Annons:
Etikettfilm-tv
Läst 3228 ggr
Jane-Lyzell
8/3/12, 7:59 PM

EvP - Electronic Voice Phenomena

Intresant!Glad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
JoHo
8/4/12, 9:24 AM
#1

Gamla rullbandspelare…. Svårt att inte få brus- och andra ljud i dessa. Så detta är också intressant i sammanhanget EVp

groblad
8/4/12, 9:29 AM
#2

Enligt Woozy talar andarna på en frekvens som inte går att spela in på en rullbandspelare av visad modell.


Hellas
8/4/12, 10:40 AM
#3

Jag trodde att den gamla sortens rullbandspelare, eller varför inte vanliga kassetbandspelare var det bästa att använda.
Jag tror att det finns lika många åsikter om vad som är bäst som det finns utövare.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
8/4/12, 6:57 PM
#4

1 Njee - ingen bra liknelse! - evp ska vara röster som utan tveckan man hör vad de säger - enligt mina mått mätt!

skrapande ljud är för mig inte evp!

Däremot är rullbandspelare aoutstanding fånga evp och gamla bandspelare!

fråga mig inte varför - det är bara så!!!

digitala evp - har jag inte lyckats få fram- däremot funkar digitalt bättre visuellt som andar på bild:-)))

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

JoHo
8/5/12, 12:43 AM
#5

Rullbandspelare producerar mycket självbrus (om de inte är av studioklass) och brus (förutom en stor portion paredolia) är, som vi alla vet, EVP-jägarnas bästa vän.

Hellas
8/5/12, 11:12 AM
#6

Jag håller med Jane, EVP ska utan tvekan vara en röst där man tydligt hör vad som sägs. Dessutom vill jag att flera personer ska höra samma sak hellst utan att de är påverkade av varandra.

EVP eller andra fysiska fenomen ska alla kunna uppleva oavsett om man är medial eller inte.

Så om det är brus eller ljud som frambringar något man med god vilja och fantasi kan få till att ddet ska vara mänskliga ord så kan man inte se det som EVP.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
Jane-Lyzell
8/5/12, 1:05 PM
#7

6 instämmerGlad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

groblad
8/5/12, 1:34 PM
#8

#4

"Däremot är rullbandspelare aoutstanding fånga evp och gamla bandspelare!"

Som sagt, enligt Woozy talar andarna på en frekvens som helt enkelt inte kan registreras av en rullbandspelare som ovan. Man kan vare sig spela in eller spela upp den frekvensen.

"digitala evp - har jag inte lyckats få fram- däremot funkar digitalt bättre visuellt som andar på bild:-))) "

Man kan utan problem även "se" analoga inspelningar.


JoHo
8/5/12, 2:34 PM
#9

#8

Vad som funkar nom EVP-världen är ju bara den produkt som ger den paredoliaupplevelse som den sökande är ute efter. Inget annat.

Förövrigt bra tänk av Hellas att skriva det som skrevs i #6.

ALL påstådd EVP ska presenteras utan att den som gjort ljudfilen berättar vad "som sägs". 
Tyvärr är, som jag visar ovan, EVP så oerhört enkla at förställa och förvanska med dagens tekniska landvinningar gällande ljudredigering.

Det är alltså inte speciellt konstigt att de flesta paranormalister avfärdar EVP.

Jane-Lyzell
8/9/12, 1:02 PM
#10

9 kan faktisk bara hålla med - därför så viktigt det utförs i cirkelform! och i korta sekvenser!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
1/29/14, 5:37 PM
#11

🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: