Annons:
Etikettspiritualism
Läst 4173 ggr
Jane-Lyzell
2011-03-08 18:10

Varför Fysiskt mediumskap ?/

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fysiskt mediumskap är välldigt omdebbaterat idag - om dess varande eller inte varande!?(har alltid varit omdiskuterat)
Óch jag skulle vilja säga så här! - Är det vi som bestämmer dess varande eller är det Andevärlden!?

I alla tider är detta något som andevärlden tillsammans med oss fysiska människor kunnat åstadkomma - inte enbart igenom spiritualismen - våra förfäder som levde mer nära naturen viste at framkalla andarna på detta sättet! eller andarna framträdde igenom oss människan i alla tider!

till och med i bibeln finns det omskrivet i Jesus uppenbarelse! Ja det finns omskrivet i många olika religoner och olika tappningar! är det då för oss människor att välja bort detta - bara för att det är några människor som fuskat i ämnet ! Jag tycker det är otroligt att många arbetande medium av idag förnekar fysiskt mediumskap!?

För mig blir det att ta bort en del av mediumskapet att inte acceptera alla olika ämnen inom mediumskap! förnekas det fysiska mediumskapet så förnekar man det menatal mediumskapet med i mina ögon!

Sen diskuteras det att vara eller inte vara i ljus - själklart ska öppna seanser vara i någon form av ljus - se diskkutionen om ectoplassma

http://medialt.ifokus.se/articles/4d7133fdb9cb46221d04b24e-ectoplassma-fysiskt-mediumskap#discussions-1 

Men det farliga är när man utestänger utvecklingen i mörker - vilket är där man börjar utvecklingen under många år……att nu sätta sig i direkt ljus - tror jag hämmar det fysiska mediumskapets utveckling!

En del diskuterar som så att det fysiska mediumskapet borde ha gått in i nyare utveckling !??? Varför då!? Mentalt mediumskap eller trans mediumskap har alltid skett/fungerat på samma sätt under alla år - varför skulle det fysiska mediumskapet vara annorlunda!?

all födelse sker inne i en mörk livmoder - än så länge kan inte ett embryo bli en människa utan mörkret - samma med fysiska mediumskapet!

Människan består fortfarande av samma celler , atomer och andra komponenter som det alltid gjort - fostervattnet i livmodern har samma sallthalt som världshaven - så varför skulle det fysiska mediumskapet ske på något annat sätt eller vis!?

Vad anser eller tror ni själva!?

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Hellas
2011-03-08 18:55
#1

Intressanta tankar Jane, tack för att du väcker frågan

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
2011-03-08 19:06
#2

Tack Helena

Ja jag tror det måste diskuteras - så att inte det fysiska mediumskapet går förlorat!Förvånad Jag är förvånad faktiskt hur okunskapen/rädslan hos dagens medium - gör att det plockar bort att det existerar som är en del av allt mediumskap!

Sen tror jag ju inte heller att fysiskt mediumskap är för den stora massan - det är där felet ligger och det som lockar fram lurendrejarna!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
2011-03-08 19:16
#3

Det verkar som att viljan hos medium ökat då det handlar om att utveckla det fysiska mediumskapet eller så har det alltid varit många som försöker utveckla den här formen av mediumskap men att det skett mer i tystnad tidigare.

Jag tror inte heller att den typen av mediumskap är till för den stora massan, en tidigare gemensam vän nämnde att det aldrig är mer än ett visst antal verksamma Fysiska medium samtidigt i världen.
Jag minns inte hur många det var, inte var det flera dussin.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
2011-03-08 19:16
#4

.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2011-03-08 19:22
#5

3 Den infon är korrekt- men är inget som kommer ifrån den gemensamme personen - utan ifrån oss härifrån gården!

Ungerfär en hand(5 st) Materialisations medium, samtidigt i hela världen - de kanske talar om hur många som är äkta. av alla dem som blommar upp nu! i den nya sk fysiska energin!?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2011-03-08 19:25
#6

jobbigt när man inste kan se inläggen - då det försvinner emellan åt!Rynkar på näsan

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
MackLobell
2011-03-09 01:23
#10

Hade en dröm en gång att levitera mina guider sa prova gör det då

ägnade lång tid åt de frågade igen varför fungerar det inte…

för att andevärlden fungerar inte så men du måste förstå i din önskan

först då att förstå  att det inte fungerar

MackLobell
2011-03-09 06:08
#11

Är du säker på att fostervattnet har samma salthalt som världshaven?

[walkinbeauti]
2011-03-09 06:20
#12

Tror rädslan bottnar i det fusk som förekommit inom fysiskt mediumskap och därför drar sig många medium undan istället för att undersöka möjligheterna i att det verkligen fungerar.Var själv ifrågasättande tidiagare men har öppnat mig för att det finns och att det finns äkta fysiska medium därute trots Aå-s habrovink med den självlysande handen.

Du har förklarat så bra i olika trådar om detta så jag blev "omvänd" och tänkte mig kurs till sommaren men måste prioritera familjen i Navajo som behöver min hjälp men jag åtekommer för nyfikenheten är väckt och något jag verkligen vill erfara och prova på Glad

Men som med allt oavsett om det är inom andligheten eller något annat förstör dom som fuskar på olika sätt för dom som verkligen vill vara seriösa i det dom gör och där bottnar nog rädslan hos många,speciellt medium men jag säger så här att det man inte erfarit kan man inte ha en åsikt om,den dagen man vart med om en fysisk seans då först kan man yttra sig och då först vet man vad det handlar om.Ser stort fram mot mitt första möte med fysiskt mediumskap Glad

MackLobell
2011-03-09 07:27
#13

Fysiskt mediumskap kommer alltid att vara omdiskuterat

där deltagarna checkas av  gapa stort nu

ingen får fuska i ett svettigt mörkt rum

du vet va

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Jane-Lyzell
2011-03-09 12:14
#17

12 Javist finns fysiskt mediumskap antingen en del vill det eller inteSkrattande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2011-03-09 12:16
#18

13 ha ha ha …. jo jag vet och gapa stort kan vi tacka en viss person med initsialerna CP för - som skrivit en bok om hur man ska slänga tuggumi i fysiska seansrumRynkar på näsan otroligt dumdristigt!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[walkinbeauti]
2011-03-09 13:51
#19

Ingen lär ju kunna stoppa fysiska medium oavsett vad dom tycker,bråka kan dom men sätta P för det lär ju inte gå det ser nog vår andevärld till.Men varför så mycket tjafs,om dom besökte en seans ger jag mig den på att många skulle ändra uppfattning.Så är det med mycket man klagar och slår ner för att sen upptäcka att det nog inte var så tokigt i allafall.Flört så typsikt människan att göra, döma och sen få äta upp det man sagtGlad

Jane-Lyzell
2011-03-09 14:55
#20

19 Ja så santGlad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Jane-Lyzell
2011-03-09 14:57
#21

så santGlad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2011-03-12 21:00
#22

Putt

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Denna kommentar har tagits bort.
Jane-Lyzell
2011-03-14 18:39
#24

23 nu springer du med rykten och inget som du har en susning om - så……. Det är okay att du inte gillar fysiskt mediumskap och det är okay att jag gillar det!Flört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Sunflower
2011-03-14 21:27
#25

Inlägget fullständigt redigerat då det enbart har en otrevligt ton vilket vi inte är intresserade av.
På Medialt iFokus diskuterar vi mer än gärna Fysiskt Mediumskap i en Kärleksfull ton och med en tro att den typen av mediumskap är fullt möjlig.

//Sajtvärd

nyborjare08
2011-03-15 09:57
#26

#24 Spännande tankar! :-) Jag gillar din signatur "jag är"!

 

 

[walkinbeauti]
2011-03-15 10:17
#27

# 23 Jag kan inte se någonstans där det står att Jane vill få alla att tro på fysiskt mediumskap.Antingen tror man eller inte det är upp till var och en.Dessutom får jag en serös kännsla med Jane som förklarar för oss oförstående hur det fungerar sen att det finns fuskare som AÅ det gör det överallt men även de som faktsiskt jobbar seriöst man kan inte dra alla över en kam.

Att fysiskt mediumskap fungerar är jag helt övertygad om,har sett så mycket i mina dar så varför skulle inte detta mediumskap fungera när andra gör det förstår inte jag.Har man sett saker flyga i luften inomhus utan orsak,tunga saker som en vindpust omöjligt kunnat åstadkomma,har man sett andemanifesteringar då vet man att det finns även fysisk manifestering.Ofta står min guide framför mig så jag vet med säkerhet det finns det fungerar och en kurs hos Jane är i planerna.

Man kan inte dömma ut alla enbart för att några fuskar och förstör för andra.Skulle du besöka en fysisk seans skulle du nog gå därifrån med en annan inställning och övertygelse.Man måste se för att tro innan man dömmer ut allt och alla.

Annons:
Jane-Lyzell
2011-03-15 11:51
#28

26 kul du gillar min signatur och fysiskt mediumskap är spännande - jätte spännandeGlad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2011-03-15 11:53
#29

27 tack för dina reflektionerGlad och jag håller med dig - varför skulle det inte fungera - det är ett av de mediumskap vi har!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Sunflower
2011-03-15 20:59
#30

I det allra renaste och vitaste ljuset tycker jag man kan få ha olika åsikter. Vem vet, vi kanske utvecklas av det och kan lära oss av varandra? Jag kan visst tänka mig att saker flyger och det finns något övernaturligt, men att sitta ner i flera år i mörkret för att uppleva fysiska fenomen behöver man inte göra för att bevittna fysiska fenomen. Jag ser ingen anledning med att sitta i mörkret och inte heller tycker jag Jane ger en bra anledning till det. För inte speciellt många månader sedan så blev hon beroende eller trots all sin kunskap som hon menar att hon har, lika lurad som många andra blev när det kom till ett medvetet och planerat bedrägeri. Hur fantastiskt och fint det fysiska mediumskapet än är har det en historia av bedrägerier, det har också precis visat en mörk baksida som drabbat och upprört många. Jag tycker att ifall man vill behålla något trovärdighet i fysiskt mediumskap så måste det vara en balans i det, det finns inte bara ljusa och fantastiska sidor som jag tycker man kan upplysa nya eller oinsatta läsare om innan dom väljer fritt. Hur fritt är ett val om man inte får framföra någonting negativt eller framställa en annan sida?

I all välmening och ljus!

[walkinbeauti]
2011-03-16 05:12
#31

#30 Som jag förstått det här med mörka rum handlar det mycket om ectoplasmans ljus kännslighet,att mediet kan skadas om ljus tränger in.Sen är det tydligen meningen att mediet ska tränas i att arbeta i ljus men att detta är den svåraste formen av mediumskap och kräver sina eldsjälar som under många många år viger sitt liv att lära sig det.

Och visst som du skriver det är ett mediumskap det fuskats flitigt i ,redan under 1800-talet avslöjades en del men även dom som kunde sin sak fick synas och förvånade andra icke troende.Det fuskas inom det mesta i livet inte enbart det andliga ,tyvärr ser världen ut så och en del tjänar pengar på andras olycka både i andliga kretsar och andra värdsliga.

Att även Jane blev lurad visar bara hur bra AÅ kunde fuska och jag har läst på en del i detta och måste bli både förvånad och imponerad över hur han kunde få med sig detta fusk in i ett seansrum där man kollar upp alla deltagare innan att dom inte för med sig fusk och konstigheter,man kollar även mediet så det var väl den enda skicklighet AÅ hade innan han avslöjades med fusk.

Tycker bara det är synd att hans namn dras upp hela tiden,synd för dom som verkligen gör detta bra och vill utvecklas inom det.Synd att Ramsbergsgården hela tiden få kastat i ansiktet AÅ-s namn när dom klart och tydligt gått ut med att detta är något dom tar avstånd ifrån sen ska vi komma ihåg det är inte dom som fuskat utan ett gästande medium på kursgården och är ett urbra exempel på hur fusk förstör för andra.Sorgligt men sant.

Olika åsikter måste vi ha och om du känner att fysiskt mediumskap inte alls är något du kan ta till dig så är det ingen som tvingar dig utan det ska komma innifrån dig och inte från någon annanGlad

Ljus och kärlek till dig !

Hellas
2011-03-16 08:11
#32

#30 När mediumskapet är utvecklat och kan visas upp för "vanliga" människor så ska man även kunna ha belysning.
Det är alltså inte dags att ha uppvisningar om man inte kan använda sig av någon form av ljusinsläpp.
Om Medium väljer att i sin ensamhet sitta i ett mörkt rum är det faktiskt helt upp till dem själva.

Det här har skrivits om och om igen men av någon anledning väljer de flesta att bara läsa att man måste sitta i ett mörkt rum.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
2011-03-16 13:11
#33

30 Ja var det något vi alla lärde av AÅ så var det att inte tillåta tränande fysiska medium (ett fysiskt mediums som inte är färdigutvecklat) gå ut för tidigt - när det endast finns fysiska fenomen - finns ingen bevisbörda i det mer en fenomen! (som kan vara telekinesi) och särskilt inte i mörkt seansrum. (Så demonstererande seanser bör vara någon form av ljus - egna fysiska cirkelen bör byggas från grunden i mörker!)

Detta var också något som jag gjorde klart för AÅ och hans fru - att jag tyckte de gick fram för fort , med aldeles för många seanser runt om i sverige - han fick hybris och storhetsvansinne - vilket är mycket olyckligt! Och jag själv hadde redan börjat ana ugglor i mossen och skulle hoppa hans cirkel till julen - men nu blev det tidigare en så…..

Så jag är säker på att det hadde inte gått så mycket längre att bedra oss i den inre cirkeln - det gick snabbt utför för han ifrån det han började fuska(vad vi vet 4 seanser under 2-4 månader) - inte är det någon andevärld där då - utan han använde endast sina medial krafter(telekinesi) som fungerar utan andevälrdens närvaro - tyvärr!

Och troligen det han bygger vidare på nu - så hoppas ingen går på det - då han verkar fortsätta sitt bedrägeri! Jag satte genast stopp för detta här ifrån gårdens anseende och kunnande - sedan att telekinesi är svårt att skilja från äkta fysiskt mediusmakap skäms jag inte över - men han skulle inte ha kunnat lurat mig länge till - för hans girghet gjorde han klumpig!

Känner mig ännu starkare just om fysiskt mediumskap då detta fusk kommit fram - det ger mig ennu en stark erfarenhet att bära med mig i just detta svåra mediumskap - man blir aldrig fullärd utan det är hela tiden utveckling. Jag tycker synd om Paret Åkesson - skulle inte vilja vara i deras kläder den dagen jag står inför St.perObestämd

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Sunflower
2011-03-20 13:32
#34

Inlägget är även här borttaget då det inte skrivs i ett kärleksfullt syfte.

Sunflower, att underminera Medialt iFokus medlemmar är inte av intresse för oss troende Jag vet inte om Du missuppfattat att Du just nu skriver på en sajt där vi faktiskt är Troende men så är det.

Nu har jag tagit bort två inlägg från din sida inom loppet av några minuter, bägge två riktar sig direkt till en och samma person. Andra trådar tidigare som också tagits bort riktar sig också till samma person med en inte så trevlig ton. Att förfölja en person på det sättet är inte alls trevligt, även om du spenderar lite ljus i slutet på det du skriver.

//Sajtvärd

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Hellas
2011-03-20 15:22
#36

Tråden handlar om : Varför Fysiskt mediumskap?

Inlägg som hädanefter avviker från den frågan kommer att plockas bort, jag kommer inte sitta och redigera varje inlägg för att ta bort sådant som är ovidkommande för tråden.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Jane-Lyzell
2013-08-20 13:25
#39

Puttar inför alla ciekelstarter :-)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Lummer]
2016-01-12 19:56
#40

Hej. Gammal tråd men .. Har en fråga. Har manifestation av ektoplasma någon speciell funktion?

Jane-Lyzell
2016-01-12 23:57
#41

40 Ja absolut - den avlidne kan återuppstå för en liten stund  i seans förhållanden och ge sin nära anhörig en kram eller prata igen med varandra som förr - finns liksom inget som slår det i bevis på själens överlevnad 🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
[Lummer]
2016-01-13 00:26
#42

Finner detta fashinerande. Så anden kan altså bli så fast. . Jag trodde den var som typ gelé hela tiden under manifestationen. Men hur kan den förmedla sig? Behövs det fler medium i samarbete ?det verkar ju ta en hel del på den som manifesterar plasman menar jag.

Jane-Lyzell
2016-01-13 01:18
#43

42 - Det är ett vääldigt ovanligt mediumskap som idag inte finns någon som har fulla materialistationer(hela människan) Det har funnits och jag hoppas framtiden för med sig nya som har den gåvan. 

Man säger det finns kanske en handfull i hela världen- så ovanligt är det. 

Ja det behövs en cirkel som hjälper till och bidrar med energi.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Lummer]
2016-01-13 01:51
#44

Spännande😄Hoppas nara dom nya inte förtar sig som tydligen de gjorde förr

Sagaliten
2016-01-15 13:56
#45

Skriver mest för att haka på och inte missa, men tycker det är otroligt intressant. Kan säga att jag siktar mot stjärnorna, om jag når dit är bara att låta tiden avgöra ❤️ Mormor brukade alltid säga att om du siktar mot stjärnorna så når du kanske trädtopparna, men om du bara siktar mot trädtopparna så kanske du inte når längre än första grenen ❤️❤️❤️

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Jane-Lyzell
2016-01-17 12:15
#46

45 klokt råd :-)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: