Annons:
Etikettinspiration
Läst 4378 ggr
Jane-Lyzell
3/20/13, 5:55 PM

368 Medlemmar......av ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

368 små hundar tyckte att alla andra små hundar var byrackor och inte värdiga att gå i parken.

De 368 små hundarna tyckte Byrackorna var mindre värda en dem och hadde inte lika fin päls och manér - så de startade en grupp så de kunde motarbeta dessa byrackor så de inte blandade sig med andra små stackars hundar och vilse ledde dem.

För de 368 små hundarna hade fått höra att byrackorna kunde tala med den stora andehunden, vilket skrämde de små hundarna mycket.

Vi har aldrig sett den stora andehunden - sa de 368 små hundarna- därför kan den inte finnas och om den fans så skulle den ju ha kommit till oss 368 st utvalda små hundar.

Så de 368 små hundarna bestämde att de fans ingen stor andehund och började bita och skälla på byrackorna som sa sig tala med den stora andehunden - de förbjöd andra små inte riktigt ännu blivna byrackor att blanda sig med byrackorna för dom var orena och galna.

För om inte de 368 utvalda små hundarna kunde tala med den stora andehunden - då kunde inte byrackorna det heller. så de levde i skräck för att bli besudlade av byrackorna och det drev dem att bita hårdare och skälla starkare ju större deras rädlsa blev.

Tillslut blev dom 368 små hundarna ifrågasatta av de som ännu inte blivit byrackor, när dom själva såg att det dom små 368 hundarna sa inte var sant utan endast de små hundarnas rädslor. Då förstod de andra hundarna att de byrackor som de 368 st små hundarna skällt mest på - faktiskt kunde tala med den stora Andehunden - så det slöt sig till dem som de små 368 hundarna skällde mest på- då viste dom andra hundarna att där fans de som kunde tala med den stora Andehunden..

De 368 små hundarna skäller en i dag - men de tas inte på allvar - då de andra små hundarna förstod att lyssna på sitt eget omdömme och inte till de rädda små 368 hundarna.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Jane-Lyzell
3/21/13, 1:10 PM
#1

😃VoV🐶

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

skycap
3/21/13, 2:24 PM
#2

…skällde VoF, VoF också va?😴

[Aestus]
3/21/13, 4:02 PM
#3

Här snackas det om hundar och på SIF snackas det emellanåt om påfåglar, men det brukar inte ses med blida ögon.

Jane-Lyzell
3/21/13, 4:17 PM
#4

😃

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

skycap
3/22/13, 1:11 AM
#5

Är den underförstådda tonen i den här tråden okej? tänkte så man inte blir modererad om man skulle få för sig att komponera en avvikande men lika "vacker" dikt?( kanske i flera trådar så den syns, om sånt nu inte bryter mot reglerna här så klart!) (?)

Jane-Lyzell
3/22/13, 9:44 AM
#6

5 Det beror på dikten !

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
skycap
3/22/13, 10:25 AM
#7

Okej kul:) jag tänker strutsar och sand

Hellas
3/22/13, 10:45 AM
#8

#7 Ja, bra idé, 344 st. Strutsar och en massa Sandkorn 🎧

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

skycap
3/22/13, 11:27 AM
#9

Nä, ingen dikt! Men ni som läser får han en bra dag!

Jane-Lyzell
3/22/13, 11:37 AM
#10

9 Ha en bra dag du med😃

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
3/26/13, 12:12 AM
#11

❤️

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Denna kommentar har tagits bort.
Tuva-Lena
3/26/13, 10:15 AM
#13

Sååå bra Jane! Men kolla bilden, undrar om katten hellre vill vara hund eftersom den bryter mot alla överlevnadsregler..?😮

Vad det handlar om oftast, är att man är rädd att tappa fotfästet, det som ger en stadga i tillvaron - och då "klumpar man ihop sig" i stora flockar för att söka skydd och framför allt, för att bättre kunna visa musklerna - dom som egentligen inte finns där hos varje enskild individ. Det handlar till syvende och sist om att känna trygghet i tillvaron och man försvarar sitt ställningstagande genom att gå ihop med likasinnade där man får den rätta responsen. Den lilla människan är väldigt liten när hon står helt ensam, som ni vet.❤️

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Jane-Lyzell
3/26/13, 1:42 PM
#14

13 ja mycket liten🧟‍♂️

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
4/1/13, 11:53 PM
#15

ja rent ut sagt obefintlig

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Denna kommentar har tagits bort.
[*Maggan*]
4/3/13, 1:19 PM
#17

😃

haters gonna hate

Denna kommentar har tagits bort.
Jane-Lyzell
4/3/13, 11:09 PM
#19

sant!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Jane-Lyzell
4/28/13, 8:27 AM
#21

👍Oj vad de voffas

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: