Annons:
Etikettandlighet
Läst 2732 ggr
Anniina
11/4/12, 8:16 PM

ADHD någon som vet.....?

Någon här som vet om personer med ADHD kan ta sin medicin som vanligt eller påverkas man av den på något vis när det gäller andlighet?

Jag har slutat ta den när jag började denna resa men har svårt att klara vardagen utan….:/

logiskt sätt tänker jag så här att medicinen får mig att koncentrera mig, lättare att få ordning på saker och ting i min vardag som att hålla tider, få det gjort som ska bli gjort och hoppa över massa ''jag ska bara'' saker som gör att jag skjuter upp på annat. har även svårt att sova utan då jag inte kan varva ner….

med ADHD är man lite extra känslig som person och grubblar en HEL DEL :)

Men samtidigt så är ju medicinen lite speciell jämfört med andra och blir lite orolig, ska jag ta den eller inte…när jag tar den är jag lugnare men samtidigt som jag är lugn så blir det på något vis svårare att stänga ner, när jag är rastlös o gör massa saker så är det lättare att ignorera allt runt mig och drar inte till mig lika mycket, eller så bara märker jag inte av det lika mycket då….

Men i vilket fall som helst utan att göra det för långt, har någon av er ADHD och hur gör ni i så fall?

(min läkare säger att jag ska ta den men frågan är om hon har någon aning om hur det är att vara medial och inte bara tro på det…..)

Tacksam för svar av er som vet…=)

Annons:
Jane-Lyzell
11/4/12, 8:36 PM
#1

Tycker absolut du ska ta din medecin -först o främst ska du klara din vardag - det är det vi är här på jorden för att klara vara människor Flört

Din mediala/andliga bit får komma sen - och det verkar som du måste lära dig sätta gränser och diseplin. för när andarna kan få komma!

Sätt av en tid 1 gång i veckan - t ex måndagar mellan 20.00 o 21.00 - då får de komma och prata om de har något att sägaSkrattande

finns en tråd här inne om just lära sig diseplin!- ska se om jag hittar den åt dig!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
11/4/12, 8:37 PM
#2

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Anniina
11/4/12, 8:45 PM
#3

Tack!! :)

AnnikaIII
11/5/12, 10:57 AM
#4

Sluta INTE med din medicin det är ingen bra idé….om inte kropp och sinne fungerar så fungerar inte något annat heller och dina känslor och kontakter inför andevärlden blir missvisande.

Allt har sin tid och ge dig tid….lycka till

Carpe momento

[*Maggan*]
11/5/12, 8:17 PM
#5

Jag törs inte uttala mig om du ska sluta med medicinen, men en sak som jag vet säkert är att tillskott av Omega-3 är det bästa vi kan ge våra hjärnor för att de ska fungera optimalt. Jag har hört teorier om att det är just brist på Omega-3 som ligger bakom ADHD….

Om du inte redan gör det så investera i Omega-3 av bästa kvalitet. Det är dyrare än det billiga skräpet som finns på marknaden men väl värt pengarna. Finns på Apoteket http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=245529

mayolica
11/5/12, 11:43 PM
#6

Nej! sluta inte med medicinerna utan att rådgöra med läkare.

Jag tycker inte att ADHD-mediciner har negativ inverkan på andlighet,  anser att det är viktigare att sträva efter att vara i bra ballans än att fokusera på om man tar mediciner eller inte. Tycker det är viktigare att ta hand om sej själv och sträva efter att vara i harmoni med sej själv.

Behöver man mediciner för att få livet att fungera och mår bättre då tror jag oxå att det blir positivt för andligheten, att sluta med en medicin som behövs för att få livet att fungera skapar stress och kaos i hjärnan om allt bara blir rörigt tror jag inte att det är till fördel för andligheten.

~ mayolica ~

Annons:
Anniina
11/6/12, 6:23 PM
#7

Tack så mycket, då fortsätter jag och nästa gång hos läkarn kan jag rådfråga lite :)

ska köpa omega 3, har inte hört det men det är helt klart värt att prova=))

Jane-Lyzell
11/6/12, 8:57 PM
#8

7 Lycka till!Glad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Illusion
2/9/13, 11:40 PM
#9

Hej. Som med alla droger så blir det lite svårare att att nå det spirituella, om man inte tar LSD då :) jag är själv föredetta narkoman så jag vet att det går att nå andar även med droger fast det är enligt mig mkt svårare. Nu när jag har nyktrat upp ur dimman ser jag saker intensivare och klarare. Jag har själv adhd och har ätit medicin mot det, men jag slutade för jag mådde inte bra av medicinen och jag klarar mig bra utan den, känner du att du inte gör det ska du inte sluta. Jag är inget medium sÅ jag vet inte men detta är min åsikt iaf. Lycka till


☮ and ❤ among each other ✿

liawilson
2/10/13, 7:50 PM
#10

håller med illsion & har även jag använt droger & har en adhd diagnos som jag har valt att inte medicinera, då jag också funkar bättre utan. Vet ej heller vad som är bäst just mot medialiteten. Tror nog att är du medial så märker du även om du äter medicinen

*Kärlek & lycka*

ALPHIRA
2/10/13, 8:59 PM
#11

ADHD-människor har alltid funnits.

Vad gjorde man förr i världen när det inte fanns mediciner…

Jag var ett typiskt ADHD-barn och ung (1950-70-talet). Mycket strul.

Man kan växa ur ADHD, vilket jag gjort. Utan mediciner. Det har tagit tid men den tiden har hört till min nödvändiga utveckling.

Känner många som har vuxit ur ADHD antingen utan eller med mediciner. Eller både och. Jobbar inom psykvården och har sett det.

yamher
2/11/13, 5:33 PM
#12

du ska göra det som fungerar bäst för dig i vardagen. Håller med Jane och de andra som skriver om andligheten, det är inte det som är det viktigaste i livet utan hur vi lever här. De jag har mött har varit lika mediala, eller känsliga oavsett medicin eller inte.

Alis volat propriis Oskyldig

Hellas
2/11/13, 8:50 PM
#13

Stämmer in i ovanstående!

Vi lever här och nu, det är vår absolut viktigaste funktion på jorden, det andliga kommer i andra hand.

A och O är att Du mår bra och känner du att du mår bäst av att ta din medicin så ska du göra det.
Lyssna på din egna inre röst och jämför inte med andra människor.

Kram

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
Upp till toppen
Annons: