Annons:
Etikettmedialitet
Läst 8095 ggr
Sara-N
2/26/11, 10:53 AM

mediala övningsträffar i stockholm

först och främst; Vilken bra sida det här är!

jag har i hela mitt 29-åriga liv varit väldigt känslig för andra energier och haft förnimmelser av saker som kommer att hända och saker som har hänt, känt och pratat med andar, lagt tarot osv. men när jag var kanske 16 år försökte jag stänga av allt som hade med detta att göra. det gick väl sådär, jag tror att det tar mer energi att hålla saker borta än att ge upp och låta det komma.

nu vill jag öva upp min medialitet och öva på att lyssna på min intuition. finns det andra som oxå skulle vilja göra det? finns det redan grupper som övar tillsammans eller träffar som inte är så fasligt dyra?

jag har vänner som jag övat lite med men det flippar oftast över i flams och det är kul men jag vill ha ett sammanhang med mer fokus helt enkelt.

hör av er!

varma hälsningar

sara

jag följer min intuition och livet säger Ja till mig

 

Annons:
chik
2/26/11, 9:17 PM
#1

Hej..Ingen hjälp från mig..Jag bor ju i N.Halland…

Men håll öona öppna för det fins ju kurser att gå på…

Lite flams kan ju pigga upp.

Jag tror ju att när man blir osäker eller lite rädd så är det lätt att man spelar lite över o flamsar till det…(Bara mina tankar)

Lena.P är jag i verkliga livet.

[Pirkkolino]
2/26/11, 10:21 PM
#2

Hej.

Jag bor ganska nära Stockholm. Har varit öppen medial hela livet, men inte är med i några andra mediala grupper utöver iFokus sajterna.

Men det finns säkert sådana i Stockholm, tror jag i alla fall.

Sara-N
2/26/11, 10:24 PM
#3

ja nä bor du i halland blir det svårt :)

jag går gärna kurser men främst just nu är jag mer intresserad av att använda det jag har och uveckla det med andra som oxå vill uveckla sin intuition. som en medial utvecklingcirkel mer, där alla som är med känner att dom får ut något av, inte bara ger eller får.

men kurs går jag gärna, har du någon att rekomendera? någon du med säkerhet vet är bra, seriös, ödmjuk och kärleksfull och inte tar hutlösa priser?

jag blir egentligen inte så rädd längre, tror mest det är vår dynamik men vi kanske kan jobba på den.

tack för svaret!

jag följer min intuition och livet säger Ja till mig

 

Hellas
2/26/11, 10:28 PM
#4

Hej och varmt välkommen hit, vi får försöka hålla din fråga levande så får vi se om det finns nogon som ser den.
Själv arbetar jag i Haninge tre dagar i veckan den här vintern/våren men jag har hitills varit så hemskt trött att jag inte orkat med någonting mer än spela läpp *ler*.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Sara-N
2/26/11, 10:47 PM
#5

2 hej! okej, skulle du vara intresserad av att vara med i en.

om du får nys om någon grupp så säg gärna till.

hälsningar

sara

jag följer min intuition och livet säger Ja till mig

 

Sara-N
2/26/11, 10:51 PM
#6

tack Helena :)

jag följer min intuition och livet säger Ja till mig

 

Annons:
[Pirkkolino]
2/26/11, 10:59 PM
#7

Sara. Om jag råkar höra eller läsa om någon grupp i närhet av Stockholm, skriver jag dig.

Jag själv dock inte vill delta i grupper utöver de här iforum.

Hälsningar. Pirkko.

Sara-N
2/26/11, 11:01 PM
#8

ja vad bra! tack Pirkko!

jag följer min intuition och livet säger Ja till mig

 

millam
2/27/11, 2:30 AM
#9

Jag kunde också vara intresserad.. tänkte ni att man kunde träffas hos varandra och öva?

Sara-N
2/27/11, 10:25 AM
#10

millam; vad roligt! ja, jag hade tänkt att man kan vara hos mig eller turas om och vara hos varandra men jag skickar ett medelande till dig istället.

jag följer min intuition och livet säger Ja till mig

 

Jane-Lyzell
2/27/11, 1:48 PM
#11

Hej o välkommen inGlad

Du har flera spiritualistiska föreningar i stockholm - som leder cirklar(tror inte det är dyrt) Stockholms spiritualistiska förening - eller Sanningssökarna eller onsdagsgruppen(om den finns kvar)

sen finns det något nytt som kallas fria spiritualisterna (tror jag)

Sen har du ju Akademin - med Vendela o Birgitta och lotti.

Lycka till!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Sara-N
2/27/11, 2:10 PM
#12

men tack Jane! ska kolla upp detta! Skrattande

jag följer min intuition och livet säger Ja till mig

 

millam
2/27/11, 2:45 PM
#13

En cirkel brukar kosta ca 1700/termin, 3 timmar varannan vecka, varierar dock, beror på var..

Spiritualistiska föreningen har nåt som knappt kostar alls, men den är det långa köer till..

Annons:
marpe-10
3/6/11, 5:45 PM
#14

Hej Sara

Om du/ ni fortfarande är intresserade!

Jag kanske kan hjälps till och hålla i en cirkel. Jag har hållt på och samlat på mig olika saker som man använder för att hålla i en medial utvecklingscirkel. Idag pratade jag just om det med en vän och fick jättefina band som hon köpt för att de skulle användas i min cirkel mitt arbete. Jag har själv gått i utvecklingscirkel i flera år i mentalt mediumskap och har träningskort från Iris Hall. Utvecklar också mitt mediumskap inom trans och fysiskt mediumskap.  Fundera lite så ser vi om det är något som praktiskt kan genomföras

Med ljus och Ljus och kärlek Glad

Marita

Hellas
3/6/11, 9:01 PM
#15

Jag kan varmt rekommendera Marita (inlägg #14), vi har gått i samma utvecklingscirkel under flera år Kyss.
Hhade jag tid skulle jag själv haka på eftersom jag ändå är i krokarna några kvällar i veckan (Haninge)

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Denna kommentar har tagits bort.
millam
3/7/11, 9:21 AM
#17

Låter intressant! Hoppas du hör av dig Marita om det blir nåt av det!

Marita.P
3/7/11, 7:26 PM
#18

Hej

Jag fick problem med att logga in så det blev ett nytt logg in.

Om ni som är intresserade/ Sara som ställt frågan  får ihop så ni blir en liten grupp helst inte mindre än 6 personer och vart vi kunde vara så kan vi gå vidare och se vilken dag som passar.

Jag har lite begränsningar för Jag har annat cirkelarbete  tisdagar och onsdagar kvällar varje vecka samt var 3 dje måndag. Mitt förslag vad som är praktiskt kan vara att vi testar några datum på  söndagar 16:00-19:00 Det brukar bli jättebra, enkelt och roligt med mycket övningar. Återkom i såfall när ni vet mera och ni kan skicka meddelande på eposten

Marita.P
3/7/11, 8:38 PM
#19

Hej igen

Såg lite otydligt allt kom inte med som bilden på mig med men den kommer så småningom ser att det är uppdateringar på gång.

Allt gott

Marita P

Hellas
3/7/11, 8:43 PM
#20

Allt är upp och ner på iFokus just nu men det artar sig sakta men säkert Tungan ute

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
[GunillaF]
3/7/11, 8:48 PM
#21

#20 Men ibland måste jag skriva ett inlägg för att se de som andra skrivit. Så gjorde jag nu…

Sara-N
3/7/11, 11:19 PM
#22

hej Marita :)

det låter jätteroligt om du vill vara med att starta en övningscirkel, låter dock som att du har väldigt mycket kunskap redan :) vill du öva med oss då eller tänkte du som ledare? vad skulle isåfall det kosta?

/sara

jag följer min intuition och livet säger Ja till mig

 

[ElinaQ]
3/7/11, 11:26 PM
#23

Även jag är intresserad av detta :) deltar gärna i en övningscirkel.

Denna kommentar har tagits bort.
Marita.P
3/8/11, 4:36 PM
#25

<>

Helena Jag var så upptagen med det tekniska igår så jag glömde bort att säga Tack för dina ord de värmer och stärker och jag saknar vårt arbete och alla vänner som var med i gruppen. Kyss

Jag hade tänkt att jag kunde hjälpa er på traven och vara cirkelledare för det verkar som det var där behovet var och tycker att det vore fint. Har själv fått så mycket som jag nu kan lära ut och dela med mig av.

marpe-10
3/8/11, 6:39 PM
#26

Till din fråga Sara om kostnaden. I den  förening som jag är med i så tar de 100 kr /person och gång och det tycker jag är ett rimligt pris  för omkostnader och annat samtidigt har de flesta som är intresserade möjliget att ge detta. Glad

Marita.P

marpe-10
3/8/11, 8:33 PM
#27

Kändes inte riktigt ok att prata kostnader på denna sida och det känns bättre om ni är intresserade att vi fortsätter pratet vis epost och eller via meddelande istället.

Annons:
Sara-N
3/9/11, 11:21 AM
#28

ja :) jag mailar istället

jag följer min intuition och livet säger Ja till mig

 

Sara-N
3/23/11, 6:16 PM
#29

tänkte att jag skulle putta upp den här tråden lite :)

vi kommer nu att starta en cirkel och det finns fortfarande plats i den! de som är intresserade hör av er till mig!

jag följer min intuition och livet säger Ja till mig

 

Mauo
3/23/11, 9:41 PM
#30

Jag vill gärna hänga på om det är i stockholm :)

Skicka gärna pm, till mig med info :)

Behöver ja nå speciella förkunskaper eller liknande?

solvinge
3/24/11, 10:44 AM
#31

Jag vill gärna vara med, jag har gått några mediala utvecklingskurser bla hos Leo Eid.

Jag tycker att det skulle vara bra att få träna, man går en kurs sen stannar allt upp på något sätt.

Har ni redan startat?

Hellas
3/24/11, 8:58 PM
#32

Att gå regelbundet i Cirkelform ger nästan mer än att gå helgkurser tycker jag själv så skulle jag vara tvungen att välja en helgkurs eller att gå regelbundet någon gång e veckan el. varannan vecka så väljer jag det sistnämnda

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

LovelyLoys
7/28/16, 8:20 AM
#33

Hej

Hur går det med cirkelaktiviteterna? :) Jag ska flytta till Stockholm och skulle gärna vilja vara med i mån av plats :)

Kram,

Lou

Upp till toppen
Annons: