Annons:
Etikettmedialitet
Läst 2999 ggr
[stass]
2011-03-17 21:11

Är jag en slags vandrande parabol?

Precis så kan jag känna ibland. Jag vet inte varifrån det kommer, hur det kommer sig eller vad jag gör för att det ska komma, men det kommer. Jag ska försöka förklara lite närmre.

Ibland på kvällen hör jag röster i mitt huvud (nej jag är inte psykotisk). Jag kan höra samtal människor har. Oftast är det min mamma jag hör klart och tydligt när hon talar svenska. När hon skiftar till ryska som är hennes modersmål blir samtalet mer nyanserat. Jag kan uppfatta språket jag kan lite grann och liksom melodin i det. Som att hon pratar med en kompis eller tänker, men jag kan inte uppfatta hela innebörden eftersom jag saknar den kunskapen i det språket.Ibland hör jag henne lyssna på en man, eller ärttade sagt det kommer in en man i samtalet. Efteråt har hon berättat att hon lyssnar på ett radioprogram på ryska en man prata i.

När hon är ledsen hör jag henne gråta, när hon mår dåligt flyger det en känsla över mig som jag förstår inte är min egen.
Jag drömmer om det hon gör (hon arbetar nätter på äldreboende) och jag drömmer att jag tar hand om patienter hon i efterhand berättar om.

En kväll när jag skulle lägga mig berättar jag till barnens pappa att jag kommer att drömma om zombies inatt (helt otippat ur ingenstans) en nära vän berättar dagen därpå att hon drömde om mig och en massa zombies.

Det är några incindenter…som kan blandas med starka deja vu upplevelser mm

Finns det någon mer där ute som också har det såhär? Eller kanske tips på hur man lär sig att stänga av och sätta på?

Annons:
Therese G
2011-03-20 21:49
#1

Hej!

Min tolkning av en deja vu har två anledningar:Ett är när man för ett kort ögonblick (oftast i helt till synes oviktiga situationer) känner att man har varit där och tänkt och sagt exakt det man just gjorde. Det är ett bevis på att man befinner sig exakt på plats i sin "pesonliga plan" som man ska. En synkronisering med din "plan" och ditt liv nu, ett budskap från andra sdan att -du är på rätt väg.

Det andra är när man kommer till en plats och man redan i förväg hittar överallt och känner sig "hemma" där, det är förmodligen för att du varit där/bott där i tidigare liv.

Läste du artikeln: är du en empat? Den var nyttig för mig. Bästa hälsningar: Therese

Hellas
2011-03-20 22:12
#2

Ojdå förlåt Stass, det här inlägget har vi missat Skäms, tack Therese G för att du såg och svarade så fint :).

Visst passar artikeln på Emapter in här med, läs även alla svar som finns i den tråden.
Empater är som paraboler, de tar mot allt.

Är du en Empat?

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[stass]
2011-03-20 22:25
#3

Bugar och tackar för era svar.

#1 så tänker jag med på de upplevelserna, ibland är det så verkligt att det blir läskigt =), herregud detta har jag ju gjort ! Men det känns precis som du säger som ett slags erkännande att man har gått rätt.

Lika starka hemma känslor brukar jag inte ha, men vem vet jag kanske levde i Kina i mitt förra liv, då blir det svårt att känna så i sverige.

Jag ska läsa den artikeln =)

Jane-Lyzell
2011-03-21 11:08
#4

stass - jag tror du mer har en telepatisk kontakt med din mamma - antaligen har ni starka mediala band er emellan - då kan de bli så som du beskriver! Lite som med tvillingars känsla om varandra!Glad du upplever det din mamma gör helt enkelt och antagligen då det är mycket känslor involverat som med radioprogramet med ryska(modersmål) arbetet (vårdande)

Tror inte det är dejavy du upplever som med zombina utan mer som pregognition(föraningar) dejavy är sådant som redan hänt oftast!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[stass]
2011-03-21 12:02
#5

#4 Mycket möjligt det finns ett klart samband med hennes kännslolägen och "när jag hör och känner av" oftast är det när hon känner stark för någonting.

Intressant är att vi ibland drömmer samma Drömmar samma natt, men det har hänt endast ett fåtal gånger. Fösta gången när jag var 7 år tror jag.

Föraningar, kanske det…det har väl hänt att jag har vetat att nu kommer det svåra ekonomiska tider för henne till exempel, någon månad innan det kom.

Eller när jag har gjort bostadsköp för mig själv! (det blev väldigt lyckat två gånger) Då stämde det tidsmässigt och hur möjligheter uppenbarade sig. Men det verkar bara bli så när det kommer till vägskäl och extra av någonting.

Upp till toppen
Annons: