15, 2:48 PM
#55

54 - Härligt

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Legaata
3/4/15, 11:30 PM
#56

#53 Men kan du då svara på min tidigare fråga ang. vad det egentligen är som händer när ett medium säger sig  hjälpa andar över till andra sidan. Om vi nu ska tro på din teori så måste du ju kunna förklara saker som talar emot den.

Jane-Lyzell
3/4/15, 11:43 PM
#57

56 Hur menar du nu ? Vad ska jag förklara?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

eggebanroth
3/5/15, 1:50 PM
#58

Det som händer är att hjärnspöken försvinner.

Lilla Stjärna
3/14/15, 5:09 PM
#59

# 45

" Så de satt inte fast mellan världar menar du då, vad menar du hade hänt med dem då?

Nej, som sagt var, inga själar kan fastna. Inte heller kan vi som lever göra nåt alls åt de avlidnas själar. Det är enbart själve vår Skapare som besitter all makt.

Det var Skaparen själv som upplyste mig om detta bedrägeri. Det enda jag fick veta ang. vad som händer efter döden var att man hamnar i Dödsriket, och att man inte kan ta sig därifrån för egen maskin på något sätt.

[Silverräv69]
3/22/15, 7:09 PM
#60

Att vissa andar är kvar är för att de själva valt att vara kvar, för att hitta de rätta människorna som kan hjälpa dem med uppgiften de vill ha utfört. Det är oftast de som hemsöker folk och det freakar ut folk, för de får felaktiga budskap från media..de vill inte skada oss, bara förmedla sitt budskap och detaljer om dem.

Det har varit andar som hjälpt folk som varit öppna för deras budskap att lösa deras mordmysterium mm..

Jane-Lyzell
3/23/15, 11:50 AM
#61

59 Dödsriket låter ju inte så kul 😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
3/23/15, 11:52 AM
#62

60 . Sant

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Lilla Stjärna
3/23/15, 8:48 PM
#63

# 61,  Nej, det gör det nog minsann inte för den som inte är kristen! Jag förstår dig Jane-Lyzell!

Kommer ihåg att på den tiden som jag enbart var troende ( = endast trodde att Gud och Jesus finns, men inte ansåg att Jesus var Kristus, den enda frälsaren för mig ) så flimrade benämningen Dödsriket förbi mina ögon någon gång. Jag ryste av obehag av att läsa det och tyckte det lät som en riktigt fasansfullt ställe. Som nåt slags helvete…….Ett ställe man gärna försökte att undkomma till varje pris 😮.

Nu känner jag enbart att det är det tryggaste ställe man kan uppleva i sin tillvaro efter livets slut 🙂.

white lady
3/23/15, 9:51 PM
#64

63  Lilla Sjärna.

Det ända dödsriket som finns är i oss själva….Är du fortfarande fenomensökare ?

En bra början kan va att du försöker ta dig upp ett steg i utvecklingen,,så du inte fastnar i dödsriket.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Jane-Lyzell
3/23/15, 10:45 PM
#65

63 - oki😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Lilla Stjärna
3/24/15, 4:13 PM
#66

# 65,  ✨

Lilla Stjärna
3/26/15, 1:36 PM
#67

# 64

"Är du fortfarande fenomensökare ?"

Nej, inte numera. Jag försöker utreda fenomen som kommer i min väg snarare.

"En bra början kan va att du försöker ta dig upp ett steg i utvecklingen,,…"

Hur skulle det gå till, enligt dig? Min utveckling går redan i expressfart -i varje ögonblick! Och med stormsteg!

Det är inget som jag själv försöker åstadkomma. Skulle väl snarare behöva dra i nödbromsen om jag blir åksjuk, så att säja……

white lady
3/26/15, 6:11 PM
#68

67 ok. så bra då.  😉

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Imperialiss
4/10/15, 12:38 PM
#69

Oj jag trodde också att andar kan "fastna" mellan världarna så att säga och har funderat mycket på om mina vänner o släktingar som valt att ta sitt eget liv eller ryckts bort hastigt i olyckor sitter fast fortfarande och inte fått ro. Usch ryser av bara tanken.. Jag är helt klart färgad och påverkad av Det Okända. Trodde att tex Terry och Pierre var seriösa medium. Och Caroline också för den delen, inte medium men seriös. Haha nu skäms jag lite att jag går på saker så himla lätt..

Annons:
MissClue
4/10/15, 12:52 PM
#70

#69 Du ska inte skämmas, men fundera lite över att en tråd på forum kunde ändra din uppfattning om dom. Bara för att vissa säger att det är på ett annat sätt än vad du trodde så ändrar du uppfattning, men det är ju bara ord, man har ingen aning om vilka som sitter bakom dataskärmen. Jag tror de tre nämnda är seriösa, har även träffat en av dom som fick min lite småskeptiska värld att snurra om:)

I love not man the less, but Nature more…

Imperialiss
4/10/15, 6:25 PM
#71

#70 vet inte vad jag tror längre hehe. Just denna tråden får mig kanske inte att ändra uppfattning helt, men jag blir påmind om hur lättlurad jag är. Och det skäms jag lite över. Säger dom något på ett Tv-program som i min värld är seriöst så tror jag på det direkt, liksom. Jag har som svårt att bilda mig en egen uppfattning eller tro om saker, är velande och svajande i vad jag tror (dock inte svajande i att tro) händer efter döden, och lyssnar kanske lite för lätt ibland på alla som i mina ögon vet mycket mer än mig.

MissClue
4/10/15, 7:24 PM
#72

#71 jag har också känt så tidigare eller känner så fortfarande ibland, jag började här när mitt intresse för det andliga öppnades. sen for jag fram o tillbaka mellan att tro och inte göra det tills jag tog tag i det utanför tv och datarutan:) Då är det lättare att skapa en egen uppfattning. Jag gick en kurs där jag fick prova lite allt möjligt som healing,intuition, att ha en sittning m.m. Så om du inte redan tagit en kurs i ngt så kan jag varmt rekommendera det:)

I love not man the less, but Nature more…

Imperialiss
4/10/15, 7:40 PM
#73

#72 Jaa, det där har jag tänkt på en del! Just det du skriver om att "ta tag i det" utanför rutan. Jag har ett par vänner/bekanta som anser sig själva väldigt andliga och mediala och allt som hör den bilden till. Enligt mig så är både deras andlighet och medialitet mest bara prat för att få uppmärksamhet och inte alls seriöst, därför har jag valt att ligga lågt med mina tankar och funderingar. Jag är troende, absolut inte skeptiker, men det finns ju så MYCKET olika bud från seriösa källor att det blir svårt att välja väg :) Utöver de två vännerna så har jag inga vänner eller bekanta som är intresserade av detta. Antar att det dels är därför jag ofta vänt mig till människor på nätet, och förstås för att det finns mycket kunskap här. Men tror precis som du skriver att man förr eller senare måste ta sig utanför denna nätvärld för att utvecklas. Är väl den där berömda sparken i baken som fattas här kanske haha. Bor i en liten stad och det anordnas ganska lite här, men ibland har det ju dykt upp något. Kanske ska hoppa på nästa gång :) Tack för ditt svar som blev pepp för mig!

MissClue
4/10/15, 8:26 PM
#74

#73 Ja det kan ju bli lite fel och tröttsamt när folk om jag uppfattat det rätt förstorar upp sina erfarenheter och så gärna vill att det ska vara något speciellt. Jag försöker hitta naturliga och vetenskapliga förklaringar till allt men när det inte går så vill jag utforska på okända plan=P Om du vill så kan jag skicka ett PM till dig om kursen jag tog, det finns en del olika. Sen tycker jag du bara ska gå på känsla, jag hamnade där utan någon påverkan av någon annan utan bara av känslan av att det var rätt.

I love not man the less, but Nature more…

Imperialiss
4/11/15, 10:12 AM
#75

#74 Ja men precis! Bara för att man tror behöver man inte tro på allt eller forcera fram saker. Jag hade en gång ritat en smiley i frosten på väninnans bilfönster och hon blev alldeles till sig över detta "tecken" att hon inte skulle köra den dan TROTS att jag sa femtioelva ggr att det var jag. Eller åker vi förbi ett hus som ser ödsligt ut är det ALLTID, 9ggr av 10, barn som blivit mördade därinne eller onda andar som vi måste skydda oss ifrån.. Alltså i varenda sommarstuga här omkring. Det blir tröttsamt tillslut men äh, det är väl lev o låt leva som ska praktiseras här kanske :) Ja det får du gärna göra för jag vet knappt vars jag ska börja. Om inte annat är det bra att få fatt i en trådände som kan dras vidare så jag är mycket tacksam för Pm. Ska försöka träna upp att lyssna mer på magkänslan. Tänk vad mkt situationer man hade klarat sig ifrån om jag bara vågat tro på magkänslan :)

Jane-Lyzell
4/11/15, 10:19 AM
#76

Jag brukar säga använd ditt sunda förnuft och gå på din magkänsla 😉

rekommendationer i all ära - men det kanske inte är bra för den personen man rekommenderar till - alla har sin egen resa😃

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
MissClue
4/11/15, 11:00 AM
#77

#75 hahaha onej det är så illa alltså, uff va hemskt. Jag hade blivit tokig av att lyssna på sånt. Positiva  är att det låter som en fas som kommer gå över när personen/personerna mognar lite, hoppas det varje fall för din skull =) Ja man hade verkligen räddad sig själv genom att lyssna på magkänslan =)  då skriver jag ett litet pm till dig

I love not man the less, but Nature more…

MissClue
4/11/15, 11:02 AM
#78

#76 håller med dig, vill inte pressa på någon något utan talar bara om att det finns, sen får personen själv gå på sin känsla

I love not man the less, but Nature more…

Imperialiss
4/12/15, 2:01 AM
#79

#76 tack för råd. Ja jag skulle verkligen behöva träna upp den där magkänslan. Eller kanske ännu hellre att lyssna på den bättre och faktist agera utifrån den också :) Men jag övar på det! Ja sunda förnuftet gillar jag, "saker" kan bli så avdramatiserade och härliga när man får höra - använd ditt sunda förnuft. Då blir det konstiga liksom lite mindre konstigt. Får varje gång upp min mormor i huvudet när jag hör någon säga det trots att hon aldrig sa så, däremot hade hon den känslan med sig :) bra att gå efter det sunda förnuftet i mycket i livet. Eller ha den tanken i bakhuvudet iallafall :)

Jane-Lyzell
4/12/15, 11:38 AM
#80

79 -Ja med sunda förnuftet kommer man låångt och kunskap 😃

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: