Annons:
Etikettnätverkande
Läst 2605 ggr
Jane-Lyzell
10/28/13, 12:05 PM

Ny vecka :-)- lilla bloggen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måndag och ny  fräch vecka ligger framför oss - som ett oskrivet blad- alltid lika spännande se vad som ska fylla veckan!

förra veckans summering var en tuff en med strider hit o dit och märkliga påståenden om mig som person - Jag fick vrida och vända på mig flera gånger om och komm fram till och i går skrev jag på fb ;

Ja nu vänder jag blad som kungen säger - Jag duger som den Jane jag är- jag kommer inte bli någon annan- jag kommer fortsätta protestera när jag ser tokigheter och ge min syn på det!- Jag har starka åsikter och många klarar inte att ta det - ärlighet är mitt måtto- det varar alltid längst - att gå bakvägar i lönndom och anmäla inlägg är för dom fega - kram på er alla känner mig som Jesus idag -""" förlåt dem fader ty de vet icke vad de drar över dem själva"""

Ibland måste man gå in i olika jobbiga saker för att som fågel fenix resa sig ur askan - det käns som jag gjort det nu - Starkare en någonsin och med nya insikter - var jag ska lägga min energi - på dem som vill ha den i kärlek❤️

Idag fyller min man år och vi ska fira han🎂 

Mitt yngsta barn har höstlov och jag går och väntar på att bli Farmor, vilken sekund som helst(var beräknat den 17okt). så kanske prickar dom min mans födelsedag . ska försöka hinna måla lite idag (medans man o son gör lite eget- i morgon tisdag har jag min fysiska cirkel och tisdagarna är heliga för mig- den bästa dagen i veckan - onsdag har jag workshop i Stockholm och sen blir det hälsa på lilla Mamma- ja sen blir det kurs till helgen och sen är det snart ny måndag igen!

Hur kommer din vecka se ut?

Kram🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Kyllan56
10/28/13, 12:47 PM
#1

När du nu valt att vända blad kom jag att tänka på en bön som jag alltid gillat innebörden i.

"Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan, och förstånd att inse skillnaden.

_Låt dock aldrig min sinnesro bli så total att den släcker min indignation över vad som är fel, vrångt och orätt. Att tårarna slutar rinna nerför mina kinder och att vreden slocknar i mitt bröst. _

Låt mig aldrig misströsta om möjligheten att nå en förändring bara för att det som är fel är lag och normalt, att det som är vrångt och orätt har historia. Och låt mig aldrig tvivla på förståndet bara för att jag är i minoritet. Varje ny tanke startar alltid hos en ensam."

Du får önska Joel ett stort Grattis från mig med förhoppning om en fin födelsedag! 🌺

Vad roligt att du ska få ett barnbarn, det är en av de stora gåvorna i livet. Jag förstår att du väntar med iver på den stora händelsen. Jag väntar fortfarande och längtar till den dagen jag förhoppningsvis blir lika välsignad som du är/blir.

Vad min vecka bär i sitt sköte står lite skrivet i stjärnorna. Den blir vad jag vet ganska händelselös. Men det är från den utgångspositionen vad som helst kan hända. Så vem vet det kan bli en av de bättre veckorna i mitt liv. Jag ser positivt på tillvaron och det gör mig mer öppen att veckan blir lyckad än misslyckad.

❤️

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Jane-Lyzell
10/28/13, 12:49 PM
#2

Åhh vilken fin dikt - den gillade jag- klart din vecka blir kanon 🙂

ska hälsa joel - kram

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Kyllan56
10/28/13, 12:53 PM
#3

Tack! 🎈

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

TezzD
10/28/13, 12:58 PM
#4

Hälsa din man och gratulera! 🎈🎂

Fin bön Kyllan! Den ska jag spara 🌺

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Kyllan56
10/28/13, 1:13 PM
#5

Ja Rosaleedet är en fin bön med en liten reservation för om man inte släpper vrede och sorg. Men jag uppfattar det som att man ska ha förmågan att reagera på oförrätter i samhället och sedan släppa de känslorna och då är det bra.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

TezzD
10/28/13, 1:19 PM
#6

Precis så som jag uppfattade den då 🙂

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
Jane-Lyzell
10/28/13, 3:14 PM
#7

4 redan gjort 😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
10/28/13, 4:01 PM
#8

Gott med höstlov, vi kör samma här. Lilla dotera är ledig och så även jag faktiskt. Skönt med en vecka då man kan få vila och göra vad man vill!

Grattis till maken 🎂🎈och hoppas nytillskottet i familjen landar snart och säkert! Att vara farmor eller mormor är riktigt toppen faktiskt!  Ett litet liv som står en nära, men som man slipper uppfostra och göra di där tråkiga sakerna med 😉 man kan bara njuta och slappna av !

Jane-Lyzell
10/28/13, 4:57 PM
#9

8 Tack ska hälsa det till amken - och ja ska bli spännande bli Farmor- är ju redan bonusfarmor och det är jätte skoj😃

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
10/28/13, 5:14 PM
#10

Här håller vi på med operation förankra lösa prylar inför kommande storm.
Ja det är bäst att ta det säkra före det osäkra. Det som oroar mig en smula är mitt älskade växthus. Eftersom det är nytt så kommer det här bli en form av invigning, kommer det att hålla eller blåsa sönder 😮.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

TezzD
10/28/13, 7:35 PM
#11

Räknade nu… jag var ju 20 när Gudrun slog till… 🤪

Ja, jag var ute i blåsten själv innan Hellas och ställde in barnens leksaker rutschkana och vår grill… (Borde ställt undan den tidigare dock, men vi grillar ända in på vintern, mums) 

Ha en trevlig kväll allesammans! 🌺

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Kyllan56
10/28/13, 8:04 PM
#12

Nu har det blivit lite lugnare där jag bor. Ett tag var jag rädd att fönsterna skulle tryckas in. Hela fönsterramen vibrerade och utanför mina fönster regnade löven ner från träden och blåstes om kring. Så det såg ut som ett lövregn istället för vatten. Det var orkanbyar här. Naturen är mäktig och man inser hur liten man är när hon ryter till och skakar runt oss.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Jane-Lyzell
10/28/13, 8:14 PM
#13

10 tror inte du behöver vara orolig - stormen ska inte nå så högt upp i landet!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Jane-Lyzell
10/28/13, 8:16 PM
#14

12. Hua😮

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

TezzD
10/28/13, 8:20 PM
#15

Nu har den kommit hit… hela byggnaden knakade och skakade nyss…

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Kyllan56
10/28/13, 8:50 PM
#16

Ja, Rosalee då håller jag tummarna att allt går bra hos er också. Här har stormen bedarrat och det verkar som vi skickat den vidare till er i Småland.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Jane-Lyzell
10/28/13, 9:14 PM
#17

15 Läskigt - håll dig ine nu !

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
10/30/13, 11:11 AM
#18

Har inte blivit Farmor ännu 😕- nu börjar man bli lite orolig - När kommer hen🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
10/30/13, 7:48 PM
#19

#18 när Hen är redo för det! ❤️

Upp till toppen
Annons: