Annons:
Etikettövriga-mediala-områden
Läst 3631 ggr
Jane-Lyzell
2014-03-19 16:46

aura transformationer, Ängla sprayer.....

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det sägs vi lever i upplyssningens tidevarv - hur kan människor då tro på allt konstigt som läggs fram för dem i den mediala djungeln - jag blir chockad- rena rama kiviks marknad - släng ut månglarna ur templet säger jag bara

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Sjöstjärna
2014-03-19 16:57
#1

Jag skulle inte vara riktigt så snabb att döma om jag var du. Det är många som fått väldigt stor glädje och nytta av auratransformation och som blivit av med rent fysiska åkommor som inget tidigare bitit på. Bara för att man själv inte är insatt i något betyder det inte nödvändigtvis att det är av ondo.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Jane-Lyzell
2014-03-19 17:16
#2

1. Humbugg är vad det är- finns inga genvägar!😕

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Älvan
2014-03-19 19:41
#3

Jag tror inte man ska låta någon peta i sin aura ens om det fungerade.

arnet Ammer
2014-03-20 17:44
#4

vad är en aura?

Kyllan56
2014-03-20 18:21
#5

# 4 Jag föreslår att du googlar det!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

[Lindyhop]1
2014-03-20 20:28
#6

Jag såg en aura-spray i nån ängla-butik online, det fanns en för natten som skulle ge god sömn och beskydd. Tillverkarna var en kvinna (vill inte skriva namn), ett par ärkeänglar och Jesus! Jag vet inte om jag ska bli lessen eller arg…Får man tycka att sånt här är aningen respektlöst?

Annons:
Jane-Lyzell
2014-03-20 20:29
#7

6. absolut får man det!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Kyllan56
2014-03-20 20:35
#8

#6 Absolut får man tycka det! Jag tycker också så!😕

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

millam
2014-03-22 14:15
#9

Det finns många som vill utnyttja människors godtroghet och sälja vad som helst, tyvärr finns det många som går på det.

Man behöver inte alla dessa attiraljer, det räcker med att jobba med sitt eget inre, bland annat meditera, det kostar inget.

Kyllan56
2014-03-22 14:26
#10

#9 Håller med dig millam! 

Sorgligt alla dessa charlataner som ska tjäna pengar på sökande människor. Den andliga världen har blivit lukrativ och en marknad för oseriösa människor.😕

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Jane-Lyzell
2014-03-22 15:15
#11

10. Ja tyvärr😕

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Sjöstjärna
2014-03-22 15:30
#12

Tråkigt med så mycket protektionism och trångsynthet i en grupp om spiritualism. :-( Jag hade förväntat mig betydligt mer ödmjukhet och intresse istället för allt detta fördömande och revirpinkande.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

spirit33
2014-03-22 16:00
#13

#12

Jag hade förväntat mig betydligt mer ödmjukhet och intresse istället för allt detta fördömande och revirpinkande.

Javisst har du rätt tycker jag, även om jag nu inte tror på så värst mycket nu för tiden. Det finns många olika utövare inom detta gebit med olika inriktningar… Inget av det är på något vettigt sätt påvisat.

Så att medier som pratar med andar eller till och med transformerar andar påstår att deras sätt är det äkta och vissa andra som änglaspray osv, inte är äkta… Är inget annat än hyckleri… Är min bestämda uppfattning i alla fall.

Annons:
Jane-Lyzell
2014-03-22 16:12
#14

12. Ja du får tycka vad du vill liksom jag gör 😉 antar du själv håller på med auratransformationer eller ?

De som gått på detta får ej gå till andra utövare - de får endast behandlas av auratransformations utövare om det behöver healing et… eller vägledningar- för om jag förstått det rätt kan dom bli smuttsiga i auran då - nää fya mej !

som spiritualist är jag varken trångsynt eller revirpinkande - det får stå för ditt eget sätt att se saken😇

Att säga ifrån när människor blir lurade är kärlek!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2014-03-22 16:16
#15

13. Vad gör du här inne då på vår sajt ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

spirit33
2014-03-22 16:18
#16

#15

Vad menar du?

Jane-Lyzell
2014-03-22 16:19
#17

16 du får nog läsa ditt eget inlägg då 😉

Vi pratar faktiskt med andar som spiritualist🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

spirit33
2014-03-22 16:20
#18

#15

Du kanske kan kommentera vad jag skriver istället för att undra vad jag gör här inne?

Jane-Lyzell
2014-03-22 16:22
#19

18 men det är ju det jag gör - jag kommenterar det du skrivit- du tror inte så mycket nu mera och du gillar inte medium som pratar med andar - då undrar jag vad du gör här inne om du inte gillar det vi står för på sidan!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

spirit33
2014-03-22 16:31
#20

#19 

Nej, så har jag inte skrivit. Jag skrev detta som min poäng i denna diskussion och som försvar till dem som sysslar med annat än det som du sysslar med:

Så att medier som pratar med andar eller till och med transformerar andar påstår att deras sätt är det äkta och vissa andra som änglaspray osv, inte är äkta… Är inget annat än hyckleri… Är min bestämda uppfattning i alla fall.

Annons:
Älvan
2014-03-22 17:48
#21

Blev lite dålig stämning här… ;) Nu blåser jag bort det. Såja, nu vill jag bara säga att alla får köpa vad de vill. Om någon blir lycklig tycker jag det är perfekt med änglasprey. Jag för min del tycker det är skrattretande att man känner att det behövs. Änglarna står ju redan bredvid. Känn och lyssna bara. Helt gratis. :) Aura transformationer tycker jag faktiskt inte man ska hålla på med. Om de skulle fungera så tror jag inte det är bra att någon annan än personen själv påverkar sin aura. Det kan vara att ex personen inte är mogen än för denna transformation. Man ska inte forcera fram sådant. Det är inte gynnsamt. Varför har alla så bråttom och söker genvägar? Genvägar kan bli senvägar.

Jane-Lyzell
2014-03-22 19:03
#22

20 Okay - det går vist inte fram- men vore trevligt om du skrev sådant som forumet tror på istället för kalla medier för hycklare!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2014-03-22 19:04
#23

21 Håller med dig genvägar blir alltid senvägar 🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

spirit33
2014-03-22 19:33
#24

#22

Okay - det går vist inte fram- men vore trevligt om du skrev sådant som forumet tror på istället för kalla medier för hycklare!

Jag kallar inte medier för hycklare… Jag kallar dem som påstår att deras tro är rätt och inte någon annans, och som båda är lika osannolika(inte påvisade)… För hycklare.

Det finns inget konkret som säger att vi varken kan prata med andar eller att änglasprey fungerar. Ingen har alltså påvisat att något av dem existerar, och det blir därför konstigt att säga vad som fungerar eller inte inom detta området… Det blir bara en personlig uppfattning som inte egentligen betyder någonting. Det är den den hårda sanningen.

Älvan
2014-03-22 19:52
#25

Spirit33 Du har absolut en poäng. Tyvärr är inget i hela vår värld helt säkert. Om man tänker så blir allt rätt jobbigt. Var och en bestämmer sig för vad den själv tror på. Sen är man ödmjuk för andras åsikter. Jag tycker man ska uttrycka åsikter. Du har dock en vad det verkar en åsikt som gör att jag inte fattar vad du gör här. Finns säkert en poäng och jag respekterar din åsikt och jag utgår från att du respekterar min och andras. Alla vi människor har på vår lott att famla omkring här på jorden efter sanningen. Ingen människa äger hela sanningen själv. Vi måste hjälpas åt i denna strävan om vi ska komma någonstans.

[Lindyhop]1
2014-03-22 20:33
#26

24# Att sälja spray som man påstår ska beskydda en och där Jesus beskylls att stå för receptet tycker jag är ett vidrigt sätt att lura medmänniskor på! Skulle aldrig visa ödmjukhet inför sånt trams. Vill också gärna poängtera att det absolut går att prata med andar.

spirit33
2014-03-22 20:57
#27

#26

Ok, jag förstår hur du tänker… Men hur ska man veta vilket av att sälja ett änglasprey eller att sälja en sittning med andeprat, som är det äkta? Vad är det som talar för vad som är mer äkta än det andra? 

Jag kan kanske tycka att det lutar mot att andeprat är lite troligare än änglasprey, men hur avgör vi det? Det är alltså enbart en personlig tro som skiljer dessa två ifrån varandra… Och det är ju inte så mycket att gå på.

Annons:
Jane-Lyzell
2014-03-22 21:00
#28

27. Det är därför jag håller mig till spiritualismen😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

spirit33
2014-03-22 21:14
#29

#28

???

spirit33
2014-03-22 22:23
#30

#28

Ditt svar gav mig absolut ingenting som gjorde mig klokare vad du menar, därav mina frågetecken i förra inlägget. Spiritualismen är en tro och som inte har något med saken att göra, mer än att man TROR.

Jane-Lyzell
2014-03-22 22:30
#31

30 . Nja det är en filosofi och ett sätt att leva och där kunskapen finns dokumenterad sen långt innan den moderna spiritualismens födelse 1848. Där medium och healers sammlat sin kunskap för framtidens medium och healers att ta del av 🙂 sen finns det en tro . ja tron på andens överlevnad och det som spiritualister ger bevis på  vid varige Seans! Sen är det en religonstro för en del - särskilt i england- men du kan ha vilken tro du vill och fortfarande vara spiritualist.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

spirit33
2014-03-22 23:00
#32

#31

Ja, det är det jag menar… Man slänger sig med tro hit och dit och kallar det för sanning. Ett spiritualistiskt medium som tar betalt för en sittning är lika mycket ovisst som ett orakel som tar betalt för ett änglasprey. Även fast det kanske finns fler anhängare till spiritualismen. 

Spiritualister och änglaspreynissar skulle kunna hålla på i evigheter att hävda att just deras grej är äkta vara… Men det hjälper ju inte värst mycket om man ska vara saklig(till skillnad mot vad man tror).

Jane-Lyzell
2014-03-22 23:17
#33

32 . Då är vi där igen -hur många spiritualistiska medium känner du själv till och har varit hos?

Vad tror du själv på?

tro hit o dit - ja kanske ingen skillnad emot poletik eller religion- olika åskådningar. 

Min fråga blir igen vad får dig vilja vara här på vår spiritualistiska sajt då du kallar oss nissar……

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

spirit33
2014-03-23 00:06
#34

#33

Spiritualismen känner jag väl till och dess medium. 

Du kanske kan kommentera det jag skriver istället för att inrikta dig på mig som person? Jag skrev änglaspreynissar och inget annat… Det är väl ok för dig som verkar fördöma dem?

Annons:
[Lindyhop]1
2014-03-23 09:26
#35

#32 Med all respekt men du krånglar till allting. Du kan inte jämföra seriösa medium som hjälper människor i sorg genom att de får kontakt med sina kära på andra sidan med bluffsprayer. Jag upplever inte spiritualismen som en tro utan som en övertygelse-för jag är personligen övertygad och när man blir det upplever man en inre glädje och lycka som inte kan beskrivas i ord! Bl. a reagerar jag (och många fler)på dessa idiotiska påfund som t.ex ängla-sprayer eftersom det skitar ner och förfular det fina som verkligen existerar. Jag vet att det finns oseriösa medium också tyvärr rätt många, som går in och försöker styra i människors liv och kommer med konstiga spådomar m.m dessa är inte seriösa och tjänar stora pengar på olyckliga medmänniskor vilket får mig att må illa. Såna personer finns dock inte härinne såvitt jag har märkt tvärtom är här en seriös och bra stämning. Till sist : sorry om jag uttryckt mig oklart.

Jane-Lyzell
2014-03-23 11:51
#36

34. skulle gärna velat veta vilka du har erfarenhet av ? vilka medium du refererar till!

tyvärr tror alla att de som utger sig för att vara medium är spiritualistiska - NEJ så är det inte.

Det finns två led som är stora i sverige inget av dem är spiritualistiska utan som de kallar sig det ena spirituella, det andra ledet vete tusan vad de är, eller vad man ska kalla dem, intuitionsmedium kanske  Det finns ungefär i sverige 5 led/skolor som är verksamma endast 2 arbetar rent spiritualistiskt.

Sen riksförbundets nedläggning har New age smugit sig in i spiritualismen och få medium är rent spiritualistiska. tyvärr

Det finns bevis i spiritualismen på själens överlevnad - det är dokumenterat om o om igen - om man vill se det.

Ett spiritualistiskt medium ger bevisföring och mottagaren avgör om det är bevis.

du kan alltså inte som utomstående avgöra om det är bevis eller inte!

Sen finns det massor med bevis för andekontakt i vår historia - men det beror ju på med vilka ögon man ser- vill man inte se så finns där inga bevis - men vill man finns massor.

Har inget med tro att göra utan bevis.

Nu handlar inte denna tråden om spiritualistiska medium utan om auratransformation och änglasprayer mm. så återgåå gärna till topic….

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Denna kommentar har tagits bort.
Jane-Lyzell
2014-03-23 12:42
#38

Åter till ts 💣

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ulans Flat
2014-03-23 15:12
#39

> 36 Det finns bevis i spiritualismen på själens överlevnad - det är dokumenterat om o om igen - om man vill se det.

Hej Jane var kan man se eller läsa detta?

spirit33
2014-03-23 15:22
#40

#36 & #35

Jag tror inte ni hänger med på vad jag menar, men försöker en gång till:

Jag menar att t.ex. änglasprey är precis lika påvisat som att ett spiritualistiskt medium pratar med andar. 

Det ni kallar bevisat och dokumenterat är "bara" vittnesuppgifter från personer som säger sig ha upplevt t.ex. en matrealisering av en ande vid fysisk seans, eller säger sig ha fått en klockren sittning.

Vad skulle ni tycka om änglaspreynissarna hänvisar till kunder som tycker den är fantastisk… Skulle det också räknas som bevisat och dokumenterat?

Det finns en anledning till att spiritualismen är en religion i England… För att det är en tro i grunden. Jag förstår inte varför det är så känsligt att påpeka att det är så… Eller det kanske jag kan förresten, jag var väldigt inrutad i början på att tycka att det fanns massor av bevis för att andevärlden existerade, men när man har tittat lite närmare så är det inte så, utan det är mer en personlig övertygelse. Och det är inga fel med det, men jag tycker att det vore bra att hålla isär begreppen.

Den här diskussionen tycker jag går i linje med TS, men ville i alla fall svara dig på ditt inlägg.

Jane-Lyzell
2014-03-23 17:24
#41

39, jo då det finns om man letar - här har du en länk till en som forskat i ämnet - parapsykologerna har också en massa bevis - de finns - men det tystas ned av skeptiker….

http://www.drgaryschwartz.com/

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Jane-Lyzell
2014-03-23 17:25
#42

40 läs inlägg 41

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ulans Flat
2014-03-23 19:57
#43

Tystas ner? Det går väl inte att tysta ner om det är så?

Älvan
2014-03-23 20:07
#44

#43 Men det var väl ändå lite naivt att tänka att kunskap inte både tystas ner i nutid och helt bevisligen ofta tystats ner i dåtid. Det finns otroligt många exempel jag här skulle kunna ge på nedtystade vetenskapligt bevisade sanningar. Det är självklart så att all kunskap som finns inte har kommit fram i dagsljuset än mindre är känd hos den breda allmänheten. Det bästa är att själv gå till botten med det man är intresserad av. Sen själv bilda sig en uppfattning. Dessutom är det alltid så att din sanning är aldrig helt och hållet min sanning och vise versa. Och det är ju tur det. Livet är nämligen outgrundligt. :)

spirit33
2014-03-23 21:30
#45

#41

jo då det finns om man letar - här har du en länk till en som forskat i ämnet - parapsykologerna har också en massa bevis - de finns - 

Hittar inget som påvisar existensen av andevärlden där. Vad(var) mer specifikt menar du påvisar det du påstår?

men det tystas ned av skeptiker….

Hur menar du då? Menar du att personer som ser brister i forskningen, också är skeptiker och som genom att granska forskningen så tystas den? Eller vad menar du?

Jane-Lyzell
2014-03-23 22:05
#46

Åter till topic nu -sluta denna never ending storryn - det finns en skeptikerrölse som gör allt för att tysta ned det mesta inom det mediala.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

spirit33
2014-03-23 23:23
#47

#46

Du är väl med i diskussionen som du kallar never ending story? Konstigt resonemang.

Jane-Lyzell
2014-03-23 23:44
#48

🤪

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
spirit33
2014-03-23 23:46
#49

💔

Ulans Flat
2014-03-24 09:54
#50

Vad jag kan hitta så det enda som tystas ner är när bluffande medium avslöjas

Ulans Flat
2014-03-24 10:01
#51

44 > Det finns otroligt många exempel jag här skulle kunna ge på nedtystade vetenskapligt bevisade sanningar.

Ja tack det vill jag gärna se några

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: