Annons:
Etikettövningar
Läst 1768 ggr
TezzD
9/15/13, 11:45 PM

Övning-Känn in bilden

En liten övning som jag så här på kvällskvisten skulle vilja få lite tankar/känslor och kanaliseringar kring.

Känn in bilden. Allt du kan komma på, skriv ner det här, var inte rädd för att göra bort dig, gå efter intuitionen och kanalisera så mkt du kan 😃

Lycka till! 

Vill du vara med?

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
TezzD
9/15/13, 11:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Lycka till 🌺

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Jane-Lyzell
9/16/13, 2:17 PM
#2

Det käns som du eller någon äldre syster till dig och din mor o fars bröllopsfoto(vilket är uppenbart att det är ett bröllopsfoto)

vet inte varför men får in en melakoli med din far och inte säker han finns kvar på denna sidan livet!?

Ljust i fotot känns mycket känslor svalla!

Ja det var inte så mycket men det som dök upp!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

lizaohman
9/16/13, 3:29 PM
#3

Är det du, Rosalee som barn? Fick ett mycket starkt positivt intryck av din mor. Rena bomben kaboom av positiva känslor. Mycket litet från din far. Om det är dina föräldrar ens, här kanske jag gjorde bort mig hahaha

😊

Kyllan56
9/16/13, 5:10 PM
#4

Din mamma kärleksfull, hjärtlig, ställer upp för alla. Får en bild av att hon röker och löser korsord vi köksbordet.

Din pappa Mer återhållsam, håller sina känslor för sig själv och mera tystlåten. Obekväm i den typen av klädsel han har på sig på fotot.

Du. Undrar va i helskotta som pågår 😉

Som du märker och jag skrev är det ett försök.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

TezzD
9/16/13, 6:40 PM
#5

😃

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Agnostiker
9/16/13, 11:13 PM
#6

Hm ..jag tycker att det känns som om de har upplevt något sorgligt och barnet Känns vilset vet Inte om det är hennes föräldrar kvinnan kan vara den lilla flickans moster… Det är svårt detta …

Annons:
TezzD
9/17/13, 10:02 PM
#7

Vill ni ha svar nu? Inte så många som testat ännu…
Om ni är nyfikna kan jag skicka pm, annars lägger jag upp det här nu om ni vill, eller så väntar jag. Valet är ert! 😃

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[Bettanbop]
9/17/13, 10:50 PM
#8

Lägg upp det du 🙂

TezzD
9/17/13, 11:09 PM
#9

Då ska vi se! 
Ni får själva tolka "hur mkt rätt eller fel" ni har.

Bilden är tagen på midsommardagen 1986

Kvinnan;  väldigt lugn och var förr kanske lite tillbakadragen, hon älskar blommor och är mkt kreativ, det är mkt som rör sig i huvudet på den här kvinnan, en rastlös själ som än idag inte funnit ro i själen. Hon har svårt för att hitta den rätta och vet inte vilken väg hon ska gå i livet. Hon döljer väldigt mkt….

Detta är min mamma och hon bor ca 45 bil bort sedan ca 15 år tillbaka… Hon har 5 barn. Varav jag är ett av dom. 3 olika pappor. Ingen har bott hos henne under tonårstiden. Första barnet vid 17 års ålder som är uppväxt hos sin far.

Min mor jobbar nu som personlig assistent, hon har inte haft så långvariga jobb, men har oftast hamnat i t.ex hemtjänsten eller vården.

Barnet; Är jag som 1 åring. Jag var en ganska grinig bebis, men framåt, sprallig och klassens clown i skolan… nu i vuxenlivet är jag fortfarande sprallig, men jag kan "hålla igen det" , jag är mer lugn och harmonisk, väldigt kreativ, jobbar som frisör, älskar att hjälpa andra människor och ja, jag är dessutom mkt spirituell, men jag kan även ha ett hett temperament…dålig kontakt med min mor, nästan bättre med min far. Min uppväxt har gjort mig till en väldigt stark och erfaren kvinna.

Mannen; En ärrad själ. Hans pappa dog när han var tonåring och han började i ung ålder, ungefär runt 15 år.. nyttja alkohol. En kvinnotjusare och en man med ett väldigt stort hjärta. Min far hade ryggskott, diskbrock och opererade bort gallblåsan.. de va mkt krångel "där nere"Han hade också ont i lederna… krossade dessutom sin hand en gång… dom fick skära hud från låret och sätta fast på handen…
 när jag tänker efter så köpte min far en häst till mig en gång. Från ett slakteri, han räddade den och gav den till mig. Ett gotlandsruss! Men jag fick aldrig träffa den… och jag vet inte ens om det var sant.. (mamma säger iofs att det var det) Hästen dog.. och jag blev besviken igen som vanligt.. min far hade inte den bästa levnadsstandard… så han hittade på väldigt mycket för att göra mig lycklig… men i slutändan blev det ju så fel… jag blev lovad… i hela hans närvarande i mitt liv, blev jag lovad saker.. saker som aldrig hölls…

 Min far var en tvättäkta raggare

Mina föräldrar tog ut skilsmässa när jag var 2 år och min lillebror var 9 månader…..

Min far fick när jag var 9 år… 2 döttrar till med en annan kvinna….Trots detta så kunde min far aldrig släppa min mamma, han sa att han älskade henne ända in i döden… och jag tror det var ömsesidigt om det inte varit för alkoholen…..

Jag har säkert missat någon information, men det finns så mkt så att jag hade kunnat skriva en bok 

***The end***

Jag har fått kopiera och klisra in extra från Ön där den andra övningen ligger, för det var så mkt … ingen lämnar denna övning utan minst ett rätt. Bra jobbat!

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Jane-Lyzell
9/18/13, 12:29 AM
#10

9 Tack för svar -Pappor som inte räker till, du vet Pappor vill mycket - men kan inte alltid hålla det - men just då tror de själva det är sant och deras intention är god - men det räcker oftast inte till att infria sina löften- känns lite ånger i detta- kram

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

TezzD
9/18/13, 9:13 AM
#11

Jag vet Jane 🌺

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Kyllan56
9/18/13, 10:08 AM
#12

Tack för du delade med dig och din familjs persongalleri.

Det var en kul övning! Som föräldrar vill man sina barn men det är inte alltid det blir så, framförallt inte om missbruk finns med i bilden. 

Till dig Rosalee ❤️

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

[Zäta]
9/18/13, 2:09 PM
#13

Jag fick upp en bild på en hund, typ schnauser liknande, vatten, kanske en sjö. Hunden är mörk och ljus (fläckig?) ( beige och brun). Den är snäll och älskad, inte ensam. Vet att det inte vad detta du fråga om men.. Ja det blev såhär! :P (Har inte läst några komentarer)

Annons:
palmblom
9/18/13, 4:34 PM
#14

Ser iallafall att mannen har ett drogmissbruk… alkohol/ piller eller nån form av lätt narkotika… cannabis … damen på bilden säger tydligt att hon är osäker på äktenskapet….det sprack…spricker eller blir olyckligt.. våldsamma gräl kanske…. får bilder av att barnet ofta ser sin mamma lesden och sin far arg… i köket… kanske bor ni här i ett trähus…… bråken försigår ofta i köket och barnet får förklaringar att det "bara" är disskutioner… Spruckna Drömmar blir det iallafall för dessa tre. Barnet växer upp å käner sig djupt otillfreds med att inte ha utnyttjat sin potensial i skolan…. går vidare till gymnasium ? Estetisk linje …kanske… har potensial här åxå med kreativt skapande…. sen nån form för sjukdom … deppresion? Problem med självbild? Ät störning kanske??? Dåligt självförtroende…. flickan utvecklar åxå en "mottaglighet" för andras känslor… dvs blir lätt smittad av andras humör…tar lätt på sig andras sorg glädje ilska… borde arbeta innom vården … men gör det kanske eller kanske inte….. Hahaha jo det blev långt å konstigt….. som alltid skriver jag bara det som kommer…. hoppas ingen blev lessen nu….

Kadoor
9/19/13, 10:08 PM
#15

Jag känner en stark känsla av kärlek… Fick även en känsla av en olycka eller liknande om mannen, att han kanske dog i någonting. Såg en lycklig familj, vet inte riktigt hur jag ska förklara, är ny på det här så är inte jättevan vid att känna in bilder och saker… Men sedan ser jag något sorgset, att någonting händer… Mannen tror jag…

Lite fundersam på mina egna känslor där haha.. Men det var det jag såg. Såg även mycket skratt och lek gällande bebisen, och såg ett par glada föräldrar som jag antar är mannen & kvinnan på bilden! Det var det jag kände, är som sagt ny på det här. 🙂

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Kadoor
9/19/13, 10:11 PM
#16

Såg att du hade svarat på det, hade kanske inte rätt på det jag skrev. Men det var kul att testa! :)

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

TezzD
9/19/13, 10:15 PM
#17

Lite rätt hade du Kadoor 😉

Kyllan, min pappa hade alltid hund :) 

MEN Den spräckliga som du såg var min hund baloo! Han fick jag avliva 2008. (Han var dock ingen schnauser, men han såg ut som en! 😉)
Han var Schäfer/Rottweiler Springerspanier… svart med vit fläck på bröstet, tippen av svansen och på tassarna, lite spräckligt så 🙂 Så han ville nog visa mig att han finns kvar och du kände in honom 🌺

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

amazonkvinna
10/2/13, 8:00 PM
#18

När jag tittade på bilden kände jag något i min högra hand, läste sedan om mannens olycka, var det möjligen hans högra hand som skadades?!

TezzD
10/2/13, 8:27 PM
#19

#18 Ja allt är med (tror jag nu) I inlägg #9 jag minns inte vilken hand det var tyvärr… men den var stelopererad med och han kunde inte sträcka ut den rakt heller. 

#14 Jag har ju glömt att svara dig förlåt, men ja, min far började sitt tonårsliv med för mkt alkohol och på senare år utvecklades det även till droger, men det är ganska vanligt tyvärr.

Att jag inte skulle ha utvecklat min potential i skolan stämmer inte då jag var väldigt duktig 😉 Dock blev jag mkt skoltrött i Gymnasiet, men det var för att jag flyttade hemifrån som 16 åring och hade mkt annat runt omkring, det tog jag igen sen 😉

Jag gick Turism i Gymnasiet. Inget kreativt där (tyvärr) 
Bestämde mig för att följa mina drömmars väg vid 25 års ålder 🤪 Då utbildade jag mig till frisör i ett år. Och nu har jag varit det och jobbat som det, sedan 2011 😃

Ätstörningar kanske man kan kalla min dåliga aptit, men när jag väl äter så äter jag för en hel pluton 🤪 Dåligt självförtroende har jag aldrig haft 😎

ZÄTA, jag svarade till dig, men då kallades du kyllan! 🤪

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annisangel
10/2/13, 9:01 PM
#20

Så modigt av dig Rosalee att lägga ut sånt…

Okej, jag läste inte ditt svar innan jag kände in, så nu kommer min känsla om fotot!

Mannen var väldigt kreativ och hade många idéer men tyvärr kände han inte sitt eget värde och kunde inte heller fullföra det han sa… Det känns inte heller som att hans finns kvar i detta liv. Alltså psykiskt… Om man kan säga att han själv tycker sig leva i en annan verklighet än andra gör på något sätt…

Kvinnan känns varm och glad, men också lite vilsen och kanske inte alla gånger gjort rätt, men inte har förmågan att erkänna att hon gjort fel…

Barnet känns ändå som att; Hallå, det är mig det hela handlar om, det är jag som är viktig! Å så är det ju, oavsett vad föräldrarna har för uppgifter och åsikter här i världen så är det faktiskt barnet som är viktigt. Den som kom in i världen utan kunskaper och utan värn.

Styrkekram till dig Rosalee, du är strong!☀️🌈🌺

Många Goa Kramar

Annisangel

Annons:
TezzD
10/2/13, 9:37 PM
#21

❤️🌺

Tack 🌈✨

Det stämmer att min pappa var mkt kreativ :) 
och ja, när han var vid liv så var han ganska ofta i sin egna värld 😎

min mamma är både varm och vilsen om man säger så, uppfattas som mkt glad av folk runt omkring, men inombords så vet jag faktiskt inte…

Dock så kan hon inte erkänna felen 😎 

Mycket bra avläsning iaf 🙂

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annisangel
10/2/13, 9:44 PM
#22

#21 Tack ❤️🙂❤️

Många Goa Kramar

Annisangel

Fdtr
10/15/13, 9:37 AM
#23

Stolthet, lycka, tillförsikt men även en sorts ledsamhet, hände något sorgligt ungefär vid samma tid? Ett sjukdomsbesked?

Känner ett slags ödmjukhet, en acceptens att livet är vad det är och man får göra det bästa av vad man har, ta vara på stunderna.

Det är ingen vits att ha huvudet upp i det blå om du inte har fötterna stadigt förankrade på jorden.

Lumine
10/15/13, 2:43 PM
#24

Nu såg jag att du redan hade postat ett svar. Men jag kände direkt att det var du och dina föräldrar. Och jag kunde väl mer läsa av fotot än på ett spirituellt plan att det verkar vara fart och fläkt i din mor, och din far har en slags sorgsenhet över sig- däremot att det var du och dina föräldrar kände jag på direkten. Från en rookies perspektiv :) 
Kul att det stämde in lite på din beskrivning, att jag kunde känna av det vill säga.

[lillalollo]
10/17/13, 7:13 PM
#25

Nästa gång ska jag hinna vara med. så det så…hihi

Upp till toppen
Annons: