Annons:
Etikettspiritualism
Läst 4240 ggr
nyfiken51
12/16/11, 9:33 PM

Positiva sittnigar/seanser..

Varit mkt om Terry och andra(genom åren)  medium nu.. Vad är äkta eller inte.I media..Och drevet går..ALLA medium/healer ect,bara är bluff och båg.Ute efter våra pengarSkrikandes

Men kan vi inte lägga in positiv tråd..Medium är inga över människor!! Dom är som oss allla andra på gott och ont..Gör fel!! Så tänkte ta en tråd,där vi kan,skriva..Om det, som postivt..Dom som fått stöd och hjälp i en svår situation av ett medium/healer..För nog är det så..(För jag vägra tror att ALLA medium/healer ect.Enbart är ute efter vår pengar!

Så nu vill jag se positiva berättelser.Där ni fått styrka/kraft av en sittning/seans eller vid healing..Så väl mött nu mina vänner..Berätta!! Behöver inte vara så stort.Men avgörande för er just då..

Kram Siv

Annons:
Grodan
12/16/11, 9:39 PM
#1

Positivt: min mor fick cancer och genomgick en svår operation. Det blev komplikationer efter operationen och min mor var nära att dö. En vän sa att hon skulle "hjälpa" till. Hon tände ljus och gjorde det hon kunde hemifrån. Min mor tillfrisknade förvånansvärt fort. (Sårri för dåligt berättande, men det var lite jobbigt att tänka på.)


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Jane-Lyzell
12/17/11, 12:27 AM
#2

1 välkomen in Grodan - tack för du delar med digGlad och förstår det är tufft tänka på - men vad fint hon blev bättre fort!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

FrökenFrisk
12/17/11, 8:03 AM
#3

0# Siv/Nyfiken51: Vilken bra idé med denna tråden! Håller med dig, det känns som en häxjakt på medium. Så låt oss berätta de goda exemplen istället för att försvara det dåliga!

Min första storseans var för ca 10år sedan. Det var lokala föreningen i den stad jag bodde i då som bjöd in. Mediumet var en lokal förmåga och personerna i lokalen verkade alla känna varandra. Jag var där tillsammans med en vän och var så nervös!

Under inlednigen satt jag jag tänkte "välj mig, välj mig välj mig!" Jag försökte stråla bland den ca 50 andra personerna. Mediumet pekade på mig på en gång och berättade att min framor var med. Jag som inte har träffat farmor lysnnade och skrattade. Efter storseansten ringde jag direkt till pappa.

Pappa berättade att dom hade haft en ko en sommar och att huset de levde i fanns det en jätte stor sten ute på gården. Allt som mediumet sa stämde, och jag viste inget!

Min värld vändes upp och ner! Sedan började jag själv att arbetat fram mina mediala förmåger och det gör jag än idag! Glad

═══════════════════ ღ☃ღ ════════════════════
FrökenFrisk 
═══════════════════ ღ☃ღ ════════════════════


 

Jane-Lyzell
12/17/11, 11:16 AM
#4

3 Tack vilken härlig berättelse och en bra seanseGlad inte helt ovanligt att man får hem och checka en del uppgifter efter seanserna - och då blir det ytterligare bevis, tycker jag!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

FrökenFrisk
12/17/11, 5:44 PM
#5

Jag vill läsa mer exempel! Är det ingen fler som kan berätta? Glad

═══════════════════ ღ☃ღ ════════════════════
FrökenFrisk 
═══════════════════ ღ☃ღ ════════════════════


 

Jane-Lyzell
12/17/11, 6:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

5 Ja låt oss hoppas det - Jag är ju själv medium så- det är ju människor som kommer till mig - så jag har lite svårt att ge om posetiva sittningar eller seanser hos andra(då jag hemsk sällan går på storseans eller tar en sittning)

Dem jag gått för att se har varit varigerande och naturligtvis posetivt - då de arbetar på sk rätt sätt(enligt mig) då kan man känna den fantastiska närvaron av ens nära o kära - vilket för mig är beviset för andekontakt!

Kan lägga in en artickel som var kul- om arbetet jag gjorde vid en stulen bil (special utrustad för företaget) - Polisen undrade hur i hela friden dom kunnde hitta bilen där den var (i en lada) då de sa att det var jag/medium , så blev svaret att då måste jag vara tvjuvenFlört - sen gav jag polisen lite namn att kolla upp - då tappade de hakan- och förstod, det låg något i informationen som kom!

att jag fick vara medhjälpare till att hitta denna bilen och en bortsprungen get(i samma artickel - känns bra och man blir lite stolt av förtroendet!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
[outgrundlig]
12/17/11, 8:35 PM
#7

Vad kul Jane att se artikelnSkrattande härligt gjort!!!

Jane-Lyzell
12/17/11, 9:53 PM
#8

7 Tack!Glad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[outgrundlig]
12/17/11, 10:09 PM
#9

Nu e du lite ego Jane…du tackar dig självFlörtSkrattande men jag förstår att det var till mig kära du!

Jane-Lyzell
12/17/11, 10:42 PM
#10

9 även solen har fläckar - har ändratGladCool

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[outgrundlig]
12/17/11, 10:53 PM
#11

Flört

Joppo
12/17/11, 10:59 PM
#12

#6 Skulle du kunna posta resten av artikeln Jane? Det verkar saknas en sida.

PS. Är du fortfarande Året Runts medium?

Jane-Lyzell
12/17/11, 11:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

12 Ja - det är jagCool

 här kommer andra sidan!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Joppo
12/18/11, 12:07 AM
#14

#13 Tackar! Vet du om namnet som du uppgav till polisen ledde till att biltjuven greps? I artikeln framgår det bara att polisen kollade upp det men inte om han senare greps.

Jane-Lyzell
12/18/11, 12:16 AM
#15

14 tyvärr ingen aning du kanske kan kontakta personen i artickeln och fråga - Fast polisen brukar vara välldigt förtegen med uppgifter till allmänheten!- men prova kan du ju alltidFlört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
12/18/11, 12:19 AM
#16

14 föresten - nog greps biltjuven - jag ledde dem ju fram till huset(tomten) där bilen var gjömd - borde ju vara svårt för de som bodde där att lottsas som de inget viste! antar de vart anhållna för brottet!

borde ju gå att kolla med polisen!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Joppo
12/18/11, 12:30 AM
#17

#16 Det vore intressant om du kollade upp om namnet stämde. Det skulle vara rätt så anmärkningsvärt om din förmåga lät till att hen greps faktiskt… Det måste jag erkänna Glad

Brottsregistret är väl tillgängligt för allmänheten? Det vore väl gött att få visa din kompis Houdi ett konkret fall där du faktiskt lyckades med något verkligt extraordinärt?

Jane-Lyzell
12/18/11, 12:45 AM
#18

17 Jag har inte det intresset Joppo - men om du har det så ber jag dig kontakta - henne jag hjälpte - det står hennes namn i artickeln - ta gärna kontakt med örebro polisen med och hör efter- det här var några år sedan nu!(kommer inte ihåg när, tiden flyger iväg)

Jag har inget behov av att bevisa - jag gör bara mitt arbete som medium - låter informationen flöda igenom mig till mottagaren - informationen är inte för mig utan den som behöver min hjälp!

sällan jag lägger saker på minnet om de jag hjälp(då jag endast är ett redskap) - vissa fastnar ju och detta kunde jag ju inte undgå - då det även skrevs arickel om det!Flört frågar du mig vilket namn jag fick upp har jag inte de blekaste idag om vad det namnet var - det får du fråga personen jag hjälpte - det var hennes information och hon skrev upp det!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Joppo
12/18/11, 1:07 AM
#19

#18 Jag förstår.

Jaja… Jag orkar inte heller ge mig in i att gräva fram vad som hände ska jag villigt erkännaFlört

Jane-Lyzell
12/18/11, 1:43 AM
#20

19 borde ju vara de skeptiker som skriker efter evidens sak - att faktiskt kolla upp - här finns ju det mitt framför näsan- om det bara orkar kollaFlört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Joppo
12/18/11, 5:12 AM
#21

#20 Nu tror jag knappast att just detta fall skulle kunna anses som bevis för att du har övernaturliga krafter, men det skulle ju onekligen vara högst anmärkningsvärt om du nu gett det exakta namnet på brottslingen. För att kunna användas som bevis så krävs det dock att du kan upprepa det hela under kontrollerade former i flera olika fall.

Personligen bryr jag mig som sagt inte så mycket heller. Men om du eller någon annan vill forska vidare så vore det såklart intressant att få reda på resultatet. Gesus kanske är intresserad? Han verkar ju vara en driven ung man.

Jane-Lyzell
12/18/11, 12:05 PM
#22

21 Ja det är just det som är problemet med skeptiker - hur fasen ska man fixa evidens på denna händelse - den händer en gång!Förvånad

du kan ju alltid tippsa Gesus om denna trådenFlört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Joppo
12/18/11, 12:39 PM
#23

#22 Det går visst att övertyga skeptiker. Om du under kontrollerade former kan skulle kunna namnge brottslingars namn utan vetskap om fallen innan och har en hög träffsäkerhet är jag övertygad om att de skulle gå med på att erkänna att du har övernaturliga krafter. Det är nog bara att snacka med John Houdi så ska du se att han styr upp ett test.

Om du nu lyckats gissa det exakt rätta namnet så ser jag inte vad du har att förlora? Jag tror polisen och många brottsoffer också skulle bli enormt glada om du hade förmågan att lösa brottsfall på detta sätt.

Jag tar och tipsar Gesus om tråden så får vi se vad han säger.

Jane-Lyzell
12/18/11, 1:26 PM
#24

23 Det är ju det som blir problemet - hur ska det kunna ske underkontrolerade former - det sker i nuet i händelsen oftast!

sen gissar jag inte namnetFlörtJag får det!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Gesus]
12/18/11, 2:04 PM
#25

Gesus ÄR tipsad ;-]

Jane-Lyzell
12/18/11, 2:47 PM
#26

25 ha ha ha …. okGlad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

TantAlma
12/18/11, 3:39 PM
#27

Elisabeth tidigare värd på Ön gjorde en liten tävling på forumet och fråga vad hon hade i sin ficka. Jag svarade rätt och fick ringa till henne och fick sittningen via telefon. Vi skulle spelat in det men bandspelaren började snurra åt fel håll och jag satt med penna också block redan så Jag tog det som att det inte var meningen att jag skulle få det inspelat. Det spelade förresten ingen roll. För jag var glad för chansen. Och jag betalade inte en krona. Det säger väl en del om att alla inte tar hutlöst betalt och skor sig på människor.

Redan när hon vaknat så fanns en man där och väntade. Hon började beskriva honom så brast jag ut i skratt det var min pappa och han var alltid tidig.

Nästa person som visa sig var en bardomsvän som var som en bror för mig som dött efter en trafikolycka. Hon gav mig en ny klarhet och kunde till och med nämna ett halsband hans mor köpt till mig efter hans död. Jag fick välja det själv men det var en speciell känsla kring det som jag inte kunde sätta fingret på då. Han hade varit med och styrt att jag skulle få det fårn andra sidan. Han är nu en av mina vägledare och vill att jag ska hålla i smycket så ska han visa mig bilder. Det har han gjort.

Hon börjar beskriva en annan person som kändes som en farfar och berätta saker kring han personlighet beskrev hans hus mm. Men sen börja hon säga att han prata om ett hus med trasigt altantak och att det måste lagas. Jag förstod ingenting. Men ett par månader efter stod vi i ett hus (min man och jag) som vi ville göra en liten besiktning på och lägga ett bud på. Först andra gången jag såg huset märkte jag att altantaket var trasigt. Och förstod budskapet. Vi fick köpa huset trots att någon försökte buda över oss. Men säljarna ville sälja till oss. Så det var meningen.  Att han "känndes som en farfar" berodde på att jag växt upp med två. Den här mannen var den som inte var min biologiska.

Sen har jag bjudit hem medium under träning tillsammans med ett gäng vänner som velat vara med. Och det kostade bara 100 kr per skalle ingen av dem gjorde oss besvikna. Elisabeth Edborg från Öppna Spiritualister första gången och Håkan Båtstedt som gick hos Leo Eid den andra gången.

Annons:
FrökenFrisk
12/18/11, 6:12 PM
#28

Vilken fin berättelse TantAlma! Blir varm i hjärtat när jag läser det du berättar och förstår att det betyder mycket för dig. Tack att du delade med dig!

═══════════════════ ღ☃ღ ════════════════════
FrökenFrisk 
═══════════════════ ღ☃ღ ════════════════════


 

Jane-Lyzell
12/18/11, 7:48 PM
#29

27 HärligtKyss

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Gesus]
12/18/11, 7:57 PM
#30

Jane, hur längesen eller när var det med geten och bilen?

Kommer du ihåg ngt själv från det nu?

Jane-Lyzell
12/18/11, 8:02 PM
#31

30 det är några år sedan - kanske 2008/09?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
12/18/11, 8:03 PM
#32

30 det jag kommer ihåg endast stora drag inte detaljer!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

FrökenFrisk
12/18/11, 8:07 PM
#33

Vill inte vara någon besserwisser, men skulle vi inte kunna använda den här tråden till Nyfiken51 fråga.

Tycker att tråden börjar handla om Jane-Lyzell artikel, vilken också var en fantastisk historia!

═══════════════════ ღ☃ღ ════════════════════
FrökenFrisk 
═══════════════════ ღ☃ღ ════════════════════


 

Jane-Lyzell
12/18/11, 9:08 PM
#34

33 självklart - har du rätt! övrig diskution tas i ny tråd om min artickelGlad

Här; http://spiritualism.ifokus.se/discussions/4eee487888f472743b02a479-janes-artickel-diskution#discussions-1

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
nyfiken51
1/15/12, 1:33 PM
#35

Hej alla go'a vänner!

Haft krångel med datorn och inte kunnat komma in på sajten. Så kul att många skrev..Är så trött på allt negativa..Klart man inte,ska bort se från att männiksor blir lurade,av falska medium/healer ect..

Men det finns ju så många som fått hjälp i en svår situation..Så nog borde vi kunna titta på positiva också..Det verkar som, när något tråkigt/negativt händer så ska det ältas i det oändliga..

SÅ gärna flera positva sittningar/seanser..Eller om någon vill berätta om något annat.Som kanske förändra eller liv.Eller fått er att gå vidare..

Många kramar Siv

nyfiken51
1/15/12, 1:51 PM
#36

Ska berätta om en sittning min första sittning..Är ca 20 år sedan(huga vad gammal man har blivitFoten i munnen)

Hade som sagt aldrig tidigare varit på en sittning.Någon stor seans hade jag varit på..

När jag kommer in i rummet..Känns det som jag gick in i en "seg massa" Energierna var påtaglig..Mediumt får genast kontakt med min mamma..Fick en del budskap av henne. Hon bad om ursäkt att hon inte fanns där för mig(haft en svår uppväxt) Vilket hon inte behövt.Vi kom varandra när de senaste åren innan hon gick bort..

Men det  som förvånade mig mest,var när en hund,kom fram. Min ända trygghet under min uppväxt. (Hunden hade även räddat mitt liv en gång) Det vad den, som jag gick till för att finna  tröst. Blev så lycklig när mediumet sa.Att han fanns hos mig,vid min sida..Blev så glad..Så jag vet,att även djur kan vara vid ens sidan,när dom gått över..Hunden har ofta kommit fram vid senare sittningar..Liksom som min mamma o andra nära och kära..Även min styvfar,som gjorde mig så ont. Kom fram vid en sittning.Bad om ursäkt för allt han hade gjort..Att han nu kunde läsa i "livets bok" vad han hade utsatt mig för..Även detta kändes bra..Att jag fick den ursäkten och jag även kunde ge honom den..Men glömma kan man inte..Sår finns ju alltid där.Men lättare att bära nu..

Har också själv kännt av honom,även hört..Har även en katt(men det var flera år senare) som kom och tog farväl innan den gick över till ljuset..Är djurälskare av stora mått..Hos djuren behöver man aldrig föreställa sig..Man får vara sur,arg,ledsen ect..Dom älskar för den man är..

Kram/Siv

Jane-Lyzell
1/15/12, 2:01 PM
#37

36 vad härligt SivGlad tack för du delar med dig!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: