Annons:
Etikettmedialitet
Läst 6824 ggr
Jane-Lyzell
2015-02-13 18:42

Medialitet V/s Psykossjukdomar

Medialitet V/s Psykossjukdomar

Under min tid som medium och medial lärare har jag märkt  att personer med psykossjukdommar drar sig till det mediala . De har oftast ingen sjukdomsbild av sig själva och tror de är kontakt med andar , som gör en det ena en det andra med dem. T.Ex 

Jagade av andar och även intagna av andar.

Andar besöker dem på nätterna och en del idkar sex. eller berör sexuella partier av kroppen.

Andarna säger det ska göra ditten eller datten.

Onda andar och negativa andrar. Bankar i väggar och flyttar möbler även gömmer saker.

De hör röster i och utanför sig själva.

Hemsökta i sina hem.

Andarna påverkar dem fysiskt så dom blir sjuka, eller olyckor.

Deras djur dör på grund av negativa andar.

Deras män eller fruar är ondskefulla i olika teorier.

De har svårt att sova och vara i vardagen.

Ingen förstår dem…….

Ja listan kan göras ännu längre………..

När man som medial lärare talar om för dessa personer att de är sjuka och behöver uppsöka psykiatrin - och lägga locket på till det mediala - då blir de arga och frustrerade och troligen går i väg till nästa medial lärare.

Jag antar att psykiatrin känner igen sig i det jag skriver här och det är inte bra att det är så här för dessa psykiskt sjuka personer- de behöver vård - inte medialitet.

Att uppmuntra dessa personer att fortsätta utveckla sig medialt kan sluta i en katastrof. Ändå låter mediala människor dessa gå kurser !? - för när jag frågar dom så har det gått för en den ena medium läraren efter den andra!

Då undrar jag hur dessa personer som jag stoppar för vidare kurser - blir uppmuntrade hos andra- en del har tillomed blivit sagda de är enastående medium eller mediala - med klart hörande eller seende. av sk Medium.

Jag hade en psykisk sjuk man som kom till mig för en inbokad sittning för några år sedan - man kunde klart se han var psykotisk och manisk och hade vaneföreställningar (går inte in på detalj) När jag fick se hur det låg till - sa jag till honom med en gång - han skulle vända sig till psykiatrin och att ett medium inte var den rätta lösningen. Jag gav ingen sittning men vi pratade lite  om hans problem - Det visade sig att han varit till andra medium på sk sittningar om samma sak - jag frågade om det hade hjälpt honom - Nej blev svaret - han blev endast av med c.a 500-600 kr för varige sittning. skandal.

Detta måste få ett slut - som medium , lärare eller healer måste man ta sitt personliga ansvar för dessa personers ohälsa och inte uppmuntra dem i deras vaneföreställningar. Som medial/medium måste man ha kunskap att inte släppa igenom dem.

Hur mörkertalet av dem är på sociala medier som Fb eller forum kan man bara spekulera i - vilket är olyckligt.

Nedan några länkar om det jag talar om från psykiatrin.

http://www1.psykiatristod.se/Psykiatristod/Psykiatriprogram/Schizofreni/

http://www.akademiska.se/sv/Verksamheter/Psykosvard-och-rattspsykiatri/Patientinformation/Psykoser/Schizofrenisymtom/

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
[Wraith]
2015-02-13 19:30
#1

En fundering i all hast och inget elakt menat men hur vet du att du inte har en mental sjukdomsdiagnos? Jag vill understryka att jag inte känner dig och jag anklagar dig inte för att vara mentalt sjuk, men du själv skrev att dessa personer som du mött med självklar psykossjukdom har ingen självuppfattning och ser sig inte som sjuka, utan anser sig vara i kontakt med det mediala.

Så hur vet du att du är medial och inte lider av en psykossjukdom?

Är nyfiken på hur vet man att man är medial och inte psykiskt sjuk? 🙂

Jane-Lyzell
2015-02-13 22:21
#2

1, Som medium och medial vet jag skillnaden och har inga vanföreställningar om andar - Jag har en sund och hälsosam relation med mina ande vänner - ingen av de kriterier åvan går in i min lista av ande kontakt.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Wraith]
2015-02-14 08:44
#3

#2  Jag ber om ursäkt men jag förstår inte riktigt vad skillnaden är? Hur man kan avgöra att man själv är frisk och besitter medialitet och att man inte lever i en psykos eller har någon typ av skev verklighetsuppfattning? Om man nu saknar självförståelse?

De som har en psykdiagnos och tror sig vara medial på ett eller annat sätt, hade nog själva påstått att de kan se skillnad och avgöra om de är friska eller sjuka, de hade nog med enkelhet satt sig i det friska "facket".
Det blir lite svårt att avgöra om man kan skilja på mediala förmågor och psyksjukdomar när man inte kan bevisa att medium verkligen har kontakt med andesidan.

Försöker inte vara jobbig men jag har verkligen svårt att se hur du kan avgöra att du är frisk och de som ingår i de kriterier du har för att vara psyksjuk, är sjuk. Man kan ju inte heller veta själv om man ingår eller inte ingår i dessa kriterier om man saknar självuppfattning.

Jane-Lyzell
2015-02-14 10:52
#4

3. Jag förstår att det är svårt veta skillnaden - men som medium så vet du (det enkla svaret)

Et längre svar blir :

Det är därför ett medium ska ha sin egen utvecklingscirkel - där cirkeldeltagarna tränar mediumet och håller koll på mediumets sinne. Finns inte andevärlden där så märker cirkeln det ganska snabbt.  Ett medium är född till det och haft sina mediala upplevelser med sig hela livet - du kan inte bli ett medium - det är du.

Som medium måste man vara oerhört psykist stark - är man inte det (svag psykiskt) så finns risk för att det svaga sinnet blandat med rädslor skapar psykoser, vilket den spontan mediumistiske(en som har andekontakt ibland) kan hamna på psyket om det vill sig illa. Särskilt efter de tagit del av andras rädslor runt andlighet på tex forum eller Tv - så växer deras egna rädslor och blir till monster och onda andar.

I min egen cirkel satt jag i 3 års tid( inne på mitt 15 år nu, i min cirkel) att endast arbetade med mina egna rädslor och undermedvetna bilder från gamla föreställningar om negativa energier och ondska. och kristna föreställningar om Gud och  jävul. Gamla skräckfilmers påverkan etc andras rädslor om andevärlden med mera……. så som medium måste man klara det och vara psykiskt stark .

I hem miljön blir familjen och nära den cirkeln som mediumet  bör ha senare i livet(när det är dags utveckla sina gåvor)   så det är alltså familjen och vänner som avgör om personen är sjuk eller inte.

Alltså helt normala människor som ser om sina barn är psykisk sjuka - jag lovar det märks skillnad på det och andevärlden. En psykossjuk klarar oftast inte sin vardag - har svårt att hålla en röd tråd i samtal  osv…… (läs i länkarna i ts)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Maikailoa
2015-02-14 14:10
#5

Men… hur effektiv är psykiatrin?

Har psykiatrin någon annan "bot" att erbjuda än medicinering?

"Patienter med schizofreni som kräver kontinuerlig medicinering får oftare metabola sjukdomar som högt blodtryck, diabetes och hjärt- och kärlsjukdomar. Livslängden är i genomsnitt 15-20 år kortare än förväntat. De vanligaste dödsorsakerna är kardiovaskulära incidenter, olycksfall och suicid [3]."

Att skicka folk till psykiatrin är inte utan risker. Jämför med den lavinartade ökningen av bokstavsbarn; som "botas" med psykofarmaka.

Jane-Lyzell
2015-02-14 14:31
#6

5. håller med om psykofarmaka men det finns annan vårt inom psykiatrin med

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
white lady
2015-02-14 15:05
#7

Så hur menar du då Jane att dessa ska få hjälp utan psykofarmaka.

Låt säga att jag söker vård för att jag har kontakt  med mina andevänner.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Jane-Lyzell
2015-02-14 17:09
#8

7. Jag menar de ska få hjälp av psykiatrin inte av Medium - hur de sen får den hjälpen får psykiatrin avgöra!  Finns Medium som kar kontaktat psykiatrin för att utesluta psykoser - så vist kan du göra det om du anser dig behöva det!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Maria
2015-02-14 17:49
#9

#8 Så korkade kan de väl inte vara att de tror att någon psykiatrisk klinik skulle lämna ut uppgifter om sina patienter till ett medium.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

white lady
2015-02-14 19:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Utesluta psykos kan man nog göra med bara sunt förnuft.

Men frågan är ju varför ( som du säger Jane ) att de söker sig till er Medium.?

#5 Maikailoa kan bara hålla med i vad du skrev.

Jag bad personen bakom statusen hon skrev på fb om lov att lägga den här.

Gör förbannat ont att läsa.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Jane-Lyzell
2015-02-14 21:37
#11

9. där missuppfattade du nog mitt inlägg - eller så var jag otydlig - Jag menar att medium testat sig själva om de var psykotiska - vilket de inte var!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2015-02-14 21:38
#12

10 Jätte trist - men jag antar alla som söker psykvård inte är mediala

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

white lady
2015-02-14 23:26
#13

Men  jösses,,,, vi diskuterar väl personer som söker upp er Medium .

Därav min fråga     #7

Jag är varken Medium ,Medial eller lärare.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Annons:
Jane-Lyzell
2015-02-15 09:30
#14

Då undrar jag vad ditt inlägg 10 har med det mediala att göra ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2015-02-15 09:34
#15

7. Har du en normal o hälsosam relation till din andekontakt så kan du vända dig till medium - men om det sen visar sig inte vara andar utan hjärnspöken då är det psykiatrin som gäller!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

white lady
2015-02-15 11:42
#16

Jane du ondgör dig över alla Medium,lärare och healers i denna tråden du skapa.

Så min undran är.

 Syftar du enbart på de som  söker utveckling till att bli Medium.?

Tror nämligen inte att psykvården  på några villkor anser det normalt eller hälsosamt med andekontakt.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Maikailoa
2015-02-15 11:59
#17

Frågan är i praktiken rätt komplicerad.

I grunden håller jag helt med dig Jane. Ser man att en person inte är i  balans ska man inte låta denne utbilda sig medialt. Det kan mycket väl bli en katastrof; Och det är oansvarigt.

Men, steget till att skicka någon till psyket är mycket långt, enligt min mening.

Om man studerar psykiatrin, mera i grunden, så kanske man inser att den är i det närmaste helt inkompetent. Dom har hållit på i hundra år och utvecklat sina teorier, dom har hittat på en massa diagnoser, alla med fantastiska namn. Men dom vet inte vad en människa är. Dom kan inte bota någonting av det dom diagnostiserar, annat än genom medicinering.

Psykiatrin är uppbyggd inom humanismens riktlinjer. Humanismen är omänsklig. Den förnekar (ignorerar existens av) både själ och ande. Den katastrofen är etter värre.

Jane-Lyzell
2015-02-15 13:10
#18

16 Nje inte alla lärare - men många som inte tar sitt personliga ansvar och endast ser pengar. Syftar mest de utbildningarna just till medium eller healers - när människor ska ut och ge healing behandlingar eller sittningar till andra - en psykossjuk bör inte få hamna där varken för sig själv eller de hen möter.

att psykvården inte erkänner andevärlden - det är dom inte ensamma om i sverige - men de kan se om personen är sjuk eller frisk i sitt sinne- med eller utan ande kontakt.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2015-02-15 13:13
#19

17 . Håller nog med dig här - men det är det vi har att tillgå för dem - vad ska man annars rekommendera dem- förutom att lägga det mediala locket på. Jag talar om psykossjuka - som hallusinerar i vaneföreställningar i negativa former - inte vanliga människor som fått en del om bakfoten !

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Clory]
2015-02-15 18:10
#20

Förlåt men jag blir lite fundersam och framför allt rädd över hur vi medium framstår om vi går ut med så här hårda ord mot våra medmänniskor.

Självklart ska man rekommendera vård där den behövs men vi får inte förringa dom som kommer till oss i sorg för här kan vi som medium göra insatser att genom en sittning lotsa en annan människa att söka vård om den behövs.

Vi får inte glömma att vi som medium inte är experter på området psykologi och jag anser att vi har ingen som helst rätt att säga till en annan människa du inbillar dig, du lever i fantasin för då tar vi genast på oss en roll som vi inte alls är utbildade för.

Som spiritualistiskt medium anser jag det vara min uppgift att lotsa rätt, ser jag psykologisk obalans nekar jag aldrig en klient en sittning för den sittningen kan vara avgörande för att en människa ska söka vidare hjälp.

Jag skulle aldrig någonsin lägga locket på för en person som lider och har det svårt på olika vis. Då har man inte förstått vad det innebär att vara medium, man är inte läkare men man kan ge råd och på den vägen få en annan människa att finna sin egen livsväg.

Jag ber om ursäkt om jag verkar obekväm men som jag ser i trådstarten så dömer man ut många som i sorg söker svar på att deras anhöriga fortfarande finns med oss, ska vi beröva dom med sånt här ? eller besitter ett enda medium rätten att döma oss alla andra medium ?

Jag bara undrar för vi går alla med ljus i våra sinnen  vill jag hoppas i alla fall !

Annons:
Jane-Lyzell
2015-02-15 19:20
#21

20 . tror du får läsa mitt inlägg en gång till - det handlar om dem som är sjuka och inte mediala eller mediumisktiska - som Medium bör du se skillnad anser jag och det är det jag skriver om .

Självklart ska man hjälpa alla! Men du hjälper ingen psykossjuk att uppmundra medialitet. Du stjälper dem.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Kyllan56
2015-02-15 23:00
#22

Jane pratar om psykossjukdomar. Om man som medium tar emot en människa som lider av hallucinationer och vanföreställningar så förvärrar man tillståndet och förstärker personens vanföreställningar mm. De ska psykiatrin ta hand om. 

I flera år arbetade jag med ung människor som lider av schizofreni. Det är inte ovanligt att de tror sig ha kontakt med ufon och andar, eller vara besatt av andar.  Så andekontakten kan helt enkelt vara hallucinationer. Så det är ytterst viktigt, precis som Jane skriver, att de som utbildar medium kan skilja på en frisk mediumistisk person och en som är psykotisk.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

white lady
2015-02-16 11:55
#23

18  Inte alla svarar du mig.?

Går man en utbildning så ingår väl handledda sittningar/healing den första tiden.?

Jane du verkar inte erkänna andevärlden heller, utan ser dessa  som ( sjuka ) när de söker upp  er.?

Om nu inte psykvården  erkänner andevärlden, hur ska dom då kunna avgöra  hur sinnet mår?

Förövrigt förstår inte jag varför du starta tråden, om den var riktad till de som utbildar?  De läser nog inte din uppmaning här.

Eller vad det enbart för att påvisa din korrekthet när det gäller det andliga ?

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Jane-Lyzell
2015-02-16 13:18
#24

23 Nu förstår jag inte ditt inlägg als?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Kyllan56
2015-02-16 15:25
#25

#23 Tycker din attityd är tråkig och missuppfattar du det Jane skriver eller är det medvetet?

Det finns de som utbildar som läser denna sida också, skulle vara konstigt annars.

Tack och lov för att Jane är korrekt i denna fråga! Vi måste kunna diskutera etik och moral på denna sida. Vad som är spiritualism o.s.v. Det är en diskussionssida för de som är intresserade av ämnet.  

Om du tror Jane gör det för att klappa sig själv för bröstet och tänka vad jag är duktig. Får du nog tänka om, för hon blir väldigt ansatt av människor som stör sig på att hon säger det många inte vågar. Eller från dem som känner sig träffade.

#0 Jag tycker det är mycket bra att du tagit upp detta till diskussion, Jane!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Jane-Lyzell
2015-02-16 15:41
#26

Tack Kyllan 56 ❤️🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Kyllan56
2015-02-16 17:39
#27

❤️Jane

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
white lady
2015-02-16 18:29
#28

#25 Trist att du upplever mitt innlägg så.

Jag syftade mer på  de  utbildare som inte har etik o moral, de läser nog inte här.

Det är väl en självklarhet att diskutera detta. Men man ska oxå  ha etik o moral

när man påstår olika kreterier för att vara psyksjuka som görs i  #0

Måste nog rätta dig  Kyllan56 på en punkt. Var har jag påstått det du skriver.

"Om du tror Jane gör det för att klappa sig själv för bröstet och tänka vad jag är duktig"

Det  är ju din tolkning, eller missuppfattade jag dig med.?

Återkom gärna Kyllan56 när du läst konversationen jag försökt att ha ang.de som söker sig till ett medium.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Jane-Lyzell
2015-02-16 19:43
#29

28 Nu får du nog läsa TS igen - Det står psykossjuka med de olika uppspaltade kriterierna !- Det står inte mediala med dessa kriterier.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

white lady
2015-02-16 22:25
#30

Behöver inte läsa mer. Det är inte de mediala jag  syftar på.

Utan de som besöker er.

Står ju klart och tydligt att människor med dina kriterier är psyksjuka. 

Om du nu inte förstod mitt inlägg #23 borde du ju klara av  att svara på mina frågor.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Jane-Lyzell
2015-02-16 23:43
#31

30 Du missuppfattar inlägget

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

white lady
2015-02-17 10:00
#32

31 Vad bra att jag gjorde det .Så andligt sökande inte tror de är psykist sjuka när  dom läser här.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Jane-Lyzell
2015-02-17 11:18
#33

32. Ja så kan man ju se det med😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Kyllan56
2015-02-17 17:27
#34

#28 Jag är ledsen om jag missuppfattat dina inlägg och då ber jag om ursäkt! Det verkar som det skett många missförstånd i denna tråden. 

Det är det negativa med att skriva och inte diskutera i tal, för det är lätt att missförstå varandra. 

Nej du har inte sagt så white lady, därför skrev jag om du tror.  

Men nu är det för min del utagerat. 🙂

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
white lady
2015-02-17 19:03
#35

34  Du behöver inte ursäkta Kyllan56 detta är ju nyttigt att lära sig.

Myntet har ju två sidor  ( *_* )

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Maikailoa
2015-02-18 16:45
#36

Ni ska även veta att det är många som döljer sina upplevelser därför att dom är rädda för att bli diagnostiserade och skickade till psyket.

Inte minst föräldrar, som vill "skydda" sina barn; Och förmår dom att inte berätta om saker som kan verka skrämmande för de oförstående, vilket kan inkludera föräldrarna själva.

På tal om myntets många sidor menar jag.

Jane-Lyzell
2015-02-18 17:47
#37

36 . det är sant men ett duktigt seriöst medium ska se skillnad och kunna hjälpa - vad som är vad !

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

white lady
2015-02-19 09:58
#38

Jag tror inte det handlar om duktigt medium, utan snarare om rätt medium.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Maikailoa
2015-02-20 22:58
#39

Communicating With Psychosis | Dina Tyler

"Are there ways to reach people in states of madness? How do talking with ghosts, hearing voices, and seeing visions — as well as enduring family turmoil — relate to psychotic crisis?

When Dina Tyler discovered the meaning of life in an altered state, the treatment she received only inflicted further trauma. Dina instead embraced her madness as a guiding force for recovery, and found a way to leave labels and medications behind. Today she works as a counselor to youth experiencing psychosis, communicating across different realities with people driven away from traditional care.

Dina is the co-director of the Bay Area Mandala Project, co-founder of Bay Area Hearing Voices, and works with an early psychosis intervention program in Alameda County, California."

http://www.madnessradio.net/communicating-with-psychosis-dina-tyler/

white lady
2015-02-21 10:45
#40

Tusen tack för länken Maikailoa.

En lärorik intervju med hennes upplevelse i radioprogrammet.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Maikailoa
2015-03-06 16:59
#41

En kemisk tvångströja.

Annons:
Jane-Lyzell
2015-03-06 17:59
#42

41 - Håller med här - men det får vi hoppas inte har med TS att göra

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Elvreus
2015-03-07 18:00
#43

#39 och #41. Otroligt bra! Det finns inget som heter galenskap enligt mig. Jag uppmuntrar inte nedvärderande uttryck

fridaelvreus.blogspot.se

Maikailoa
2015-03-07 23:49
#44

#42 Det kan vara bra att veta hur det ligger till med psykiatrin och bruk av "läkemedel" så att man inte skickar någon dit i onödan.

Jag sätter ordet "läkemedel" inom citattecken. En kemisk tvångströja är ingen egentlig kurering.

Lite galna ska vi nog tillåta os att vara. 🤪

Kyllan56
2015-03-08 13:19
#45

Har någon av er arbetat inom psykiatrin? Mycket fungerar inte, det håller jag med om. Men att dra alla över en kam är FEL.

När jag arbetade som DBT-terapeut kom patienterna till oss med en uppsjö mediciner. De flesta blev av med dem ganska fort. När de var färdigbehandlade var nästan alla medicinfria.

I fyra år arbetade jag med unga människor som led av schizofreni på ett behandlingshem. Vi hade fler andra  behandlingsmetoder än medicin. De finns de som är väldigt sjuka med både hörsel- och synhallucinationer. De är rädda dygnet runt! De hör imperativa röster som uppmanar dem till att skada sig själva, att de är totalt värdelösa o.s.v. Knappast andevärlden som talar till dem.

Naturligtvis ska man ha andra metoder än mediciner. Men ibland behövs mediciner även om jag tycker man sk vara restriktiv med dem. 

Om jag fick välja en sjukdom i världen att fria mig från så skulle jag välja schizofreni. Det är fruktansvärt att inte kunna lita på sina sinnen.  Det finns simulatorer man kan gå in i för att få en bild av hur det är med dessa röster man hör. Det är ingenting mot äkta vara. Men tillräckligt hemskt för att förstå att den "äkta" varan är lika med SKRÄCK! 

Så svårt är det inte att skilja på psykossjukdom och någon som hör andar, då flera andra kriterier ska vara uppfyllda för att man ska få en schizofrenidiagnos.

Sedan är jag som Jane övertygad om att andevärlden vill oss VÄL och skulle aldrig uppmana oss att skada oss själva eller någon annan.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

white lady
2015-03-08 13:27
#46

Men tyvärr är andevärlden inte så Rosa Som många vill ha det till.

En människa som av någon andledning blir svag. Kan intyga det.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Jane-Lyzell
2015-03-08 15:19
#47

45 tack för bra inlägg 🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Jane-Lyzell
2015-03-09 12:45
#49

48 Detta var det mest dumma jag hört och sett på länge - rena rama rappakaljan  från ungdom. Det är nästan så jag vill ta bort ditt inlägg - men kanske bra det står kvar - för detta är idioti i så kallat förklarings teorier- direkt farligt för psykiskt sjuka att ta in 😕

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Kyllan56
2015-03-09 13:58
#50

#48 Jag håller med Jane i det hon säger! Att dessutom tre personer gillat detta ilägg skrämmer mig. 

Så all psykisk sjukdom och psykiska störningar skulle bero på ett hål i auran? Det är direkt destruktivt uppmuntra människor, som lider, denna typen av förklaringsmodell!

Jag vet massor av diagnoser som skulle passa in på dessa symtom. En är en  dissociativ personlighetsstörning, som i folkmun kallas för multipla personlighetsstörning.  Jag håller med om att de under sin uppväxt varit med om hemska trauman. Vilket leder till att Egot splittar sig i flera delar för att överleva det onda. Men det finns tillräckligt av störda människor på vår jord utan att vi dessutom ska lägga till onda andar.  

Självsuggestion är också en stark kraft som kan göra folk sjuka. Om man tror man är besatt av onda andar kan det bli en självuppfyllande profetissa. Psykets kraft att skydda och påverka individen är oerhört stark.

Många psykotiska människor svarar på neuroleptika genom att minska- eller att symtomen försvinner. Lagas då hålet i auran så att de onda andarna inte kan påverka längre? 

De röster människor hör, som lider av psykoser eller allvarlig psykisk störning, är jag övertygad om är deras egen/egna.

Många människor som sprider sådan här information har inte utbildning att veta vad de pratar om. Det är tyckande och tro. Därför är det allvarligt när man sprider sådant som människor som är sjuka kan anamma. Det är hur lätt som helst att den här rappakaljan sedan bakas in i deras redan fulla värld av vanföreställningar. 

Tycker alla ska tänka sig för innan man delar saker. Är det här rimligt? Är det konstruktiv information som kommer få någon att må bättre o.s.v. 

Dessutom har jag under alla år jag arbetat med psykiskt sjuka/störda människor inte träffat en enda med dessa sår. Däremot har jag träffat en uppsjö av personer som åsamkat sig sina skador själva genom att skära sig och på många olika sätt skada sig själva för att minska ångest och oro.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Jane-Lyzell
2015-03-09 14:02
#51

50 . du är så klok🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Denna kommentar har tagits bort.
Jane-Lyzell
2015-03-09 15:51
#53

52. Förr trodde man på sådant särskilt runt 1900- och troligen satt en del psykiskt svaga medialt där på den tiden - det var även mycket exorsim på den tiden av katolska präster - i dag vet vi bättre -hur många han verkligen hjälpte och hur många han skjälpte täljer inte forskningen.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2015-03-09 15:52
#54

allt gammal är inte bättre😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Kyllan56
2015-03-09 15:54
#55

#52 Knappast något jag kallar seriös forskning!  

https://www.youtube.com/watch?v=s0zP3EUaDMQ

Sedan finns det redan människor som står i startgroparna för att "bota". Vilket är skrämmande.

http://www.psychicanada.com/articles/carl-wickland.html

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Jane-Lyzell
2015-03-09 19:04
#57

56 att det skrivits böcker om ämnet - tvivlar jag inte på - det är just sådant som skulle bort - då det skrivs som sanningar och absolut inget som är pra för människor med psykoser.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Joggan
2015-03-09 19:30
#58

…visst gällde det för psykologer och terapeuter
och inte bara böcker mera studier som påstår
besättningar av entiteterna och blir praktiserat i olika psykiatrin i USA och Australien!
t.ex.

Denna kommentar har tagits bort.
Kyllan56
2015-03-09 19:38
#60

#56 Nu har jag lyssnat på David J. Hufford i över en timme. Han pratar om Sömnparalys och orsaken till det. Han säger också att det finns fysiologiska förklaringar till Schizofreni, som är väl kända. Så han skiljer på psykos och upplevelser folk har under sömnparalysen.

David J. Hufford säger att orsaken till Sömnparalys är övernaturligt och att människor oavsett vad de bor i världen berättar liknande upplevelser.  De flesta ser det som en skugga som de uppfattar som en man.

Jag har själv varit med om det han beskriver. Vilket var en av de hemskaste upplevelser jag varit med om. Jag vaknade upp i mitt sovrum med en skrämmande skugga stående i rummet som jag uppfattade som manlig. Jag kunde inte röra mig och var skräckslagen.

Fenomenet är mycket intressant, men vissa saker förstår jag inte. Varför ökar fenomenet om man ligger på rygg? 

Men om det nu är någon som "hälsar" på en på natten, så kan det lika gärna vara någon från en ev. parallell värld, ett ufo, mm Var är det som säger att det är andar i bemärkelsen någon som har levt på jorden men nu är död.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Kyllan56
2015-03-09 19:43
#61

 #58 Jag har precis lyssnat på just de 10 delarna av David J. Hufford.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Joggan
2015-03-09 20:01
#62

@Kyllan56
Det stämmer vad du säga.. det kan vara vad som helst
därför brukar de använder beteckning "Entity"

Annons:
Joggan
2015-03-09 20:06
#63

David J. Hufford är toppen!

Jane-Lyzell
2015-03-10 01:06
#64

Joggan - Jag lät den första filmen ligga uppe - för det var så obotlat dumt - det är inte okay lägga in filmer som skrämmer mer  en vad de hjälper människor - de filmer du laggt upp har inget med andlighet att göra - endast rädslor och teorier- Det går helt stick i stäv i denna trådens syfte  !

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Denna kommentar har tagits bort.
Jane-Lyzell
2015-03-10 11:22
#66

65. Forumet är vårt och vi har rätten ta bort det vi anser opassande eller reklam  - det du la ut var opassande - skriv gärna eget vad du tror - men hänvisa inte till spökhistoriska inslag som skrämmer forumdeltagarna mer en vad de hjälper dem.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Jane-Lyzell
2015-03-10 12:00
#70

Åter till TS - Sömnparalys har inget med  Ts innehåll att göra

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Joggan
2015-03-10 12:08
#73

David is Professor and Director at the Doctors Kienle Center for Humanistic Medicine at the Penn State College of Medicine

University of Pennsylvania!

…och sömnparalyse har ju visst någonting att göra med ""psykossjukdomar
eller menar du inte?

Denna kommentar har tagits bort.
Jane-Lyzell
2015-03-10 12:14
#75

73 Har sökt hans påstådda tjänst där - men kan inte hitta han, tyvärr - sök själv

tror du får läsa TS igen - vad denna tråden handlar om - skapa en egen tråd om du vill om Sömnparalys.

Nej - Sömnparalys har ingenting med psykossjukdommar att göra - Sömnparalys kan alla få.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Jane-Lyzell
2015-03-10 12:49
#78

En  artickel - men han finns inte med som  proffessor för skolan - åter igen vill du diskutera Sömnparalys gör det i en egen tråd - kommer ta bort alla inlägg som inte har med TS att göra

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2015-03-10 13:00
#79

Jag har gjort en egen tråd om Sömnparalys- fortsätt diskutionen där

http://spiritualism.ifokus.se/discussions/54fedc758e0e74017c0012ef-somnparalys?discussions-1

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Andliga Guider]
2015-03-10 18:22
#80

Joggan 🙂

Vet du jag tror bestämt du är på lite fel forum för dina tankar för inom Spiritualismen så erkänner man inte olika mörka entiteter som du och jag gör inom Shamanism och då blir det istället lite konflikt  som synes här i tråden 😉

Nä länkat till din egen sida i reklamsyfte har du inte gjort,det har jag ju jag sett men vet du om du vill så kom in till oss på Druid och Shaman och diskutera fritt om det här om du vill 🙂

Jane du är också välkommen med dina tankar och som på ditt forum önskar vi så klart att vi kan mötas med respekt men vi har aningen högre i tak för den här frågan så kanske vi kan mötas där istället 🌺

Så Hej hopp på Er

Joggan
2015-03-10 20:50
#81

@Andliga Guider

Tack snälla! ska göra det!🙂

Jane-Lyzell
2015-03-10 21:03
#82

80. tack för inlägget - men nej tack 🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annisangel
2015-03-12 20:27
#83

Kände för att dela mina tankar runt det hela om detta. Enligt min egen uppfattning har en psykiskt sjuk person svårigheter att integrera i vardagen och har vissa problem som måste ställas tillrätta först. Sen om man är medial samtidigt så känner jag att har man kommit ur den psykiska ohälsan, vardagen fungerar, man kan koppla på andevärlden och koppla ifrån den när man har materiella ting att fokusera på, då har man kommit långt… Däri ligger skillnaden för mig iallafall, att komma tillrätta med min ohälsa samtidigt som jag lärt mig att koppla ifrån och koppla på andevärlden. Och ja, jag har erfarenhet av psykisk ohälsa sen flera år tillbaka. Men eftersom alla människor är olika så kan jag bara svara för mig själv. Men det ligger en stooor okunskap hos psykiatrin om andevärlden. I allafall här i krokarna. Jag tror inte heller att de behöver ha så mycket insikt om den världen för de behandlar människors problematik med denna verklighet och ingenting annat… Jaja, lite tankar om det hela från mig! Kram på er!!!

Många Goa Kramar

Annisangel

Annons:
Jane-Lyzell
2015-03-13 10:00
#84

83. Du har så rätt tack för ditt inlägg 😀

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Maikailoa
2015-03-14 13:00
#85

Om jag nu ställer en fråga till deltagarna i denna debatten:

Det verkar som att ni menar att en ande inte kan vara ond? 

Människan är en ande, och människan kan vara relativt god eller ond, relativt balanserad eller obalanserad psykiskt. Det innebär ju att det är anden som är på det viset.

Eller menar ni att alla andar är goda, förnuftiga och balanserade, men det är den fysiska kroppen som gör dom störda?

Terapi, utan medicinering, riktar sig ju till anden.

Jane-Lyzell
2015-03-14 14:44
#86

Anden är varken ond eller god anden är

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

white lady
2015-03-14 16:07
#87

Vad är en ande ?

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Maikailoa
2015-03-15 10:54
#88

#86

Men, en ande som bara är, kan ju inte kommunicera med någon, som vi gör här t.ex. Vem som helst som kommunicerar med en ande, kommer i kontakt med dennes personlighet, som kan vara av skiftande slag.

Det gäller oberoende om det sker i en seans, på ett diskussionsforum, eller i vanliga livet.

white lady
2015-04-02 14:49
#89

För att lyfta det sjuka i psykvården.

https://www.youtube.com/watch?v=S3OlGavG-80

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Upp till toppen
Annons: