Annons:
Etikettfilm-tv
Läst 4690 ggr
Jane-Lyzell
2014-11-28 11:48

Från Sverige till himlen

http://www.svtplay.se/video/2502136/fran-sverige-till-himlen/avsnitt-7

Från Sverige till himlen

Säsong 3 - Avsnitt 7 28 min

Del 7 av 8. Anna åker till Karlstad och träffar Anna-Lena, som kallar sig medium och säger sig kunna hitta försvunna saker, tala med döda och se vem som kommer runt knuten. Anna-Lena är född i Lappland och fick veta redan när hon var liten att hon hade särskilda gåvor, men vem som helst kan lära sig, menar hon och tar med Anna ut för att öva. Programledare: Anna Lindman.

Tillgänglig till 2 jan 2015 (35 dagar kvar)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Lynxx
2014-11-28 13:25
#1

Henne läste jag om för flera år sedan - direkta intrycket var: seriös. På ngt. sätt fick jag känslan att hon inte behöver "sälja in" det hon kan & gör. En väldigt naturlig framtoning - inga åthävor & en massa bla, bla, bla. En ödmjuk person.

Synd att alla som jag finner ha denna seriositet - bor i "förskingringen"…

För långt bort för att jag skall kunna ta mig dit. 😕

//L

wissan
2014-11-28 17:53
#2

Jättebra program med en underbar, ödmjuk, kunnig och humoristiskt kvinna. Känner henne privat också och hon är likadan där. Bra upplägg, de filmade i flera dagar och lyckades klippa ihop till 30 min. och ändå blev det ett vettigt program.

Allt har inte en mening om du inte ger det en……

tarantass
2014-11-29 00:39
#3

Ja, ett bra program om en person jag inte känner men fick stärkt mitt goda intryck av.

Jag tyckte dock Anna Lindmans moraliska avsky mot vad medier håller på med sken igenom på ett litet ensidigt sätt. Ingen nackdel i och för sig, när hon ändå försökte vara rättvis, vilket man inte kan säga om alla. Etik mår väl av att diskuteras om det görs på etiska villkor.

Bara litet trött på att ingen som är troende oandlig verkar ha någon vidare förmåga att sätta sig in i motpartens perspektiv eller relativisera sitt eget. Jag kan förstå det. Ser man inte sin egen uppfattning som tro, utan som något förmer, blir det förstås svårare att relativisera den, eller att se att det man själv finner stötande kanske är just det som hjälper andra. Men ändå…

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Tarotstollan
2014-11-30 01:39
#4

Jag har läst och hört om Anna-Lena i många år och jag skulle gärna vilja träffa henne i verkligheten!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Ians
2014-12-01 09:17
#5

Ett trevligt program, med en väldigt naturlig människa. Tack för länken Jane!

Jane-Lyzell
2014-12-01 11:37
#6

Nu är jag ingen favorit av Anna_lena Wikström snarare tvärt om - programmet isig var ok om vi bortser det hon förmedlade om mediumskap - Anna- Lena är en siare inte ett medium. 

Alla har förmågan att utveckla sin medialitet (alla är mediala, även skeptiker) - men låååångt ifrån alla kan vara ande medium.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
wissan
2014-12-01 12:32
#7

Anna-Lena kan förmedla från andevärlden, då är man väl ett medium? Jag har sett henne arbeta med god bevis och kontakt. Men hon har inte det som huvudsyssla utan är sierska och undervisare mest. 
Anna-Lena är en utav de mest ödmjuka personer jag känner och det vill inte säja lite det om jag minns tillbaka på alla sierskor, medium och healers jag har träffat  här i Göteborg.

Allt har inte en mening om du inte ger det en……

Jane-Lyzell
2014-12-01 13:03
#8

7. Den sidan du beskriver har jag inte stött på - du har rätt ha dina åsikter och jag mina- låt det stanna där😎

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

wissan
2014-12-01 13:33
#9

Om du inte har stött på den sidan hur kan du då ha en åsikt? Blir väldigt konstigt tycker jag. Min åsikt är i alla fall baserad på möten och erfarenhet ur verkligheten. 
Jag har sett dig arbete som medium för några år sedan också men blev inte så där imponerad, tyvärr men du hade kanske en mindre bra dag?

Allt har inte en mening om du inte ger det en……

Jane-Lyzell
2014-12-01 14:02
#10

9. åter igen du har din åsikt - jag har min!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
2014-12-01 15:09
#11

Nu skall vi inte börja "käfta" alla har sin åsikt! Det beror ju lite på personkemin vad man tycker om olika "ande förmedlare". Någon passar en, medan andra tycker att det var väll sådär, låt det stanna vid det!!!!!

Det blir bara mycket väsen för ingenting annars, för som sagt det har med personkemi att göra. För min del kan jag nämna flera Väldigt populära inom branschen som jag inte tycker om, vilket jag inte skall göra här och nu. Men jag accepterar att andra tycker om dem, och börjar inte gräla med dem angående det.

Ibland rör det sig om mycket små detaljer som får en att ha svårt för någon. Och finslipet kan vi ju diskutera i det oändliga.

Jag brukar säga att det finns en åt alla! Eftersom vi är olika själva också, och bejakar olika saker.

mayolica
2014-12-01 18:54
#12

#6 Jane    Menar du att  Anna-Lena förmedlar felaktig information om vad  mediumskap är ?  Jag  är lite nyfiken på vad du anser vara fel ?

~ mayolica ~

Jane-Lyzell
2014-12-01 23:30
#13

12. du har mitt svar i inlägget längre upp

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Sess1
2014-12-07 23:10
#14

Tack för länken 🙂

[Kerala]
2014-12-10 08:48
#15

Nä fy tusan jag har ramlat in lite på denna sida då o då och det anklagas om smutskastning till höger o vänster, vad som är rätt o fel, låt alla ha sina åsikter o vara dem de är, att sitta o fördömma människor utan deras närvaro är sjukt fegt, beteckningar är det så viktigt? Vi är de vi är, titta på er själva, det ni ogillar hos andra finns förmodligen i er själva.

[Kerala]
2014-12-10 08:53
#16

Jag skäms över detta skitsnack och besservisserhet, vad vet vi eg? Vi har vår verklighet den ska vi inte tvinga på andra är min åsikt

wissan
2014-12-10 09:00
#17

Ville haka på lite och säja så här, om man har en åsikt om en person så bör man väl ha träffat den personen eller hur? Eller om man har en åsikt om någons arbete så bör man väl ha sett den personen arbeta innan kan uttala sig rättvist. 
Att ha åsikter om människor och deras arbeten utan att ha någon erfarenhet om dem och det de gör är inget annat än struntprat, förtyck och ibland ren dumhet. 
Klart man kan ha åsikter men de ska väl ändå vara baserade på erfarenhet inom det man har åsikter om. Men det är kanske inte så det går till?

Allt har inte en mening om du inte ger det en……

[Kerala]
2014-12-10 09:07
#18

Håller med dig wissan

[Tigerbeer55]
2014-12-10 10:13
#19

Fast man kan ha åsikter baserade på instinkt och magkänsla också. Vissa av dom här kända mediumena ger mej väldigt negativa vibbar. Handlar inte om att döma eller förtala, jag tiger still men jag litar alltid på min magkänsla och intuition.det som får min varningslampa att lysa håller jag mej ifrån men sen kan andra tycka helt annorlunda och det är väl inte så konstigt eftersom vi är olika individer allihop.

[Kerala]
2014-12-10 10:36
#20

Jo håller med tigerbeer, men känns inte okej att prata negativt o namnge människor i deras frånvaro riktigt tycker jag, bättre o tiga still som du säger iallafall inte hänga ut folk på forum? 😳

Annons:
nyoon66
2014-12-10 12:47
#21

De är klart att alla ska få ha sin åsikt, Och de tycker jag är helt rätt, Tycker även att man ska kunna diskutera på ett vänligt plan, utan å kasta skit åt höger och till vänster… eller? 

Och dom som kastar mest skit på andra är dom som påstår sig vara andliga.

Jane-Lyxel du är ju ganska känd för å hoppa på folk hela tiden, Har du funderat på vad som är rätt eller fel??  

Jag får ju känslan av att du inte accepterar  någon annans synpunkter än dina egna, och de är ju synd efter som du säger att du är både medium och andlig, för mig stämmer de inte alls tyvärr..

Jane-Lyzell
2014-12-10 12:52
#22

15 och 17 AL har valt vara offentlig iomed hon är i TV - ingen pratar skit och TV ger ut hennes namn o bild. Vi ger åsikter inget annat - och vist har jag erfarenhet av AL - tyvärr , så nog vet jag vad jag talar om.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2014-12-10 12:53
#23

22 inlägg 21 gäller även dig !

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2014-12-10 12:58
#24

Om jag ville prata skit skulle jag göra det - men skitsnack är inget för mig - jag ger mina åsikter i den mediala djungeln som råder därute - skulle vara bra ifall fler ifrågasatte det som ges ut - senast idag såg jag  på fb ett event  """"Träffa BORTOM och låt deras högfrekventa energier ge dig en kärleksfull kick för ditt kvantsprång från 3D till 5D" kostar 200 kr och bli  Energin är en del av ett omstrukturerings-program för vårt kvantsprång i detta skede på Jorden, från 3D till 5D. """

Ja jises🤪

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

nyoon66
2014-12-10 12:59
#25

Men hur kan du ha åsikter om något du inte stött på  hos henne ??? Jane-Lyxel

Jane-Lyzell
2014-12-10 13:03
#26

25 Jag heter Jane-Lyzell

Sen vet du inte vad jag har stött på eller inte om AL - och jag vill inte kommentera vidare om det- då hänger jag ut henne och det vill jag inte göra- det får folk upptäcka själva.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

nyoon66
2014-12-10 13:10
#27

Du skrev de ju själv högre upp (  Den sidan du beskriver har jag inte stött på )

Men som du själv säger så är de ju  bra om allt kommer upp på ytan.. De kommer de och göra..

Annons:
[Kerala]
2014-12-10 13:15
#28

Men du har redan hängt ut henne Jane, Gör man det får man vara beredd på att det diskuteras och att du får kritik, det borde du kunna tåla. absolut kanske du fått en dålig erfarenhet av personen i fråga, men hon kanske är helt suverän för ngn annan, bara för att jag träffar en person som inte jag känner mig bekväm med hänger jag inte ut dem el pratar strunt om dem, vissa saker håller man för sig själv, det är viktigt hur man uttrycker sig och att det inte blir att handla om personangrepp.

[Kerala]
2014-12-10 13:59
#29

Kan vara en väldans skillnad att skriva "nu är jag ingen favorit av anna Lena Vikström " el exempelvis "nu är jag ingen favorit av anna Lena Vikströms metoder" ….. Ett tips bara, som sajtansvarig kan jag tycka man har ett visst ansvar om vad man sprider, mvh

Jane-Lyzell
2014-12-10 14:10
#30

28 Ja lade ut hennes program - utan egna tolkningar  fören i inlägg 6 - där jag tycker programmet var ok. sen att jag har mina egna åsikter är en annan sak.'

Jag tycker det är viktigt att tala sanning och delge sina egna åsikter om det bara ska lull lullas med allt och alla blir det inga förändringar- är man på TV så får man också ta konsekvenserna gäller alla som medverkar där.

Vad jag skriver eller inte skriver som Sajtvärd är min sak - har aldrig gillat censur.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Kerala]
2014-12-10 14:30
#31

Åsikter absolut det har vi alla och det ska vi ha, men håller ej med om att det är ok att hänga ut personer i snudd på personangrepp när man inte känner alla deras "sidor" , men som sagt det är upp till var och en vad som är okej efter sitt eget samvete och sina egna normer om vad som är rätt och fel. Jag för min del tycker inte det är okej med obefogat skitsnack varken i tv el runt middagsbordet

[Kerala]
2014-12-10 14:49
#32

….obefogat skitsnack om personer i tv el runt middagsbordet skulle det stå 😊

[Kerala]
2014-12-10 14:51
#33

….sen tycker jag man har ansvar som medmänniska i högsta grad om vad man sprider

wissan
2014-12-10 15:29
#34

Tidigare, har gått ur, var jag medlem i ganska många grupper på Facebook och även på andliga sådana, är inte ens med i Facebook längre, det blev för jobbigt och jag måste säja att jag träffade på både Jane Lyzell och Anna-Lena Vikström där och måste också säja att det var ganska ofta som den ena av dessa damer verkligen kastade skit på den andra. 
Jag tycker inte att sådan hör hemma på en andliga sida, inte här heller. det är både tråkigt och beklämmande. Så jag säjer inget mer om detta nu och tycker fortfarande att det är fel att ha en åsikt av en person som men inte ens har träffat och pratat med.

Allt har inte en mening om du inte ger det en……

Annons:
Jane-Lyzell
2014-12-10 15:50
#35

31 var har jag gått till personangrepp - jag håller inte med henne, det har jag min fulla rätt till.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

tarantass
2014-12-10 16:00
#36

#34: jag har också sett sådant. Inte mellan de här två, så det kan jag inte uttala mig om, men mer än tillräckligt. Jag har också hört om vad som rimligen måste vara humbug hos medier som kan bättre, i stället för att erkänna att det inte funkar alla gånger.

Sådant skämmer hela branschen, ger näring åt dem som anser att allt medialt är humbug och kanske borde förbjudas som näringsfång, och det kan få även oss som är litet öppnare att tvivla på om någon är seriös.

Visserligen kan även bra människor bete sig ovärdigt, man själv inte undantagen (om man nu är en bra människa). Men det är alltid lika tråkigt att se och motiverar alltid extra skepsis mot den personen tills man kan avgöra hur mycket skepsis som är motiverad.

Som om det inte skulle räcka med de okunniga och oseriösa som redan finns i branschen. Det är en omstridd bransch för sjuttsingen! Och den handlar om saker som ingen har facit till.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Jane-Lyzell
2014-12-10 17:12
#37

Nu anser jag att den mediala branchen måste synas i sömmarna - allt för många lurar människor - Nu stänger jag denna tråden då det gått ifrån ts- öppna gärna nya trådar själva.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: