Annons:
Etikettevenemang
Läst 3299 ggr
Jane-Lyzell
1/8/15, 12:31 AM

Se upp i mediala djungeln

En reflektion jag som event grupps hållare för spiritualistiska event grupp på fb är att en del har inga alls hänvisningar till hemsidor och en del verkar inte ha en webbsida ens - men ändå håller dom kurser i en det ena ,en det andra - hur ska man veta det är spiritualistiskt utbildade då!? - mycket märkligt! - har sett det på andra andliga eller mediala eventsidor med, samma sak , inga hänvisningar! telefonnr eller mejladress endast !- det man undrar då har dom verkligen f- skatt sedel!?

Kan nog vara bra ni kollar sådant om ni går på dessa event.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Ians
1/8/15, 9:56 AM
#1

Absolut! Framför allt vill man nog veta vad "läraren" har för utbildning själv!

Inte för att jag anser att jag inte kan lära mig något av andra människor, som de klurat ut själv, nej så snobbig är jag inte!

Men jag vill inte betala tusentals kronor för att få ta del av deras tankeverksamhet! Speciellt om det inte går att referera till den sedan 😉

WooWoon
1/8/15, 2:10 PM
#2

Är ni Jane och Ians certifierade, om man får fråga 🙂

Jane-Lyzell
1/8/15, 2:53 PM
#3

:Japp - läs på min personliga sida 😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

WooWoon
1/8/15, 3:52 PM
#4

Det ska jag göra, nu 😃

FreddyKruger
1/9/15, 12:23 PM
#5

Vad innebär certifiering? Vem utfärdar dessa certifieringar? Hur blir man certifierad?

Ians
1/9/15, 12:43 PM
#6

Jag har certificat/diplom på de saker jag påstår mig kunna. Men jag utger mig inte heller för att vara lärare i div saker som jag gått en introduktinskurs i, inte heller ex i mitt sätt att "ge" healing, då det är ett personligt sätt som jag jobbar på som fungerar för mig. Alla healers har ett eget sätt att jobba på och jag uppmanar människor som är intresserade, att gå en kurs för att få kläm på vad de sysslar med, samt råd på vägen med etiken runt de.  Men sedan hitta "sitt" sätt att jobba på för att behålla känsligheten för energierna.

Vad jag däremot inte vill eller tycker att man skall betala för är att människor gör en grej av just Sitt sätt, och lanserar det med kurser och dyra hittepå certifieringar. som de säljer till inte ont anande sökare. 

Har du däremot tagit en snordyr kurs i ex Reikihealing master graden, då du också enligt det systemet har tillåtelse att lära ut och certifiera människor i detta, så måste du kunna referera till Vem du gått för, och vilka certifikat du har i detta. Då är det ok.

För den personen har ju lagt rätt mycket tid på att sätta sig in i just Reiki, och bör ha en lärare som kan rekommendera hen, om någon vill ta referenser innan de betalar.

Det är väll det denna tråden handlar om, att man skall kunna öppet redovisa vilka referenser det finns så att folk kan bilda sig en uppfattning , om det är värt pengarna! Och att man sedan själv kan referera till denna lärare, när man själv vill lära ut något man brinner för. Utan dessa referenser och certifkat så kan jag ju betala hur mycket som helst för ingenting!

Tyvärr poppar det upp mängder med kurser och event som inte har någon form av grund att stå på, varken läromässigt eller för framtida utövning! Någon bara känner att just de måste få förmedla det de kommit på!

Annons:
Jane-Lyzell
1/9/15, 4:39 PM
#7

6. Kan bara instämma i det du skriver Ians🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: