Annons:
Etiketttrans-fysiskt-mediumskap
Läst 4261 ggr
Hellas
2013-04-21 14:31

Trans

Trans är nog den form av mediumskap som jag tycker är mest fascinerande och som jag känner mig dragen till.

Det räknas även till det svåraste mediumskapet då det gäller att sätta det egna sinnet åt sidan och det tar år att utveckla.

Jag har under några år letat efter en cirkelledare för att kunna starta upp en cirkel men ännu har inte rätt tillfälle givits.

Hur ser ni på Trans, det finns många förutfattade meningar om vad trans egentligen är + att många blandar ihop trans med….trams

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
Jane-Lyzell
2013-04-21 14:45
#1

Ja trans är förmodligen det svåraste mediumskapet att utveckla - trams är lättare - vilket finns mycket där ute just nu, tyvärr

Trans i sitt genuina utvecklande kan vara den mest vällsignande sanning🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

AnnikaIII
2013-04-21 16:07
#2

Trance…(vet inte varför men skriver alltid den engelska stavning, är väl lite nördig kanske)
Älskar Trancemediumskap, men ack så missbrukar och så söndertrasat i dag, jag blir både brydd, sorgsen och arg.
Jag själv har tränat  trance och läst en hel del och träffat både engelska och svenska trancemedium som gett mycket.
 fast idag så ligger det helt på hyllan för min egen del att utveckla och jobba med trance.
Intressant och väldigt givande men det tar TID och det är inte alla som kan eller vill ta sig den tiden, lite synd kan jag tycka. 

Hoppas du hittar nån som kan vara din tränare Hellas. 🙂

Carpe momento

Jane-Lyzell
2013-04-22 12:19
#3

Ja idag är det mentala mediumskapet med clairvyance det som är störst - man kan ju undra varför… då jag anser det vara det minst tillförlitliga - då mediumets egen hjärna påverkar för mycket med sitt  vakna medvetande. - samma med ska chanelings…..🤪

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

AnnikaIII
2013-04-22 12:24
#4

#3 jo det har du rätt i Jane, hjärnan detta utmärkta instrument men så lurig ibland. 
Men tror ändå att många fått för sig att allt det här är lätt att lära och sedan kan man sitta där och kanalisera vad som helst utan att ha lärt sig hur man sorterar bort sånt som inte hör hemma i trancen….
Men övning ger färdighet….😞 och jag tycker att som du att mentalt mediumskap är bra och nödvändigt men det utesluter ju inte att t.ex trance är lika tillförlitligt, förstår inte den inställningen faktiskt.

Carpe momento

Jane-Lyzell
2013-04-22 13:37
#5

4 Jag tror det beror på att det just tar många långa år att uveckla Trans - därför hyllas de taktivt  mentala mediumskapet mer - det är få som kan utveckla det helt enkelt eller har tålamodet att sitta för träning - läs gärna tråden om Ernst Brobergs utveckling….. många långa år…. bara nördar som jag som orkar🤓

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

AnnikaIII
2013-04-22 18:04
#6

Då kan vi vara nördar ihop då….😃

Carpe momento

Annons:
EPMSS
2015-11-30 09:14
#7

Nu får jag säga emot er men jag håller ej med. Trans behövs inte långa år för att lyckas.

~ But why? ~

Jane-Lyzell
2015-11-30 09:27
#8

7 . Välldigt få förunnat att gå i djuptrans med en gång - men det ska även det utvecklas då det undermedvetna måste rensas på skräp

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Helle Eriksson
2019-10-22 19:49
#9

Men Jane hur fick du veta att du hade anlag för trans då?

Jane-Lyzell
2019-10-22 22:54
#11

9. Det fick jag veta när jag satte mig i min hemcirkel för utveckling i andevärldens laboratorium 😃

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: