Annons:
Etikettandlighet
Läst 2165 ggr
alekta
2015-01-30 19:28

Andlig närvaro

Hej på er alla ❤️

I måndagsmorse kom jag hem efter 12 timmars nattarbete, hade jobbat 10 dagar i sträck och var helt slut både till kropp och själ, lägger mig tillrätta i sängen för att sova när jag känner att något/någon stryker täcket intill ryggen på mig som om att de vill stoppa om mig, mysigt lite tröst skulle jag tro :). Men har upplevt lite liknande saker förut också men jag undrar om någon av er som kan sånt här kan tala om för mig vem det kan vara :)

Kram på er därute och trevlig helg

Annons:
Jane-Lyzell
2015-01-31 00:18
#1

Vem brukade stoppa om dig då du var liten ? - troligen den!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
2015-02-08 10:03
#2

Vad gott att ha någon som stoppar om en, och bryr sig om en när man r riktigt trött. Det är kärlek det!

Och att omtanken och kärleken når en från andra sidan dessutom, det är riktigt gott! 😍

Pia B
2015-02-09 20:00
#3

läs om Sömnparalys så får du förklaringen till det och mycket annat

alekta
2015-02-17 13:40
#4

Pia B

Jag vet vad Sömnparalys är och det var inte det.

Pia B
2015-02-17 17:43
#5

Vissa människor kan få hallucinationer av olika slag när de är i Sömnparalys, s.k. hypnagoga och hypnopompa hallucinationer

Hallucinationerna är ofta visuella och/eller audiovisuella, men det förekommer även dofter eller känningar etc.

Precis vad du beskriver ovan

Elliid
2015-02-18 20:32
#6

#5-intressant-"sömnparalys","hypnagoga(-pompa)", "hallucinationer"-  höres alt så klart ut.. Får jag fråga-1. har du egna erfarenheter med det du beskriver/ forklarar, eller har du läst dig till det  (inte för att nedvärdera, bara för att forstå bakgrunden du baserar ditt argument på!)?

Ifall jag får lov till en till-2. du skriver "precis vad X beskriver ovan"- hur säker är du på att det du förklarer är precis vad X beskrev, f.ex. en skala på 1 till 100 (hundra då betyder att ingen möjlighet finns för att du kan ha fel oxå ev. och nummer ett den tilsvarende motsatsen..)?

Annons:
Pia B
2015-02-22 11:48
#7

Ja jag upplever detta själv. Hör, ser och känner saker, det är mycket verkligt och skrämmande, speciellt om man inte vet vad det beror på och tror det är spöken.

Nej jag kan inte vara säker, men vad som beskrivs är just det som innefattas av den förklaringen

Ians
2015-02-22 12:10
#8

#5 Hur säker är du på att Detta inte är ett vetenskapligt sätt att försöka hitta en förklaring till det som Vi kallar för något helt annat, och lägger andra värderingar i?

För mig låter det lite som "same. same but different name".  

Eftersom TS inte verkar varken skrämd eller rädd för det som händer utan mer nyfiken, så känner jag att frågan som är ställd på ett spiritualistiskt forum, mycket väl kan besvaras från en spiritualistisk vinkel 😉

Elliid
2015-02-22 20:07
#9

#7- Ok. Tack för svaret. Forstår jag det då rätt att du altså har erfarenhet av hypn.(g.-p.) hallucinationer ( bara som sidobemärkning-att disse finns och förekommer kan jag heller inte se att någon här har yttrat tvekan på heller, frågan är jo inte det, men om det finns oxå fänomen som är av distinkt annen natur änn dom och som man-ev.felaktigt -kastar i samme klassifieringen?), men du har aldrig erfart fänomen som är av annan natur? Alla erfarenheter du upplevt ryms av denne  beskriviningen/indelningen?

Pia B
2015-02-23 19:21
#10

Alla får självklart tro det är spöken istället för det som förklarar precis vad det är. Det är helt frivilligt.

Elliid
2015-02-24 22:04
#11

#10- hm, ok, ur av det indirekte siste svaret tolkar jag då:

Du har erfarenhet av nämnda hallucinationer (punkt A), men ingen erfarenhet av andra fänomen (B) som inte faller under denne klassifieringen och grundat på detta och ev.litteratur du läst/ saker du hört andra säga så är du överbevist om att B inte finns(kanske aldrig kan finnas heller?). Sedan du dok skrev tidigare "kan inte vara säker", så läser jag att detta inte är totalt låst. Korrekt?

Upp till toppen
Annons: