Annons:
Etikettövriga-mediala-områden
Läst 2244 ggr
[letter]
2014-01-22 02:14

Var Jesus ett medium?

Hej.

Jag har länge undrat om de mirakel som förekom med Jesus i det Nya Testamentet beror på att han var född med mediumskaper?

Finns det några som vet här på Spiritualism iFokus?

Annons:
Elpida
2014-01-22 17:13
#1

Nu har ju säkert bibeln skrivits om ett par gånger och vem vet den ursprungliga historien. Men ser man det rakt upp och ner så kan vi kanske enas om att han var en andlig person med stora healingkunskaper!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Kyllan56
2014-01-22 18:33
#2

Om man tror på vad som står i bibeln, så ger den åtskilliga exempel på Jesus healingförmåga och var en andliga person. Men hur pass trovärdig bibeln är som historiskt dokument lämnar jag åt andra att avgöra.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

[letter]
2014-01-23 19:03
#3

#1 OK, vi är nog enade om att han var en andlig person med stora healingkunskaper eftersom jag är mycket säker på att de berättelser i bibeln är mytologi baserad efter värkliga händelser och att de värkliga händelserna som var då under biblisk tid var till en viss del annorlunda då.

#2 OK, det är lugnt för mig.

hittade denna sida om Jesus:

http://www.gotsc.org/ReturningJesusTeachingstoChristianity.htm

Här har medium tycks forskat fram en hel del om bibeln och Jesus.

[letter]
2014-01-23 19:04
#4

http://www.gotsc.org/medium_bible.htm

Tycker denna länk är mycket intressant :)

Denna kommentar har tagits bort.
[letter]
2014-01-23 19:27
#6

#5 Jag är säker på att var just bara är ett jungfrufödd man med mediumskaper till att uppleva gud med precis som alla mediums får uppleva änglar, andar med m.m… 

Och om han är så mäktig som han tros vara efter allt som har hänt i världen efter de över 2000  åren sedan han levde så vore världen helt annorlunda idag.

Annons:
[letter]
2014-01-23 19:32
#7

# Han hade nog konkurrenter kanske som han inte ville avslöja sina hemligheter till, eller så visste han inte att hans förmågor och sinnen var också mediumskaper.

För jag är mycket säker att vissa människor föds till medium och andra inte och att det var därför att Jesus kanske var bättre än de flesta med att ha kontakt med ande världen och att hela.

[letter]
2014-01-23 19:43
#8

Just bara läsa om Jesus födelseort på Wikipedia.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Betlehem

Muslimernas profet måste verkligen ha ändrat om stället under de hundratals åren om vem som får fotplanta sig med vem, hantering av Jesus släkts reliker, husen, de undangömda pergamentrullarna m.m… hur hade denna stad sett ut idag om Jesus värkligen är så mäktig?

[letter]
2014-01-23 20:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Jesus sägs av vissa människor i världen återuppstått genom Akiane Kramarik, fast hon tar avstånd från religion och visar knappt något sammarbete med den kristna kyrkan om något.

Denna kommentar har tagits bort.
[letter]
2014-01-23 20:31
#11

#10 Jag lever rent medvetet över de mediala upplevelser jag har levt med hittills,  alla människor är inte födda med de sinnen jag är född med, och den kristna kyrkan har inget av det på grund av en påve som skrev lag mot mediumskap 1484.

#Om gud är så god som han tros vara för skapandet av all existens på jorden,  så varför har de så kallade falska profeter existens över huvud taget. plus med människors fria vilja?

Det finns människor om skulle kallas för falska profeter än idag och om gud med Jesus är så bra så som de sägs vara varför lär det inte vara löst för länge sedan innan flera hundra tusentals människors lidanden under de senaste 1000 åren?

Denna kommentar har tagits bort.
[letter]
2014-01-23 20:44
#13

Varför t.ex. har det inte förkommit att muslimernas profet och de kristnas profet genom någon medial upplevelse träfat varandra och slutit fred eller annat?

Annons:
[letter]
2014-01-23 20:46
#14

#12 det är det också om gud vore så bra som han tros vara.

Om gud kunde se framtiden varför kunde han inte hindra människor från lidanden om han är så god som han sägs vara?

Svenne123
2014-01-23 20:47
#15

Ja, varför kan man lida övht.. Svåra frågor du ställer mig.

Gud är skaparen. Av allt. Allt är inte jättebra, om man stirrar sig blind på en sak.

Alla profeter är väl i himmelen och jag tror inte de krigar där.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
[letter]
2014-01-23 20:56
#18

#15 Du får tro som du vill men jag lever vidare med det jag är medveten med. Lycka till.

Svenne123
2014-01-23 21:00
#19

Tack för det.

jag vet att andevärlden är mycket mer än vad Jesus trodde då.

Hur vet du vad Jesus trodde då? Jag kan omöjligt tänka mig att allt som han hade i tankarna finns nedskrivna.

[letter]
2014-01-23 21:03
#20

#19 Och hur kan du vara så säker om allt som står om Jesus bibeln.

Annons:
[letter]
2014-01-23 21:04
#21

Om man inte riktigt vet hur han tänkte.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
[letter]
2014-01-23 21:11
#24

Det är också det om han vore så bra som han tros vara. Han är inte det som han tros vara så är det.

[letter]
2014-01-23 21:13
#25

Om man inte vet riktigt om hur han tänkte då när han levde hur kan man vara så säker på att han alltid ha haft rätt?

Om man inte riktigt vet så vet man vaken om ha alltid hade rätt eller fel alltså.

Svenne123
2014-01-23 21:16
#26

Du verkar lite snurrig.

Om du tror att Gud är dum, ja då kanske han är det för dig (även om jag inte håller med). Men bara för att du tycker att han är dum (om han finns) så tycker han om dig ändå. Annars skulle du inte funnits.

[letter]
2014-01-23 21:25
#27

Varför kan det finnas människor som aldrig ska existera för att gud inte tycker om de?

Jag tycker inte att gud är dum, jag tycker att gud inte är så perfekt så som han tros vara och att det som står i bibeln kan vara inspiration av värkliga händelser. De som skrev bibeln kan ha överdivit om händelserna vem vet.

Annons:
Svenne123
2014-01-23 21:29
#28

Är det nån speciell människa du syftar på? Jag tror som sagt att Gud låter oss tro vad vi vill. Även att vi har åsiktsfrihet.

Det låter som att du säger att människor inte är perfekt. Det kan jag hålla med om men det är våra egna fel.

[letter]
2014-01-23 21:34
#29

#26 OK? Om gud är så smart som han tros vara, kan han kanske med tiden göra så att alla som har existerat vidare till ande världen och de som lever och de som kommer att existera oavsett vem det än är har det lika bra med fri vilja och med olika sätt att tycka och tänka i framtiden och när det har förekommit så alla människor som existerar då kan glömma allt det lidandet som har varit.

Kan vi se detta med tiden och avsluta detta tjafs om vi gör det så vore gud glad över oss båda för att han älskar oss båda?

Deal?

[letter]
2014-01-23 21:39
#30

Kom igen Jesus var en fredsälskare för Gud :)

[letter]
2014-01-23 21:42
#31

#28 Tack :)

Svenne123
2014-01-23 22:08
#32

#27: faktiskt vad som står i uppenbarelseboken.

Och jag hörde en stark röst från tronen säga: "Se, nu står Guds tabernakel bland människorna, och han skall bo hos dem och de skall vara hans folk, och Gud själv skall vara hos dem. 4 Och han skall torka alla tårar från deras ögon. Döden skall inte finnas mer och ingen sorg och ingen gråt och ingen plåga. Ty det som förr var är borta." http://www.biblegateway.com/passage/?search=Uppenbarelseboken+21&version=SFB

_och
_

"Do you not know that you are God's temple and that God's Spirit dwells in you?"[1Cor. 3:16] visar att Guds rike inte behöver vara så långt borta.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: