Annons:
Etikettmeditation
Läst 10099 ggr
Rithelo
2014-01-31 09:09

Iris hall-meditation på nätet?

Jag har hört att många gillar iris Halls meditation Secret Garden och undrar om nån hittar den på nätet eller om man måste införskaffa skivan? På you Tube verkar den inte finnas i alla fall.

~ jag har bytt avatar! den tidigare mer anonyma katten i lime-hjälm är därmed inte kvar :) ~

Annons:
Kyllan56
2014-01-31 15:01
#1

Här kan du få ett smakprov. Tror annars du får köpa CD-skivan

http://www.cosmicamusic.com/sw_iris.htm

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

lenjon1
2014-01-31 22:40
#2

Den får du nog köpa…och du kommer inte att ångra dig. Underbar är ordet

Rithelo
2014-01-31 22:49
#3

Då ska jag ta och kolla upp det hela! Tack hörni! :)

~ jag har bytt avatar! den tidigare mer anonyma katten i lime-hjälm är därmed inte kvar :) ~

Jane-Lyzell
2014-02-01 01:08
#4

Det är en cd som är helt okay- sen får man ju höra Iris härliga röst med :-)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

TezzD
2014-02-02 23:05
#5

Vart kan man köpa skivan? 🙂

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Rithelo
2014-02-02 23:09
#6

#4 inte så jublande bra alltså?

~ jag har bytt avatar! den tidigare mer anonyma katten i lime-hjälm är därmed inte kvar :) ~

Annons:
Jane-Lyzell
2014-02-02 23:28
#7

6 Jodå den är bra :-) fast jag är ingen favorit för att öppna blommor i chackrorna- men det är ju en smaksak🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Rithelo
2014-02-03 21:50
#8

#7 ha ha ha, nä, då kan det ju vara lite sisådär… :)

~ jag har bytt avatar! den tidigare mer anonyma katten i lime-hjälm är därmed inte kvar :) ~

[NeferNefer]
2014-02-07 12:43
#9

Jag har skivan men jag har svårt för att lyssna på den. Det är nämligen nån sorts gnällig sång emellanåt, och jag har väldigt svårt för det … får öva på att bortse från den.

Jane-Lyzell
2014-02-07 13:34
#10

9 och jag som bara älskar cosmicas sång :-)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[NeferNefer]
2014-02-07 13:38
#11

#10. Tur att vi alla är olika :-D

Jane-Lyzell
2014-02-07 13:47
#12

11 Japp🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
2014-02-08 18:23
#13

Jag älskar den skivan och jag brukar rekommendera den till de som är nybörjare i meditation. Iris röst är fullkomligt gudomlig, Cosmica är fantastisk musik.

Sedan är väl detta med blommar ett kapitel för sig men….samtidigt så tvingar det även lyssnaren till att stilla sig, inte stressa utan verkligen känna in varje chackra.

Här kan du både provlyssna och beställa skivan

http://www.cosmicamusic.com/sw_iris.htm

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
Rithelo
2014-02-09 16:51
#14

Tack!! :D

~ jag har bytt avatar! den tidigare mer anonyma katten i lime-hjälm är därmed inte kvar :) ~

lizaohman
2014-02-13 17:01
#15

Gillade musiken, tack för länk. Beställt skivan, trots blommor i rumpan!

Jane-Lyzell
2014-02-13 17:54
#16

😃

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Elpida
2014-02-16 14:45
#17

#15 Hahaha, vilken härlig kommentar :D

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

lizaohman
2014-03-11 13:27
#18

Nu har vi här hemma testat CD:n och jag gillar både musik och Iris Hall. Hon är härligt klar i tanken och guidar finfint. MEN när jag följde hennes instruktioner om att öppna chakran med hjälp av tankebilder av färgade blommor, så uppstod ett gammalt problem. Det gula kraftchakrat i solar plexus öppnar så hårt så jag nästan måste sluta. Det är så obehagligt. Och så blir jag ruskigt sur i magen, som magkatarr kan jag närmast beskriva det. Och så kommer illamående. Jag stod ut i alla fall men var förstås rätt störd och inte kom det någon till mig under trädet på kullen. Utom en vit kanin, men den var mjuk och god. Och sannolikt från min egen fantasi. Men det gör inget den var så välkommen ändå. Jag ska fortsätta med Iris Hall ett tag, som en motvikt till den meditationsteknik Jane har lärt ut. Bara som omväxling. Vi brukar inte ha musik och om vi gör ledd meditation så brukar jag leda. Min man tycker om att bli ledd (vilket gör vårt äktenskap ett lyckligt äktenskap). Ursäkta allt bludder men jag är sååå glad att det är vår!

Jane-Lyzell
2014-03-11 13:31
#19

18 kul - vi har presis spelat in vår kontemplation och det finns en meditation utlagd på vår lystran sida:-)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Rithelo
2014-03-13 12:32
#20

Och jag har fortfarande inte fått tummen ur och beställt… Men tack för recension ! :) Jag har dock lyssnat till meditationen på Lyztrans hemsida, är det den du syftar på Liza?

~ jag har bytt avatar! den tidigare mer anonyma katten i lime-hjälm är därmed inte kvar :) ~

Annons:
lizaohman
2014-03-15 12:58
#21

Nej, Rithelo, jag har gått en del kurser på Ramsbergsgården med Jane m fl som kursledare och har lärt mig tekniker för kontemplation och meditation (utan blommor i rumpan, som Jane brukar säga) mm. Men jag ska kolla in vad Lyztran bjuder på. Jag tycker mycket om att prova på olika kursledare och med det följer förstås olika tekniker. De som har hållit på ett tag utvecklar egna metoder och ju fler man provar på desto lättare blir det att utveckla en egen som passar som handen i handsken. Som exempel så fick vi lära oss av Jane att stå framför en dörr, vänta ett tag för att disciplinera både oss själva och Andra sidan, för att sedan kliva in. När jag gör intoning (kontakt med min andliga ledare) så drar jag till mig auran, träder en strumpa av ljus runt den, blåser runt lite lila färg runt mig och in i mig och sen skriker jag till min andliga ledare att det är fritt fram. Nä, det skrev jag bara för att retas med Jane MEN jag öppnar inga dörrar längre, ber bara min ledare att komma in i mitt auriska fält och identifiera sig genom att aktivera signalsystemet som är en kod mellan oss, enkelt uttryckt. Hoppas det inte är ajabaja, Jane??

Jane-Lyzell
2014-03-15 13:32
#22

😉Det är en intoning du gör 🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

lizaohman
2014-03-15 13:48
#23

Jane: Javisst - och det skrev jag - jag skiftade fokus i mitt inlägg för att kunna ge ett exempel. Jag har modifierat det jag lärt mig genom att ta in element från andra kursledare och litteratur samt tagit bort element från det jag lärde mig från början av dig. Till exempel skippat dörren. Är det okey att skippa dörren eller är det ajabaja? Bara så jag inte lurar någon att göra ngt tokigt🎈

Jane-Lyzell
2014-03-15 14:36
#24

23. dörren är en kontemplation (vägledd inre upplevelse) medans intoning är att bjuda in ledaren i dit auriska fält (yttre upplevelse)

du ska inte ha en dörr när du gör intoning- du har blandat ihop mina verktyg😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2014-03-15 14:38
#25

Tänk på att alla tekniker är till för att komma till rätt förändrat medvetande!- Det är det de handlar om🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

lizaohman
2014-03-15 18:05
#26

Toppen, då har jag gjort rätt när jag inte använt dörren😊

lizaohman
2014-03-17 12:33
#27

Rithelo: Kan tipsa om en (eller fler?) ledda meditationer med Shirley MacLain som finns på youtube. Mycket populära vet jag.

Annons:
Upp till toppen
Annons: