Annons:
Etikettmedialitet
Läst 3260 ggr
[Gesus]
12/11/11, 1:45 PM

Terry Evans sittning

Hej, här är en sittning med Tery Evans från Det okända.

(full version utan kommentarer)

Det hade varit intressant att höra era tankar och åsikter om den.

Annons:
Labolina_73
12/11/11, 5:20 PM
#1

jaa asså vad ska man säga…

tycker inte att det där var alls lika bra som det jag sett tidigare..

känns som han sökte svaren i hennes ja och nej..

//Linda

sven-g
12/12/11, 12:18 AM
#2

Först rätt hyfsad anledning att ej tog moder pga moderns ungdomliga utseende dvs var feg,  sen började fisket efter svar. Inte godtjänt

ErikNorthman
12/12/11, 3:06 PM
#3

Tycker det är dåligt. Ingen tvivel på att Terry använder koldreading eller vad det heter. Skäms gör jag.

Labolina_73
12/12/11, 4:45 PM
#4

#3 vad är koldreading?

[Gesus]
12/12/11, 10:12 PM
#5

Jag har lagt upp detta på Övernaturligt också, fast med en video som jag kommenterat för att visa vad som sägs mm Eftersom den blev bortplockad härifrån pga det. tråd här! bättre fart där

Har också ett inlägg på min blogg om det, finns här! Om ni vill läsa mina funderingar om det,

Videon finns kommenterad på YT här!

[Lady-Oona]
12/12/11, 10:38 PM
#6

Väldigt intressant att det finns även en inspelning på en seans som inte fungerar till hundra procent…det visar att medium är vanliga människor som även de kan ha en dålig dag och inte alltid kan presetera fullt ut.

Det är tris och tråkigt och naturligtvis inte önskvärt men vem har inte haft en dålig dag på jobbet?

Det kan ingen vilket yrke man än har och vad är det som säjer att ett medium alltid ska vara ofelbar, korrekt och inte göra fel/misstag och mindre bra sittninger? Vad är det för fåning fördom om medium?

Mediumarbeten är krävande, hade någon trott något annat?, så är det kanske dax att omvärdera det och samtidigt omvärdera begreppet om att medium ska vara perfekta varelser.

I överigt har jag ingen åsikt om varken Terry eller den inlagda videosnutten….

Annons:
[Gesus]
12/12/11, 11:58 PM
#7

#6 Det verkar vara en "allmän uppfattning" bland "troende", att han bara har en dålig dag, så enkelt är det, utan minsta kritiskt tänkande.

Men på VILKET  VIS är det en dålig dag?

Han HAR KONTAKT med dom rätta andarna och dom pratar med honom och han får info från dom, vad är fel här?

Hur menar ni, att han har en dålig dag är alltså att andarna säger konstiga saker till honom, eller att han HÖR FEL?

[Lady-Oona]
12/13/11, 12:22 AM
#8

Ett medium kan mycket väl få svag info…och orsakerna kan vara många, det kan ligga hos mediumet (hälsa, trötthet, privata problem mm), själva kontakt-"energin", omständigheter som atmosfäriska störningar, annan störning (som när det kommer in flera stationer på en radio på samma megahertz), tyvärr öven personkemi mellan medium och klient.

Det är möjligt att mediumet inte skulle ta emot för sittningn just den dagen utan väntat om mediumet hade uppenbara hälsoproblem. Det är också möjligt att mediumet borde på ett tydligare sätt insett att just den klienten vid just den tidpunkten och den dagen inte var en bra idé. Och det är också möjligt att mediumet kanske skulle varit mer lyhörd för lokalens utrstålning mm.

Det är möjligt att man hör fel, känner fel och uppfattar fel men det är inte samma sak som att anden är fel…ett medium behöver ibland vara mer lyhörd för sig själv och lokalen…det ingår det också i ett mediums arbete.

[Gesus]
12/13/11, 12:54 AM
#9

#8 "Ett medium kan mycket väl få svag info…"

Men Terry får inte svag info. Anden som enligt Terry är sonen, alltså rätt ande. Och anden berättar om gardiner, att han lånat pengar (vanliga Barnumuttalande f.ö) och snackar om att han slutata dricka öl bl:a.

Hur får du ihop det?

Hellas
12/13/11, 12:23 PM
#10

#9 Det är omöjligt för en annan person att kunna svara på varför Terry, i just det här fallet, inte gör en sittning som man förväntar sig att ett medium ska göra.

Vi kan egentligen bara gissa oss till hur det förhöll sig vid den tidpunkten.
har Du frågat Terry direkt eller kanske hans sitter eller det produktionsteam som befann sig på plats.
Jag tror att Du får bättre svar på dina frågor om Du vänder dig till källan istället.

Terry är inte medlem härinne vad jag vet och kan således inte själv svara här.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[Lady-Oona]
12/13/11, 1:07 PM
#11

Jag vill bara förtydliga, jag var lite otydlig i att påpeka att jag skriver om medium i allmänhet inte om just Terry eller just den här sittningen….visserligen skrev jag det i mitt första inlägg men vill ändå upprepa det.

[Gesus]
12/13/11, 1:47 PM
#12

#10 Tja du behöver inte svara exakt på varför Terry inte lyckas här, men du kan ju säga dina tankar om det…

Jag undrar hur han kan ha kontakt med rätt andar och få info från dom men inget blir rätt ändå?

Vi kan ju bortse från vem det är som är medium mm, men hur kan det bli så fel?

Som jag ser det kan det väl inte bli enklare för en ande att "förmedla" ngt i detta fallet, med tsunami, mamma, systrar och Thailand tex. Men inget av det säger anden, men prata om gardiner och öl, inga problem. Hur kan det bli så?

#11 Är det "känsligt" att skriva om Terry eftersom du är så noga med att påpeka att du inte gör det, två gånger?

Svara gärna på min följdfråga på #8 alltså #9

Ska faktiskt se om jag hittar ngt sätt att kontakta Terry för en kommentar av honom, har bara tagit för givet att det inte var lönt…

Jane-Lyzell
12/13/11, 1:59 PM
#13

Jag ska skriva ett svar nu som du gesus kanske inte gillar !

Produktionsbolaget vill ha bra tv - så de tycker Terry ska spela in en privatsittning med denna kvinna som har en så stor sorgRynkar på näsan

Kvinnan har av någon anledning gått med på att dela sin sorg med svenska folket i tv rutan(vilket i sig är beundransvärt och troligen en del i hennes sorgeprocess)

Felet som Terry gör är att gå med på att ge en seans framför ett tv team(han borde vetat bättre) - med en kvinna med så stor sorg - borde varit bakom lykkta dörrar i en mera avslappnad miljö.

Privat sittning är just "privat" och bör hållas så!

Kanske just denna Tv inspelning just visar detta- att det är fel att visas i TV - där inte privatsittningar hör hemma!

Medium även Terry är också människa som kan göra olika val utifrån sig själv och i bland blir det fel- presis som vem som helst kan göra dåliga val - och detta anser jag vara ett dåligt val!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Neutralis
12/13/11, 2:18 PM
#14

#12

Själva kärnan i ett mediums arbete är att uttrycka sig precis som om anden talar direkt i örat på henom. Med ingen eller minimalt med intryck så skapas ofta dessa självsäkra påståenden. Att ett medium ska erkänna att de har ingen eller vag kontakt är ett nederlag p.g.a många anledningar, i många fall en dålig självkänsla.

Att Terry fiskar efter information finns det ingen tvekan om… Det som är hans framgång är att han just uttrycker sig självsäkert, och osäkra och sårbara människor uppskattar det… galet? Ni kan själva jämföra ett medium som uttrycker samma sorts information som Terry, fast på ett osäkert och ärligt sätt… publiken skulle svika snabbt.

Mycket showbusiness alltså.

Jane-Lyzell
12/13/11, 2:22 PM
#15

14 TV är showbuissnesFlört, tyvärr och inte alls hela sanningar! utan hopklipta delar av flera timmars material! som ska framstå häftigt för att fler TV tittare ska se mer TV!Rynkar på näsan

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

db-2
12/13/11, 2:42 PM
#16

# 15 Brukar inte Ni hävda motsatsen när det gäller tex det okända?

[Gesus]
12/13/11, 2:54 PM
#17

#13 Jane! Var har du varit, jag började bli lite orolig för dig ;-]

Ja klart jag förstår det är Tv pengar och allt annat, och jag förstår inte varför dom överhuvudtaget sände detta.

Enligt mig visar det att och hur han bluffar, + (som Jane #15 nämner) är det antagligen ändå hopklippt och grejjat med för att se så bra ut som möjligt innan det sändes.

MEN, tillbaka till sittningen och vad jag undrar. Dom enda orsaker som sagts är att det är "en dålig dag/sittning" bara, av olika anledningar. Ja det kan vi väl alla vara överns om.

Men igen, VARFÖR/PÅ VILKET VIS är det en dålig sittning?

Han HAR KONTAKT med dom rätta andarna och dom pratar med honom och han får info från dom, vad är fel här?

Hur menar ni, att han har en dålig dag är alltså att andarna säger konstiga saker till honom, eller att han HÖR FEL?

Jane-Lyzell
12/13/11, 3:51 PM
#18

16 du får gärna kalla mig för du - Det okända programmet hör inte till mina favoriterRynkar på näsan

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
12/13/11, 4:22 PM
#19

17 Om just denna sittning får du fråga Terry om - hur ska vi kunna svara på det!?

Generellt kan jag bara säga så här att det du missar gesus - är att medium är ett mänskiligt redskap och kan aldrig bli en dubblerings maskin - det är det som gör varige medium unik i sitt slagGlad

vi medium är också vanliga männikskor med allt vad det ine bär!

pst - jag har haft fullt upp på gården Gesus men tack för din omtankeFlört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Gesus]
12/13/11, 8:09 PM
#20

#14 Ska/kan jag tolka det som att Terry här inte får/har kontakt och därför missar. Men inte vill säga att han inte har det och därför hittar på mm?

Annons:
Jane-Lyzell
12/13/11, 9:47 PM
#21

20 du har mycket kvar att lära Gesus - hur ett männskligt instrument fungerarFlört(det handlar inte om at hitta på)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Gesus]
12/13/11, 10:08 PM
#22

#21 Ja men HUR fungerar det då

Han HAR KONTAKT med anden men anden säger FEL saker?

Och när jag ända har dig på tråden (?) Jane

Var får han informationen om den äldsta dotterns hår ifrån?

Är det dotterns ande som talar om det för honom?

Labolina_73
12/13/11, 10:54 PM
#23

Ja asså…. jag kan väldigt lite om detta,,

jag har sett terry förut men ska väl erkänna att det jag sett har inte varit jätteövertygande,, då har jag sett andra jag jag finner bättre..

men hur som,,

jag förstår lite vad #22 menar,,,, han säger ju så himla konstiga saker..

*du är som en mamma,, vårdnadshavare men du är inte mamma…

*han har slutat dricka

*han har kontakt med endast 2, men sedan pratar han iaf om alla 3

*gardinerna när hon säger att hon inga har menade han på att pojken skojjat om detta.

Som jag skrev tidigare så känns detta lite som att han söker i henne vad svaren ska vara.. dvs,, han luskar fram svar så det "låter" bra.. eller vad man ska säga..

jag tror absolut på det mediala men just detta blir jag faktiskt tveksam till.. tycker det är för mycket som är konstigt,, och säga att han har en dålig dag tycker jag är lite konstigt,,, iom precis som #22 säger,, han får ju kontakt men inte rätt info,, vad får han då infon han säger ifrån?

//Linda

Jane-Lyzell
12/14/11, 2:08 PM
#24

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
12/14/11, 2:44 PM
#25

#24 Riktigt bra artikel tycker jag.
Stort tack till Terry och Börje Peratt.

Att AB inte var intresserade av att få en intervju med Terry visar bara på deras inkompetens.
Det är för jäkligt att de slår på stora Djungeltrumman och skapar stora rubriker utan att ens ha ett intresse av att prata med huvudpersonen i deras artikel.
10 Risbuskar till AB.

Dessutom tycker jag fortfarande att det är bättre och mer rakryggat att prata direkt med Terry om man har frågor, exempelvist kring den här trådens lilla filmsnutt.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[Gesus]
12/14/11, 5:25 PM
#26

Jag HAR kontaktat Terry men INTE fått svar
(Detta är väl ett diskussionsforum där man kan diskutera olika ämnen? Kan man inte det utan utan man ska kontakta "det/den" man diskuterar istället?)

Att länka till ngn tramsig *****intervju av en ****, vad har den med detta att göra?

Och Hellas, Terry har ju fått gråta ut i Aftonbladet (där han INTE brydde sig om folk trodde på honom!)

Alltså, jag har bara lite funderingar om ett TV-program och undrar om ngn annan också har det

Det är helt sjukt vad alla (troende) går i taket för det

Man märker ju att vidoen är känslig eftersom INGEN vågar diskutera den. Inte ens Jane och hon brukar inte ha problem med det direkt

Den enda respons jag fått från "troende" i alla trådar är "han hade bara en dålig dag" sen är det INGEN som vill "svara" på VARFÖR/HUR, och jag har massor av följdfrågor…

INTE EN ENDA av dom "troende" har nämnt ngt om mamman EN ENDA gång ens, bara att det är synd om Terry, att han förföljs mm. Däremot alla andra reagerar om mamman.

Det verkar på alla woowoos som om Terry är ngn sort gud, och alla är rädda för/att säga ngt om honom. Lady Oona tex måste lägga till/skriva två gånger att hon ABSOLUT INTE menar Terry!

Hade det varit samma reaktioner på ngt annat program?

Jane-Lyzell
12/14/11, 5:58 PM
#27

Jag har svarat dig gesusTungan ute du får nog läsa igen! Sen finner jag inte videon intresant och finner därför det onödigt att diskutera den - den intreserar mig inte!!!!

Jag är emot privatsittningar i TV!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Hellas
12/14/11, 6:03 PM
#28

#26

1. Härinne kallar vi ingen person eller grupp för "Woowoos", det är oförskämt.
Det här är ett forum för människor som Du sätter öknamnet "Woowoos" på vilket gör att Du är farligt nära att tappa vårt förtroende alternativt bli anmäld av övriga medlemmar.

Citat: Den enda respons jag fått från "troende" i alla trådar är "han hade bara en dålig dag" sen är det INGEN som vill "svara" på VARFÖR/HUR, och jag har massor av följdfrågor…

Svar: Ja, han hade en dålig dag, det är inte en bra sittning, vad mer vill du att folk ska svara?
Kom ihåg att ställer man en fråga så får man inte alltid ett svar man kanske vill få och det går dessutom inte att tvinga sig till ett svar som passar dig bättre.
Det finns ingen som vet "Varför" det här hände.
Det enda du kan göra för att få svar är att fråga de som medverkade i programmet.
Jag tycker det är en ganska rimlig slutsats.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Hellas
12/14/11, 6:07 PM
#29

Glömde, jag tycker varken om Det okända som program eller privatsittningar i TV vilket gör att hela filmen är ganska tråkig och intetsägande.

Däremot så har jag ett visst intresse av att titta på det Australienska programmet där medium hjälper till vid mordutredningar.
Jag minns dock inte vad det heter och jag är inte så intresserad så jag släpper allt för att se programmet.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[Lady-Oona]
12/14/11, 6:25 PM
#30

#26…i princip brukar jag inte kommentera vad ett annat medium gör eller inte gör, då jag inte känner att det är min sak att göra så. Vissa svar har du fått från mig tidigare i tråden,

De flesta medium har sin egen uppfattning om hur man bör jobba…det finns ingen enhetlig lag eller regel om vad man ska göra/säja/upppträda osv. Det är en privat tolkningsfråga och vilken skola man gått i.

Att jag poängterade 2 ggr om att jag inte kommenterade Terry som så utan endast gav min syn på ett medium, vilket som helts, angående det resultat som en privatsittning gav.

Jag ser inte på det Okända tycker inte om vinklingarna i programmet…det ger inte inte rättvis bild av ett mediums arbete och det finns lika många olika uppfattningar om vad som sker i program typ det Okända som det finns medium som medverkar.

En privatsittning tycker jag inte heller bör visas i TV då det blir för mycket show över det hela. En mamma i sorg är inget man experimenterar med. Jag tycker inte  heller att denna privatsittning är särskillt bra det finns bättre, mycket bättre men kanske inte inspelade på film.

Jag har inga som helst åsikter om Terry, han är en privat vän, och jag ser inte på honom som ett medium överhuvudtaget, han är inte inte sitt yrke han är en vanlig man. Det är likadant med mina andra vänner….de är inte kontorister, bagare eller direktörer..de är män och kvinnor. Men jag inte det minsta problem att säja något om en person som utför sitt jobb dåligt om de så heter Terry eller Bertil är medium eller affärsman så rädd är jag inte och det lilla jag sagt räcker för mig.

I din ursprungsfråga så undrar du "vad har du för tankar och åsikter om den" (filminspelningen) och det har du fått svar på.

[Gesus]
12/14/11, 8:39 PM
#31

#28 Sorry jag visste inte det var 1 "n-word" här, jag har sett Jane använda på det andra ställen så jag trodde det var OK

Jo jag har fått  åsikter, väldigt uttömmande:

#6 "det visar att medium är vanliga människor som även de kan ha en dålig dag och inte alltid kan presetera fullt ut."

#10 "Vi kan egentligen bara gissa oss till hur det förhöll sig vid den tidpunkten."

#13 "Felet som Terry gör är att gå med på att ge en seans framför ett tv team(han borde vetat bättre) - med en kvinna med så stor sorg"

#14 "Att Terry fiskar efter information finns det ingen tvekan om…"

men för mig leder det till följdfrågor liksom, (Hur menar ni, att han har en dålig dag, han har kontakt mm mm) men där är det tvärnit!

#28 "Svar: Ja, han hade en dålig dag, det är inte en bra sittning, vad mer vill du att folk ska svara?"

Tja det skulle vara intressant att höra tankar om varför sonens ande säger till mamman att hon INTE är hans mamma t.e.x!

[Gesus]
12/14/11, 8:43 PM
#32

#18 Det tycker jag är lite synd, jag hade gärna sett DIG som medium där.

#29 Finns det ngt fall som lösts med hjälp av medium?

#30 Om du är bekant med Terry kan du inte höra med honom om han vill ge sina åsikter till mig?

Jane-Lyzell
12/14/11, 9:10 PM
#33

32 ha ha ha nu var du kul - det är du nog ensam om  - den hirarrkin går på ryggdunk- har gjort sen första utagningen - så har aldrig varit så man kan söka till programet tyvärr - vilket är jätte tråkigt se samma medium i rutan gång efter gång….. blir jätte trist och endast guru status!

Hadde kunnat varit ett fantastiskt program om man låtit fler medium deltagit! och ifrån olika led i sverige - nu är det endast utifrån 2 ledRynkar på näsanjätte trist!

Om jag är intreserad av till exempel Terry så vänder jag mig dit - inte vill jag se han som det var ett tag - i varige avsnitt!!!(inget sagt om att det skulle vara fel - utan det blir trist och enformigt)

för mig som intreserad i ämnet blir dessa program tråkiga!

Jag skulle titta om det var nya medium varige gång - det skulle vara mer kul att seSkrattande då alla medium är unika och har sin egen peronliga prägel bära fram sitt eget mediumskap!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
12/14/11, 9:58 PM
#34

#31 Ursäkten är godtagen Skrattande

Ps….Jag har inte sett att Jane själv skrivit Woowoos men då får vi vara mer observanta helt enkelt, det gäller oss alla även mig själv, speciellt då det nämns i ett nedlåtande tonläge.

För övrigt, det Australienska programmet (hjälp mig någon med namnet) så har jag inte sett att de verkligen löst några mord med hjälp av den information mediumen får fram, jag har själv funderat över samma sak.

Ser man det ur en skeptisk synvinkel finns det säkert många frågor kring äktheten.

Jag ska se om jag kan hitta namnet programmen

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
Hellas
12/14/11, 10:05 PM
#35

#31 OT från tråden men…. "Sensing Murder" heter programmet

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[Gesus]
12/14/11, 11:16 PM
#36

#33 Ja jag kollar inte direkt på det själv, har kollat lite nu för ngn vecka sen men tycker det är riktigt dåligt nu, blir sämre och sämre. Inga samband alls med aktiviteterna som händer i husen och alla andar dom alltid hittar… Det är samma grejjer i varje prg

Har laddat ner en del prg som jag ögnar igenom när tid och lust finnes. Det var så hittade jag Terrys katasrofsittning.

Jag skulle vilja c 2 lr fler medium besöka samma hus på olika dagar utan info vad dom andra sagt, Skulle va kul att c vad som hittas och sägs då!

#34 Nämen Hellas, nu sa DU ju ordet ;-]

Vad jag vet och vad jag hittat finns det inget fall ngnstans i världen som lösts av ett medium.

Ta det svenska Förnimmelse för mord tex, inget av dom fallen hjälptes av medierna.

Däremot blev Pernillamordet löst senare med en interssant "twist" för Lena Ranehag. Men det vet ni säkert…

Tuva-C
12/14/11, 11:17 PM
#37

Gesus: Jag blir så sjukt förbannad när jag läser det här. GIVE HIM A BREAK!! Är du medium? Nej, uppenbarligen inte. Istället för att bara kritisera och skriva fruktansvärt nedlåtande och omogna kommentarer på youtube-klippet, läs på hur det faktiskt fungerar att vara ett medium. Förstår du vilken ens vilken press det är att sätta sig framför en "sitter" som bara väntar på EN speciell person?? Vi som medium kan inte påverka det. Punk. Och man måste ta pauser ibland för att "lyssna innåt" och reda ut informationen man får, så (ursäkta språket) j-vla onödiga kommentarer på det i själva filmen.

För mig är det självklart att han har kontakt med en ande. Och jag tolkar det som att personen han har kontakt med är så uppe i varv att det är svårt att urskilja vad han egentligen vill ha sagt. Om jag får en bild av en bok av en ande, då är det upp till mig att tolka vad det ska betyda. Betyder det att anden gillade att läsa, eller att sittern håller på att utbilda sig i något? Är det en bok som sittern måste läsa för att förstå något? Tänkt alla olika alternativ det finns och är inte anden tillräckligt tydlig med sitt budskap så blir det att man till slut får treva sig fram och jobba med sittern för att förstå vad det är för budskap som ska fram.

För mig är det självklart att fråga sittern om den förstår vad det är som kommer fram, för annars är jag ute och tolkar budskapen fel och huvudsaken är ju att få fram ett buskap som ska stärka eller hjälpa sittern. Jag tycker att Terry får fram väldigt många saker som stämmer och som han inte "fiskar fram". Sen råkar han tolka vissa saker i lite fel vinkling men man hör ju att det är "rätt ande" han har kontakt med.

Sen tycker jag att du också är onödigt spydig med att "oj, nu TALAR visst anden till honom direkt". Ja så är det, men det finns olika sätt att få fram dom buskapen också. Man kan t.ex. HÖRA en röst, eller så kan man KÄNNA en mening som måste sägas. Vissa ser meningen som en textrad och det finns säkert en miljon andra sätt.

Som sagt, läs gärna på lite innan du börjar slänga ur dig en massa omogna kommentarer. Sen är det för mig helt oförståeligt att du lägger ner så här mycket tid och energi på att hänga ut en annan människa på det här sättet. Lägg ner lika mycket energi på dig själv så lovar jag att du kommer komma långt i livet.

Tack för mig.

[Gesus]
12/15/11, 12:06 AM
#38

#27 Äntligen lite åsikter, härligt!

Men tuva, videon här har inga kommentarer? Du har sett den andra, "min" version som hör ihop med ett inlägg på min blogg.

Men du behöver inte ursäkta språket, inte för min del jallafall, jag tål det nog + att jag själv tycker kommentarerna är störiga, därav titeln…

"Jag tycker att Terry får fram väldigt många saker som stämmer och som han inte "fiskar fram"."

Vilka menar du här? Enligt mig får han inte fram ett enda + att jag tycker det finns stor möjligheter för anden att "förmedla" tex tsunami thailand systrar eller kanske mamma.

"Sen råkar han tolka vissa saker i lite fel vinkling"

Så Terry tolkar det lite fel med att anden säger att mamman INTE är hans mamma tex? Det förstår jag inte

"Man kan t.ex. HÖRA en röst, eller så kan man KÄNNA en mening som måste sägas"

Jag har "lärt mig" av änglaprataren, Birkan Tore att andar INTE kan tala/prata, men då har han fel?

Tid i mitt fall = mycket sängliggandes efter operation = försöker sätta mig in i det mediala

Tack för dina åsikter så länge, hoppas på mer.

Tuva-C
12/15/11, 12:46 AM
#39

#38 Jo, tyvärr såg jag din hemmagjorda video på övernaturligt, men där har ju tråden blivit låst pga ungefär allt det jag skrev ovan. Det är inget annat är onödigt uthängande av en person som verkligen inte förtjänar det.

Jag orkar egentligen inte ge mig in i den här diskussionen med tanke på att det enda du verkar vara ute efter är att få honom på plats. Inget jag säger kommer enentligen att påverka dig eftersom du redan har bestämt dig och så kommer det nog alltid vara. Därför orkar jag heller inte ge mig in på detaljer vad jag tyckte stämde eftersom att du ändå bara kommer att vifta bort det.

Sen att han sa att "mamman inte är mamman" - du har ju faktiskt ingen aning om vilka bilder, känslor och intryck han fick av anden/andarna. Någonting i all den röran gjorde att han kanske drog en förhastad slutsats. So what?? Alla är mänskliga och alla är inte perfekta hela tiden.

Andar förmedlar sig främst med känslor ja, men man kan också få meddelanden som ett ord eller en mening. Sen tycker och tänker alla olika. Sök på clairaudience på wikipedia t.ex.

Sen tycker jag inte riktigt att det du gör är att "sätta dig in i det mediala". Det du gör är att försöka få alla "knäppa flummare" att förstå att det är just precis DET dom är. Men du är å andra sidan inte den första. Det var inte många århundranden sen som "häxor" brändes på bål, och ännu mindre tid sen då folk som hörde röster, såg döda eller kunde se in i framtiden spärrades in på mentalsjukhus. Vissa har kommit lite längre i utvecklingen sedan dess och börjat acceptera att det finns mer än bara det vi kan se eller kan ta på. Men sen finns det vissa som helt enkelt inte är redo för den vetskapen och klamrar sig fast med näbbar och klor vid det "gamla".

Jag själv har full respekt för dom som inte är redo, men då förväntar jag mig också respekt tillbaka. Och nu kände jag att Terry blev orättvist behandlad av en person som klart och tydligt inte har någon som helst aning om vad mediumskap handlar om.

Men som sagt, inget av det här jag skriver kommer ju påverka dig ändå. Krya på dig.

olaka
12/15/11, 2:00 PM
#40

#25(Hellas)

Riktigt bra artikel tycker jag.

Tror du(ni)på allvar att det är en mänsklig rättighet att säga vad man vill utan att bli ifrågasatt eller att göra vad man vill utan att bli granskad?!

Som någon som sysslat mycket med MR så är detta inte bara löjeväckande utan också fruktansvärt provocerande och respektlöst mot människor som lever i länder som faktiskt kränker deras mänskliga rättigheter.

Att AB inte var intresserade av att få en intervju med Terry visar bara på deras inkompetens.

Det kanske vore lädsamt med lite källkritik ibland. AB hade en intervju där Terry fick ge sin syn på det hela samma dag:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13997910.ab

Dessa två artiklar länkade tydligt till varandra.

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

Hellas
12/15/11, 3:52 PM
#41

#4 Olaka, Du har rätt jag var plump i det jag skrev, visst fick Terry möjlighet att i efterhand kommentera den vinklade artikeln i form av två smala stycken i en separat artikel men en något mindre huvudrubrik.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
Hellas
12/15/11, 5:18 PM
#42

Jag väljer nu att stänga den här tråden, den tillför inte vårt forum någonting mer än vad som redan skrivits. Ingen härinne kan på något vis förklara vad som försekommit på den sittning som visas i inlägg #0 då vi inte själva medverkade i programmet utan det blir bara spekulationer.

Mvh. Sajtvärd m. Medarbetare

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: